۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۷
کد مطلب : ۱۷۴۱۵
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

برخی نگاه‌ها به کارهای فرهنگی مطلوب نیست/ طرح تقویت مبانی دینی اثرات مثبتی به همراه داشته است

برخی نگاه ها به کارهای فرهنگی مطلوب نیست، به این شکل که اگر یک جایی یک جمعیت انبوهی دیدیم بگوئیم این برنامه موثر بوده و اگر جمعیت اندکی بود بگوئیم از اثر افتاده است، چرا که کار فرهنگی را نباید به هیچ وجه به جمعیت آن نگاه کرد.
برخی نگاه‌ها به کارهای فرهنگی مطلوب نیست/ طرح تقویت مبانی دینی اثرات مثبتی به همراه داشته است
به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در دیدار با مسئولان منابع طبیعی استان با تبریک دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت امام رضا(ع) از مردم و مسئولان به عنوان صاحب منفعان منابع خدادادی یاد کرد و افزود: اگر در این زمینه یک ساز و کار و برنامه ریزی درست انجام نگیرد یک ضایعه بزرگ هم برای منابع طبیعی و هم برای مردم به عنوان صاحب منفعان منابع خدادادی ایجاد می شود.

وی، یکی از دغدغه های مهم ائمه جمعه را مسئله منابع طبیعی دانست و گفت: دغدغه ائمه جمعه حاکی از اطلاع آنان نسبت به این امر مهم است، ولی متاسفانه ما دارای مشکلات زیادی در این زمینه هستیم.

وی گفت: مردم و منابع طبیعی به عنوان صاحب منفعان و ذی النفع در منابع طبیعی هر کدام باید منفعتشان در قسمت های مختلف حفظ شود و هیچ کدام را در این امر نمی توان نادیده گرفت.

امام جمعه شهرکرد در ادامه از نداشتن برنامه های دائم و مستمر و همچنین اصولی فکر و عمل نکردن، به عنوان یکی دیگر از مسائل و مشکلات استان یاد کرد و افزود: در این زمینه دغدغه های فراوانی وجود دارد.

حجت الاسلام نکونام یکی از وظایف متولیان در منابع طبیعی را منتقل کردن مشکلات استان به مسئولان کشوری و کسانی که در این زمینه تصمیم گیر هستند دانست و گفت: هدف از این جلسات طرح مطالبات جدی است.

وی در ادامه افزود: هدف ائمه جمعه در جلسات محاکمه کردن مسئولان استانی نیست بلکه هدف بیان مشکلات مردم است که باید توسط متولیان استانی به مسئولان کشوری منتقل شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد طرح تقویت مبانی اعتقادی و سبک زندگی گفت: برنامه های طرح در همان سطحی که انتظار می رفت اثرات خودش را گذاشته چرا که آثار مثبتی به همراه داشته است.

نماینده ولی فقیه به برخی نگاه ها به کارهای فرهنگی اشاره کرد و گفت: برخی نگاه ها به کارهای فرهنگی مطلوب نیست، به این شکل که اگر یک جایی یک جمعیت انبوهی دیدیم بگوئیم این برنامه موثر بوده و اگر جمعیت اندکی بود بگوئیم از اثر افتاده است، چرا که کار فرهنگی را نباید به هیچ وجه به جمعیت آن نگاه کرد.

وی، طرح مسائل فرهنگی از جمله سبک زندگی را ایجاد یک نوع ذهنیت سازی دانست و افزود: هدف از این برنامه ها این است که در ذهن تک تک مردم سبک زندگی اسلامی القاء شود.

در پایان این نشست مسئولان منابع طبیعی به سوالات ائمه جمعه استان پاسخ دادند.

انتهای پیام/ خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۰۷:۴۱

1 Feb 2020