۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
کد مطلب : ۳۳۴۳۵

افزايش ميزان مسموميت با شوينده ها در آستانه عيد نوروز

اطلاع رساني دارو و سموم معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد 'tj: نسبت به افزايش ميزان مسموميت با شوينده¬ها در آستانه عيد نوروز و شروع فصل خانه تكاني منازل، هشدار داد.
افزايش ميزان مسموميت با شوينده ها در آستانه عيد نوروز
به گزارش جهانبین نیوز، دكتر علياركارشناس اطلاع رساني دارو و سموم معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد در گفت و گو با مشکات برين اظهار داشت: همه ساله در آستانه عيد نوروز و شروع فصل خانه تكاني منازل ميزان بروز مسموميت با شوينده ها خصوصاً در كودكان به شدت افزايش مي يابد و خانواده ها بايد در اين زمينه مطلع و هوشيار باشند.

وي، در ادامه نكاتي را در زمينه پيشگيري از بروز اينگونه مسموميت ها بيان نمود و افزود: بهنگام مصرف مواد شيميايي حتماً در نور كافي برچسب روي بسته بندي را مطالعه نموده سپس مصرف نمائيد.

عليار خاطر نشان کرد: استفاده از داروها و مواد شيميايي در تاريكي مي تواند خطرناك باشد.
وي تصريح کرد: هنگام استفاده از مواد شيميايي و فرآورده هاي شوينده و پاك كننده توصيه مي شود پنجره¬ها را باز كنيد تا هوا به خوبي جريان داشته باشد.

اين کارشناس نسبت به ، اختلاط مواد شيميايي مانند جوهرنمك با فرآورده هاي سفيدكننده هشدار داد و افزود: بخارات و گازهاي ناشي از اين اختلات بسيار سمي و خفه كننده مي باشد.

وي تصريح کرد: به هنگام مصرف مواد شوينده، سفيدكننده، جرم بر و لوله باز كن در محيط هاي دربسته و كوچك مانند دستشوئي و حمام به هيچ عنوان درآن مكان توقف نكنيد چرا كه گازهاي توليد شده در محيط بدون تهويه ي مناسب خفه كننده و سمي مي باشد.

كارشناس اطلاع رساني دارو و سموم معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد گفت: ضمن استفاده از مواد شيميايي حتماً از وسايل محافظت كننده مانند ماسك، دستكش بلند، كفش نفوذ ناپذير، لباس آستين بلند، شلوار بلند و جوراب استفاده نمائيد.

وي با بيان اينکه، سفيد كننده يك تركيب بسيار خورنده و اكسيد كننده است اظهار داشت: از اينرو مي تواند به پوست، چشم ها و مجاري تنفسي آسيب برساند و تماس اين مواد با پوست ايجاد قرمزي، درد و سوزش كرده و با تحريك مخاط تنفسي ايجاد سرفه و گلودرد مي نمايد.

دکتر عليار گفت: از آنجايي که اختلاط سفيدكننده با برخي مواد شيميايي بسيار خطرناك است توصيه مي شود از اختلاط آن با ساير شوينده هاي خانگي خودداري نمائيد.

وي افزود: دور نگه داشتن سفيدكننده¬ها از دسترس كودكان و بستن محکم در ظرف سفيد کننده بعد از هربار استفاده از آن، در ظرف و نگهداري آن در يك محل خنك و دور از تابش نور خورشيد از ديگر نکات حائز اهيمت در استفاده از مواد شوينده است.

وي گفت: قبل از استفاده از اين گونه مواد، اشخاصي را كه مبتلا به آسم ، بيماري هاي قلبي و ناراحتي هاي تنفسي مي باشند از محل دور كنيد.

دکتر عليار تصريح کرد: در صورت ورود سفيدكننده به چشم ها بمدت ۱۵ دقيقه زير آب سرد چشم ها را شستشو داده و فوراً به پزشك مراجعه كنيد.

وي در صورت بلع وايتكس نيز اظهار داشت: در چنين مواقعي، از القا استفراغ خودداري كرده و مصدوم را فوراً به اورژانس منتقل كنيد.

انتهاي پيام/۱۰۲۲ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۴۷:۵۳

31 Jan 2020