۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
کد مطلب : ۲۷۴۰۵
فرهادی خبر داد

بازنگری درصد بالایی از رشته‌های دانشگاه‌ها/ساماندهی آموزش عالی در قالب طرح آمایش

وزیر علوم از بازنگری بیشتر رشته‌های دانشگاهی خبر داد و گفت: ۸۰ درصد سرفصل دروس رشته‌های فنی ـ مهندسی، ۹۰ درصد در رشته‌های کشاورزی و ۵۰ درصد در رشته‌های علوم پایه بازنگری صورت گرفته است.
بازنگری درصد بالایی از رشته‌های دانشگاه‌ها/ساماندهی آموزش عالی در قالب طرح آمایش
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در مراسم تقدیر از برگزیدگان آزمون سراسری سال ۹۴ و المپیاد علمی ـ دانشجویی گفت: طرح آمایش آموزش عالی را به شورای عالی انقلاب فرهنگی تقدیم کردیم ولی گستردگی رشته‌های دانشگاه‌های تحت نظارت وزارت علوم، نیاز به بررسی بسیاری دارد و به همین دلیل، به استان نیازها بررسی و رشته‌های تحصیلی موجود مورد مطالعه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ساماندهی آموزش عالی در قالب طرح آمایش، مدنظر است، اظهار داشت: بازنگری بسیاری از رشته‌ها به پایان رسیده است، به طوری که درصد سرفصل دروس رشته‌های فنی ـ مهندسی، ۹۰ درصد در رشته‌های کشاورزی و ۵۰ درصد در رشته‌های علوم پایه بازنگری صورت گرفته است.

فرهادی ادامه داد: در علوم انسانی نیز بحث کاربردی کردن را درنظر داریم که باید این مسئله هم ساماندهی شود.

وزیر علوم با اشاره به گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان و بحث کارآفرینی گفت: آموزش عالی بیشتر از اینکه در بحث کارآفرینی بدهکار باشد، مدعی است و با توجه به رشد اقتصادی ۸ درصد، باید بتوانیم بر روی نیروی انسانی سرمایه‌گذاری کنیم تا میزان اشتغال مناسبی هم داشته باشیم.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۵۰:۱۸

6 Jan 2020