۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۱۷۲۳۵
استاد دانشگاه شهرکرد:

انتخاب نجفي براي سرپرستي وزارت علوم، اقدامي غيرمنطقي / استيضاح وزيران، شاخصه مردم سالاري ديني است

انتظار از رئيس جمهوري اين بود که براي وزارت علوم، فردي را انتخاب کند که يک بار سابقه رد شدن در مجلس را نداشته باشد، آقاي نجفي به لحاظ اينکه درپست وزارت آموزش و پرورش هم در مجلس، اعتماد نمايندگان را بدست نياورده، گزينه مناسبي براي سرپرستي اين وزارتخانه نيست.
انتخاب نجفي براي سرپرستي وزارت علوم، اقدامي غيرمنطقي / استيضاح وزيران، شاخصه مردم سالاري ديني است
به گزارش جهان بین نیوز، فريدون طاهري، کارشناس مسائل سياسي و استاد دانشگاه شهرکرد در گفتگو با خبرنگار اساتيد برتر با اشاره به اتفاقات اخير در وزارت علوم و استيضاح وزير مربوطه، بيان داشت: وزارت علوم نقطه حساسي هم از لحاظ فرهنگي و هم از لحاظ علمي به شمار مي آيد و مبداء موثر در نظام محسوب مي آيد لذا افرادي که در اين مجموعه به کار گرفته مي شوند بايد مقيد به نظام باشند.

طاهري خاطرنشان کرد: انتظار از رئيس جمهوري اين بود که براي وزارت علوم، فردي را انتخاب کند که يک بار سابقه رد شدن در مجلس را نداشته باشد، آقاي نجفي به لحاظ اينکه درپست وزارت آموزش و پرورش هم در مجلس، اعتماد نمايندگان را بدست نياورده، گزينه مناسبي براي سرپرستي اين وزارتخانه نيست.

وي افزود: عمده مسائل مربوط به وزير پيشين در زمينه به کارگيري افرادي که در فتنه ۸۸ نقش داشته اند و همچنين ادامه تحصيل دانشجويان و اساتيد ستاره دار بوده است .فتنه ۸۸ جان، اموال و آرامش مردم را مورد هجمه وسيعي قرار داد در اين صورت به کارگيري مسولين رد صلاحيت شده در پست هاي کليدي امري غير منطقي و مضر است لذا با اين اقدامات، وزارت علوم به گونه اي پيش مي رفت که حال و هواي فتنه ۸۸ و ۷۸ را برداشته بود و دغدغه بزرگي به نظر مي رسيد.

وي با بيان اينکه وزارت علوم در دوره وزارت آقاي فرجي دانا به يک اتاق فکر سياسي با اهداف خاص تبديل شده بود گفت: استيضاح اين وزير نشان از فضاي باز و آزاد مردم سالاري کشور دارد.


طاهري با اشاره به اينکه دولت در يک سال اخير، طرح هاي جديد و ملموسي پياده نکرده است گفت: اين مهم مي تواند به دليل سازماندهي و تغييراتي که دولت در چينش نيروها در بخش هاي مختلف ايجاد کرده است باشد.

وي با اشاره به عملکرد قابل قبول و تحسين برانگيز وزارت بهداشت در يک سال اخير بيان داشت: وزير بهداشت فردي پرکارو بي حاشيه اي است از اينرو اين وزارتخانه بار هيئت دولت را به جلو برده است. وضعيت رسيدگي به بيماران، هزينه هاي درمان و امور دارويي از موفقيت هاي دولت در بخش بهداشت بوده است.

اين کارشناس سياسي تاکيد کرد: به نظر مي رسد جرياني در دل دولت اعتدال، دولت را دور مي زند اما با زيرکي رئيس جمهور اجازه داده نخواهد شد که تهديد براي نظام وجود داشته باشد.

طاهري در بخش نتايج مذاکرات اعلام داشت: نتيجه مذاکرات با آمريکا ، به غير از تجربه بي اعتباري دشمن، چيزي عايد مردم نکرده است ، اعتماد مردم به نظام و اعتماد مسولين نظام به مردم يکي ديگر از دستاورد هاي مذاکرات بود و بنا بر فرمايش مقام معظم رهبري(مدظله العالي) مذاکرات تنها تجربه موفقي براي ما بود که به دشمن نمي توان اعتماد کرد.


وي ادامه داد: با توجه به عملکرد و توانمندي وزارت بهداشت بايستي تدبيري براي دورافتادگان در روستاها و عشايرسنجيده شود تا ضمن کاستن از هزينه هاي رفت و آمد به مراکز درماني، سلامت آنان تضمين شود.

اين کارشناس سياسي درزمينه عملکرد دولت در بخش اقتصاد کشور ابراز داشت: در ابتداي فعاليت رئيس جمهوري، به نظر مي رسيد شعار دولت، تنه زدن به ليبراليسم و ناديده گرفتن نگاه سرمايه داري بوده است اين در حالي است که وضع بيکاري همچنان در کشور يکي از معضلات عمده به شمار مي آيد و اميد است بسته اقتصادي دولت بتواند زمينه هاي فعاليت هاي درآمدزا را براي جوانان کشور فراهم کند.

استاد دانشگاه شهرکرد گفت: مردم هنوز در تصميم گيري براي ارزيابي دولت هستند و به نظر مي رسد از يک سالگي دولت به بعد شايد بتوان عملکرد دولت را ارزيابي منطقي و صحيح کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۴۷:۳۳

31 Jan 2020