۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶
کد مطلب : ۳۱۶۳۵
نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی:

تشنگی را ببینیم یا افتتاح پارک آبی‌، توسعه شالیزارها و... را؟/انتقال آب از چهارمحال و بختیاری حیات این استان را نابود می کند

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: استانی که دائم دم از تشنگی و کمبود آب شرب می‌زند اگر تنها ۱۰ درصد صرفه‌جویی کند همه مشکلات حل می‌شود، تشنگی را ببینیم یا افتتاح پارک آبی‌، توسعه شالیزارها و... را؟
تشنگی را ببینیم یا افتتاح پارک آبی‌، توسعه شالیزارها و... را؟/انتقال آب از چهارمحال و بختیاری حیات این استان را نابود می کند
به گزارش جهانبین نیوز؛ اردشیر نوریان نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی امشب در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ۳۷ هزار جوان بیکار، معیشت مردم، نبود امکانات لازم و... اگرچه مسائل مهمی هستند ولی موضوع کلیدی‌تر در این استان مسئله آب و موضوعات مربوط به آن است.

وی با تاکید بر اینکه امروز تجمع مردم در مقابل استانداری چهارمحال و بختیاری را مدیریت کردیم تصریح کرد:  تقاضای مردم برای تجمع چه بود؟ جدای از اینکه بیکاری، صنعت، کشاورزی و... خواسته مردم این است که جمهوری اسلامی ایران آن‌ها را شهروند خود بداند نه شهروند درجه دو.

نوریان در ادامه بیان داشت: خواسته مردم چهارمحال و بختیاری این است که آن‌ها را در تصمیمات کلان دخیل بدانند، از دولت توقعات و انتظاراتی داریم چراکه ما به‌عنوان نمایندگان مجلس از تصمیمات دولت دفاع کردیم پس این رابطه باید دوسویه باشد.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: ما در سرمنشأ آبیم اما خودمان تشنه مانده‌ایم، مردم چهارمحال و بختیاری تیپ حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) از این استان در دوران دفاع مقدس رشادت‌های زیادی داشت، شهدای زیادی به جمهوری اسلامی ایران تقدیم کردند و تاکنون در برابر فقر، نداری، بیکاری و سایر مشکلات با صبوری ایستادگی کرده جز سکوت پاسخی نداشتند اما دیگر باید چه کاری انجام دهند که در تصمیمات کلان به‌حساب آورده شوند.

وی یادآور شد: انتظار نداریم وزیران دولتی در یک استان درخصوص انتقال آب بین حوضه‌ای اظهاراتی داشته باشند و در استان دیگر سخنی دیگر بگویند، تعلل و عدم اجرای طرح‌هایی که ۵۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهند برای ما خطر است نه قاچاق مواد مخدر، بی‌بندوباری و... .

نماینده شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه چرا میزان برداشت در این استان با کنتورهای هوشمند مشخص نمی‌شود یادآور شد: استانی که دائم دم از تشنگی و کمبود آب شرب می‌زند اگر تنها ۱۰ درصد صرفه‌جویی کند همه مشکلات حل می‌شود، تشنگی را ببینیم یا افتتاح پارک آبی‌، توسعه شالیزارها و... را؟

نوریان با طرح این سؤال که چرا بدون مجوز سراغ کارایی کردن پروژه‌هایی چون بهشت‌آباد، تونل گلاب و... می‌روند ادامه داد: اگر آب نیست برای همه نیست و اگر هست باید برای همه باشد، انتقال آب از چهارمحال و بختیاری حیاتی برای این استان باقی نمی‌گذارد و این نوعی تبعیض است.

نماینده شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه بلداجی و اینکه این حادثه برای آب نبود بلکه به این دلیل بود که مرد احساس کردن به آن ظلم شده بیان داشت: ما مخالف آب برای مصارف شرب به اصفهان، یزد، رفسنجان و... نیستیم، اما وقتی عشایر چهارمحال و بختیاری تشنه هستند، پسته‌کاری در رفسنجان، شالی‌کاری در اصفهان و... انجام نشود.

وی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور سابق خود را مدیرکل آب این استان معرفی کرد ولی تونل گلاب را بدون مجوز اجرا کرد ادامه داد: چرا دستور توقف طرح‌های حاشیه زاینده‌رود صادر شده و چرا معیشت و اقتصاد مردم را متوقف کرده‌اید؟

نماینده شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به دلیل نظارت اصفهان بر آب منطقه‌ای این استان ۷۰ درصد آب این استان از آب‌های زیرزمینی بوده یادآور شد: در حال حاضر ۸۰ درصد دشت‌های ما ممنوعه است و ۵۰ درصد جمعیت استان یا آب شرب سالم ندارند و یا اصلاً آب ندارند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۲۸:۳۰

2 Jan 2020