۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۳۳۳۵۴
رئيس شوراي اسلامي چهارمحال و بختياري:

آب موضوعي سياسي نيست اما چاشني تند سياسي دارد

رئيس شوراي اسلامي چهارمحال و بختياري و نماينده شوراي عالي استان ها گفت: آب موضوعي سياسي نيست اما چاشني تند سياسي دارد و در هر صورت بايد به صورت تخصصي و کارشناسي بر روي آن تصميم گيري شود.
آب موضوعي سياسي نيست اما چاشني تند سياسي دارد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛ اکبر منصوري رئيس شوراي اسلامي چهارمحال و بختياري و نماينده شوراي عالي استان ها با اشاره به شرايط توپوگرافي استان چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: اين استان در مسير پربارش ترين استان ها در رشته کوه زاگرس قرار گرفته و هم اکنون آب استان هاي همجوار خود را تامين مي کند اما متأسفانه خشکسالي و کم شدن بارش ها در چند سال اخير موجب شده بسياري از روستاها و شهرهاي اين استان با کمبود آب مواجه شده و بسياري از روستاها با تانکر آبرساني شوند.

نماينده استان چهارمحال و بختياري در شوراي عالي استان‌ها ادامه داد: زياده خواهي استان‌هاي همجوار باعث شده چهارمحال و بختياري با مشکل بسيار جدي آب، دست و پنجه نرم کند که ريشه اين مشکلات، سوءمديريتي است که در سال‌هاي گذشته وجود داشته است.

وي ادامه داد: مديريت ناصحيح پروژه انتقال آب، سبب بروز مشکلات اجتماعي شده است و اگر اين مسأله مديريت نشود، به معضلي ملي تبديل خواهد شد.

منصوري اظهار کرد: مردم چهارمحال و بختياري نيز ايراني اند و زير پرچم جمهوري اسلامي ايران زندگي مي کنند. نبايد اعمال نفوذ افراد در بدنه وزارت نيرو که متعلق به استان هاي ذينفع هستند، باعث ناديده گرفتن حقوق مردم چهارمحال و بختياري بشود و عدالت اسلامي و اصول مديريت ديني حکم مي کند اين مسأله را فراموش نکنيم که اگر در خصوص مردمي که زمستان سخت، بارش برف و بسته شدن جاده ها و گرما و آفتاب تند و تيز چهارمحال و بختياري را تحمل مي کنند، انصاف را رعايت نکنيم؛ بايد منتظر عواقب نامطلوب اين مسأله باشيم.

وي خاطرنشان کرد: در حاشيه زاينده‌رود لوله‌هاي فاضلاب روستاها و شهرهاي حاشيه آن مستقيم به آب ريخته مي‌شود و مشکلات زيست محيطي فراواني را بوجود آورده، لذا اين موضوع به دليل بي‌کفايتي يا تنبلي برخي از مسئولان است که لوله‌هاي فاضلاب به سمت رودخانه کار گذاشته‌شده و مستقيم به رودخانه ريخته مي‌شود.

منصوري افزود: به جهت اينکه شوراها بصورت ۲۴ ساعته در ميان مردم اند و مردم مطالبات خود را از طريق آنها پيگيري و دنبال مي کنند ضمن احترام به سياست هاي کلي دولت، مديران مسئول بايد در خصوص ميزان برداشت آب و نياز استان که هنوز براي شوراها و مردم محرز نشده پاسخگو باشند.

وي يادآور شد: در کنار مشکل کم آبي بسياري از روستاهاي استان چهارمحال و بختياري، حدود هشت شهر از جمله شهرهاي فرخ شهر، سامان، بروجن، سرخون، کاج، دشتک، چليچه، آلوني و هفشجان در سال جاري در وضعيت کم آبي شديد و بحران آب وجود داشتند و اگر کمبود آب در اين استان برطرف نشود طي ۵ سال آينده شاهد مهاجرت جدي شهروندان چهارمحال و بختياري به شهرهاي اصفهان و ديگر شهرهاي همسايه و روي آوردن آن‌ها به شغل‌هاي کاذبي که در شأن آن‌ها نيست، خواهيم بود.

منصوري با اشاره به روند استفاده از آب هاي زير زميني و بي توجهي به استفاده از آب هاي جاري براي تامين آب شرب، کشاورزي و صنعت در استان گفت: اين امر موجب شده که کيفيت آب در برخي نقاط کاهش شديدي داشته باشدو دشت‌هاي مهمي همچون بروجن-فرادنبه، سفيددشت، دشتهاي خانميرزا و شهرکرد و دشت کيار به عنوان دشت هاي ممنوعه اعلام شوند پس با اين شرايط بايد اقدامات بهينه سازي مصرف آب و اجراي طرح هاي آبرساني و تأمين آب نظير طرح آبرساني بن-بروجن، سد ونک، سد باباحيدر و طرح آبرساني فارسان-جونقان هر چه سريع تر انجام شود.

رئيس شوراي اسلامي استان با اشاره به پروژه سد ونک لردگان که به دليل نبود اعتبار هنوز نهايي نشده است، از مسئولين خواست: به اين پروژه ملي اعتبار لازم را اختصاص دهند تا با تکميل اين طرح ، آب به شهرستان لردگان انتقال ‌يابد.

وي در پايان افزود: عقيده شخصي من اين بود اگر همه کشور از نظر آب به خطر بيافتد استان چهارمحال و بختياري بايد آخرين استاني باشد که به مشکل آب برخورد مي کند ولي در حال حاضر با وجود اينکه دور تا دور اين استان را آب فرا گرفته اما استان در حسرت آب است وحرف ما اين نيست که اين آب، ارث پدرمان است! خير. ما مي گوييم؛ براي استفاده از آب شرب سالم جوشيده از استان چهارمحال و بختياري، مردم اين استان در اولويت اولند و بعد از تامين نيازهاي اين استان، بايد به سايرين رسيد اما متاسفانه در دهه هاي اخير، استان ما که در بالادست مي باشد، کلاً فراموش شده است!

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۳۴:۲۳

18 Jan 2020