۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴
کد مطلب : ۳۲۳۶۴
کارشناس مسائل سیاسی:

9 دي سقوط برخي خواص/ سربلندي ملت ايران در آزمون بصيرت

کارشناس مسائل سیاسی گفت: بازيگران فتنه88 همان کساني بودند که مردود شدند« مردود به معني سقوط» ولي مردم با بصيرت وآگاهي جواب فتنه گران ۸۸ را دادند.
9 دي سقوط برخي خواص/ سربلندي ملت ايران در آزمون بصيرت
 به گزارش جهانبین نیوز فريدون طاهري کارشناس مسائل سياسي در گفتگو با خبرنگار اساتيد برتر با اشاره به اينکه يکي از دستاوردهاي انقلاب اسلامي انتخابات است اظهار داشت: با انتخابات مردم در سرنوشت کشور و برنامه ريزي ها مشارکت مي کنند؛ چرا که نه تنها سرمایه اجتماعی کشور است بلکه پايه هاي نظام و عظمت آن را مستحکم مي کند.

وي تاکید کرد:  سرمايه اجتماعي مرتبط با مردم، اعتماد مردم به اهداف نظام و انقلاب را در پي خواهد داشت اعتمادي که مردم به بخش زيادي از مسئولين و دستگاه ها دارند تا در مسير انقلاب حرکت کنند.

طاهری ميزان مشارکت، حضور پرشور و حداکثري مردم در انتخابات ۸۸ را بيانگر اعتماد مردم به انقلاب اسلامي دانست و افزود: مردم نشان دادند که در صحنه هاي مختلف حضوردارند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه کساني هم هستند که نسبت به انقلاب کينه و دشمني دارند؛ تصریح کرد: این افراد رويدادهاي مختلفی را عليه انقلاب برنامه ريزي نمودند؛ عليه ملتي که روي پاي خودش مي ايستد و با ظلم و ظالم مبارزه مي کند.

طاهری بیان کرد: ملت ايران در انتخابات سال ۸۸ و فارغ از اين که چه شخصي در انتخابات پيروز مي شود اولويت اول خود را در حضور حداکثري قرار دادند.

وي فتنه 88را فتنه ای از قبل برنامه ریزی شده داست و گفت: فتنه ۸۸ فتنه اي بود که ريشه در بيرون از کشور دارد وسال ها براي اينکه چنين اتفاقي رخ دهد برنامه ريزي شده ، کتابهايي که بعد از اين حوادث در زمينه ي نقش آمريکا ، انگليس و بهاييت در فتنه ۸۸ بيانگر همين مسئله بود.

کارشناس مسائل سياسي گفت: در اين ميان در کشور نيز افراد وبازيگراني زمينه ساز آغاز فتنه در کشور شدند.

وی افزود: عده ای تلاش کردند اعتماد مردم نسبت به نظام وانقلاب از بين برود؛ وقتي اعتماد مردم نسبت به نظام کم شود نا امني بوجود مي آيد، به اين وسيله با آبروي نظام و انقلاب اسلامي بازي کردند.

کارشنماس مسائل سیاسی در چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: بازيگران فتنه88 همان کساني بودند که مردود شدند« مردود به معني سقوط» ولي مردم با بصيرت وآگاهي جواب فتنه گران ۸۸ را دادند.

طاهري با بيان اينکه دشمنان تلاش و برنامه ريزي هاي فراواني جهت مخدوش کردن اعتماد مردم به انقلاب انجام دادند تا به انقلاب اسلام ضربه بزنند؛ گفت: دراين راستا اقدامات زيادي را طرح ريزي نمودند که با شکست مواجه شدند بعد از انتخابات دشمنان نظام سناريوي ديگري را طرح ريزي کردند تا بتوانند انقلاب رنگي يا مخملي را پس از انتخابات کليد بزنند.


وی افزود: فکر مي کردند جمهوري اسلامي ايران هم مثل کشورهايي است که متوان درآن انقلاب هاي مخملي ايجاد کنند. امام اشتباه کردند ملت ايران ملتي است که فريب حيله هاي آنان را نخواهد خورد

کارشناس مسائل سیاسی افزود: در سناريوي بعد از انتخابات ۸۸ بازيگران ديگري هم وارد شدند از جمله منافقين، آشوبگران و حتي کشته سازي با هدف تحريک مردم عليه نظام ، اوج آن اهانت ها و دشمني ها در روز عاشوراي حسيني و حمله به مجالس و عزاداران امام حسين(ع) بود بخش زيادي از فريب خوردگان پس از اين حوادث آگاه و راه خود را از فتنه گران جدا نمودند

طاهري اذعان داشت: عاشورا و فرهنگ عاشورايي سرمايه بزرگي براي نظام ما و الگوي مبارزه با ظالمين و سازش نکردن با ظالم است. مردم نشان دادند که حاضرند براي ارزشها از جان ومال بايد گذشت دشمنان انقلاب پس از انتخابات ۸۸ بر روي ارزش ها تمرکز کردند، مبارزه با اسلام و اصل ولايت فقيه ،انتخابات هم بهانه اي بود براي فتنه گران از شعارهايي که سر مي دادند مي توان فهميد. آنها اصل نظام را نشانه گرفته بودند،نداي انقلاب اسلامي را که در فضاي امروز جامعه بين المللي مطرح است.

وي گفت : فتنه شکل گرفت تا باطلي را جايگزين کنند امام بصيرت وآگاهي مردم باعث شد که اين امر به نتيجه نرسد. نهم ديماه باعث تحکيم نظام،افزايش آبروي مردم دبرابر دشمان شد دشمناني مايوس که ديدند در ايران نمي شود چه با جنگ تحميلي ، چه ترور و کودتاهاي رنگي ومخملي به نتيجه برسند.

وی گفت: بايد توجه داشت مردم صحنه گردانان اصلي نظامند. کارنامه اي موفق حضور درانتخابات و کنترل فتنه۸۸ که با بصيرت و آگاهي کسب کردند.عده اي از خواص سقوط کردند، همراه و همگام با مردم نبودند. بعضهي از هوادران نامزدهاي انتخاباتي نيز به همين صورت جرم بزرگي انجام دادند. مطالبه ي بخش زيادي از جامعه اين است که خاطيان بايد محاکمه شوند. انتظار از خواص اين بود که در مقابل قانون تمکين کنند.

طاهري رويارويي خواص با نظام را زمينه ساز فعاليت دشمنان در کشور دانست و بيان کرد: انتظار اين بود که ازدشمن دوري کنندو بايد از افراد فاسد دوري مي کردند. تعدادي در اين ميان قرباني شدندکه کساني که باعث بروز اين اتفاقات شدند پاسخگو باشند. انتظار اين است که قوه ي قضائيه در اين زمينه با متخلفان برخورد جدي کند.

کارشناس مسال سياسي ادامه داد: مردم انقلاب و نظام را ازخودشان مي دانند وبايد حواسمان باشد ، ۹دي يعني مواظب باشيم ، از افراطي گري پرهيز کنيم، اعتمادي که نخبگان به نظام دارند تبيين و روشنگري کنند براي حفظ آرامش جامعه، اساتيد ما ، دانشجويان ما بايد فعال باشند.نخبگان اگر بصير باشند که اينگونه است زمينه اي براي نابودي فتنه مي شود جامعه متوجه حق وباطل مي شود ملت در ابعاد مختلف به هم وابسته است در پايبندي به ولايت فقيه ، در حفظ نظام و ملت ما در اين حوزه ها وحدت دارند . اين را در ۹دي نشان دادند.

طاهري با بيان اينکه ۹دي براي ما روز بسيار مهم وحساسي بود گفت: مردم در حماسه ي نهم دي نشان دادند که وفادار به نظام وانقلاب اسلام هستند.حواسمان باشد در سهاي که از نهم دي مي گريم، اگر ما غفلت کنيم ، اگر اساتيد و دانشجوبان ما غفلت کنند امکان ضربه خوردن کم کان وجود دارد به دليل اينکه احتمال ضربه خورد حتي در بهترين شرايط نيز محتمل است. دشمن نيز در همان شرايط پيروزي هاي بزرگ نظام وانقلاب را هدف گرفت.

وي گفت : تغيير اولويت دشمن در رويارويي با نظام جمهوري اسلامي چه با ترورها ، ايجاد غائله هاي مختلف و جنگ تحميلي کشوري که ۱۷۰۰۰ شهدي ترور دادرد به سمت جنگ نرم از ايجاد شايعه ، ايجاد شبحه تا ايجاد ترديد بين مردم ومسئولين اما فتنه گران از موفقيت ها نتوانستند استفاده کنند.

طاهري در پايان افزود: در فتنه ۸۸ بعض از خواص کارنامه قابل قبولي نداشتند و مردود شدند، مردودي قابل جبران نه، سقوط کردند بعضي از افرادخيانت کردندکساني که زمينه ساز نفوذ دشمن شدند افراد پشت صحنه اي که نوک پيکان آن نامزدهاي انتخاباتي بودند.
انتظار اين است که با افرادي که زمينه ساز ايجاد نامني در کشور و زمينه سازي اجراي برنامه هاي دشمنان در کشور شدند برخورد جدي صورت گيرد.

انتهاي پيام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۱۲:۵۵

1 Jan 2020