۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
کد مطلب : ۳۲۹۰۴
امام جمعه شهر سامان :

در جشن هاي دهه فجر، باید انقلاب به خوبي معرفي و مباني اصلي انقلاب مرور شود

امام جمعه شهر سامان با بيان اينکه مردم ايران در برهه هاي حساس خود را نشان مي دهد، بيان داشت:اين پاسداشت قدر داني از ايثار و فداکاري نشانه مهم زنده بودن ( هويت ملي و ديني) ملت عزيز ايران است.
در جشن هاي دهه فجر، باید انقلاب به خوبي معرفي و مباني اصلي انقلاب مرور شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما ، امام جمعه شهر سامان با بيان اينکه عبادت و بندگي يک حقيقتی دارد و ما بايد اين لايه زيرين و حقيقت را مد نظر داشته باشيم، اظهار داشت: عبادت يک ظاهري دارد و يک باطني و غالباً از اين حقيقت غافل هستيم و اگر به آن حقيقت برسيم لذت عبادت را هم احساس مي کنيم.

حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پور با بيان اينکه يکي از عوامل مهم در لذت بردن از عبادت اين است که مال انسان مال حرام نباشد، تصريح کرد: مال حرام بر دو نوع يکي حرام به ذات و ديگري حرام به غير ذات است.

از آثار منفي لقمه حرام لذت نبردن از عبادت است و لقمه حرام برکت را از نسل انسان مي گيرد

ملک پور با بيان اينکه يک چيزهايي ذاتاً و مطلقاً خريد و فروش آنها حرام است و اگر در زندگي انسان وارد شود حرام است، اذعان داشت: بخش دوم حرام غير ذاتي است ،حرام غير ذاتي آن چيزي است که خود في نفسه حرام نيست اما يک عواملي باعث حرام شدن آن مي شود.

وي با بيان اينکه روايت است دو چيز در آخر الزمان خيلي کم پيدا مي شود، بيان کرد: اين دو چيز شامل درهم حلال و ديگري رفيق قابل اعتماد است.

امام جمعه شهر سامان با بيان اينکه مال و لقمه حلال رويش دارد و لقمه حرام ريزش و آثار منفي دارد، تصريح کرد: از آثار منفي لقمه حرام لذت نبردن از عبادت است و لقمه حرام برکت را از نسل انسان مي گيرد.

ملک پور با بيان اينکه لقمه حرام فقط بالا رفتن از ديوار مردم نيست، بلکه عواملي همچون کم کاري در اداره، خيانت به بيت المال، ندادن خمس و زکات و ... نيز موجب حرام شدن مال مي شود، بيان داشت: لقمه حلال عبادت با لذت و نورانيت مي آورد و دعا را مستجاب مي کند.

حادثه پلاسکو درس هاي عبرت فرواني براي مردم و مسئولين دارد

امام جمعه شهر سامان در خطبه هاي دوم با دعوت نماز گزاران به تقوا الهي با بيان اينکه در چند روز گذشته حادثه آتش سوزي و فرو ريختن ساختمان پلاسکو در قلب تهران را داشتيم، خاطرنشان کرد: با توجه به خسارتهاي جاني و مالي قلب هر انسان نوع دوستي را با هر نظر وعقيده اي به درد آورد.

حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پور با اشاره بر اينکه با اين حادثه از يک سو اوج ايثار و فداکاري آتش نشانان قهرمان به نمايش درآمد و از سوي ديگر خانواده هايي داغدار عزيزان خود شدند، ابراز داشت: آتش نشانان قبل از اينکه اين حرفه و شغل آنها باشد از عشق و انگيزه بالايي براي خدمت رساني به مردم برخوردارند.

محسن ملک پور با بيان اينکه مسئولان دست اندرکار در صحنه و پيام هاي صادر شده از سوي مسئولين نظام، از پيام مقام معظم رهبري گرفته تا پيام هاي سران قوا همگي از عمق و ابعاد، آثار و پيامدهاي اين حادثه تلخ حکايت مي کند، اظهار کرد: هر حادثه بزرگ به اندازه بزرگي اش درس ها و عبرت هاي بزرگ و فرواني خواهد داشت، آنچه بسيار مهم و با ارزش است توجه به اين درس ها و عبرت هاست.

ملک پور ادامه داد: نکته ای که درباره اين واقعه گفتني است اين است که سرمايه اجتماعي ايران اسلامي فروان است، در حالي که سال هاي گذشته صدها شبکه ماهوارهاي و انبوهي از شبکه هاي مجازي دنبال بوده و هستند که ايمان، وحدت، ارق ملي و روحيه ايثار گري در جامعه اسلامي را مذموم کنند اما فداکاري آتش نشانان و قدرشناسي ملت در سراسر کشور نشان داد که جامعه ما با انباشتي از سرمايه اجتماعي و همدلي ملي روبروست.

پاسداشت و فداکاري و حضور، نشانه مهم زنده بودن هويت ملي و ديني ملت است

وي با بيان اينکه مردم ايران در برهه هاي حساس جنبه هاي خود را نشان مي دهد، بيان داشت: اين پاسداشت اين قدر داني از ايثار و فداکاري نشانه مهم زنده بودن ( هويت ملي و ديني) ملت عزيز ايران است.


ملک پور با بيان اينکه بر رسانه ملي، صدا و سيما هم لازم است که اجازه ندهد که رسانه ها و شبکه هاي غربي مديريت افکار عمومي را در اين مسئله به دست گيرند، تصريح کرد: بايد آرام آرام از فضاي احساسي ايجاد شده در اطراف اين موضوع به مباحث تکنيکي و فني و آينده نگري در بحران و مقابله با آن پرداخت.


خطیب نماز جمعه با اشاره به اينکه ستاد مديريت بحران بايد ظرفيت ها و قابليت هاي خود را افزايش دهد، عنوان کرد: تمامي نهادهاي حاکميتي اعم از قضايي، اجرايي بايد در جهت بهبود وضعيت ايمن سازي بناهاي تجاري و مسکوني بدون کمترين ملاحظه اي همکاري کنند.

ملک پور با تبريک آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامي و ۱۲بهمن سالروز بازگشت حضرت امام خميني(ره) به ايران ابراز کرد: آن چيزي که در اينجا حاصل شد و ما بايد او را جزء معجزات حساب کنيم همان انقلاب دروني اين ملت بود و انقلاب دروني اين ملت موجب شد که اين انقلاب پيدا شد.

در جشن هاي دهه فجر، انقلاب را به خوبي معرفي و مباني اصلي انقلاب را مرور کنيم

وي با بيان اينکه عامل اول ادامه انقلاب حفظ تعهد به اسلام، حضور رهبري ديني، حضور مردم در صحنه پيشرفت و ادامه انقلاب و ساده زيستي دولتمردان است بيان داشت: پيشرفت و ادامه انقلاب اتحاد و وحدت کلمه است.

ملک پور با تاکيد بر اينکه بايد انقلاب به خوبي معرفي شود، گفت: در مراسمات و جشن ها تلاش کنيم انقلاب را به خوبي مردم معرفي کنيم و مباني اصلي انقلاب را مرور کنيم.

ملک پور با اشاره بر اينکه بايد انقلاب را خوب تعريف و هدف و مقصد را تعريف کنيم و خوب آن را تعميق ببخشيم، تصريح کرد: بعد از انجام اين کار ها رفتار افراد و گروه ها را بايد بسنجيم.

انتهاي پيام / ۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۲۱:۰۸

6 Jan 2020