۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
کد مطلب : ۳۸۷۶۴
در آستانه سال جدید

بوی عید و جیب‌های خالی/ مغازه‌دارها به جای پول مردم، میزبان نگاه‌هایشان هستند

جنب و جوش حاکم در فضای بازار نویدبخش آمدن عید نوروز و خرید شب عید است که متاسفانه گرانی اجناس کام اکثر مردم به ویژه قشر متوسط و کم‌درآمد را تلخ کرده است.
بوی عید و جیب‌های خالی/ مغازه‌دارها به جای پول مردم، میزبان نگاه‌هایشان هستند
به گزارش جهانبین نیوز، چیدمان زیبای تنگ های ماهی با ماهی قرمزهای ریز و سینی سبزه در کنار خیابان ها و شلوغی بازار و پاساژها نویدبخش رسیدن عید است.

عید نوروز یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین جشن‌های ایرانیان است که از دیرباز و از ایران باستان نسل به نسل منتقل شده است، این عید با تمام شدن زمستان و فرارسیدن بهار آغاز می‌شود و نمایان‌گر آغاز سالی جدید و با عشق و محبت است، این روزها بوی عید به مشام همگان می‌رسد و مردم همه در تلاش هستند که سال خوبی را آغاز کنند و این رسمی که از گذشته بوده و هنوز هم ادامه دارد.
 
اما متاسفانه گرانی اجناس کام اکثر مردم به ویژه قشر متوسط و کم درآمد را تلخ کرده است.

با توجه به شلوغی بازار و پاساژهای شهر آنچه که جلب توجه می کند،فقط بازدید مردم از مغازه ها و گرفتن قیمت از مغازه داران است نه خرید برای شب عید.

با پرسیدن سوال از چند شهروند شهرکردی و مغازه داران، بیان شد که در روزهای پایانی سال بازار پوشاک، خشکبار و میوه و تره بار از اهمیت بسزایی برخوردار است، اما آنچه که موجب ایجاد نگرانی و تلخ شدن زندگی مردم در آستانه سال نو شده است، افزایش بی رویه قیمت ها است.


فقط اقلام ضروری را در لیست خریدم گذاشتم

یکی از شهروندان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز بیان داشت: در حال حاضر در فضای اقتصادی و بازار مایحتاج مردم درصد تورم و افزایش قیمت ها بسیار افسار گسیخته است، مسئولین با نظارت بیشتر در بازار شب عید به فکر افراد متوسط و فقیر جامعه باشند.

وی افزود: مجبوریم برای عید خرید کنیم اما با توجه به افزایش قیمت‌ها برخی از اقلام مانند لباس برای بچه‌ها و آجیل و میوه را در اولویت قرار دادیم.

ای کاش مسئولان شب عید کمی بیشتر به فکر قشر کم‌درآمد بودند/ گرانی کمر مردم را خم کرده

یکی دیگر از شهروندان شهرکردی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار داشت: شوهرم کارگر است و هنوز حقوقش را از کارخانه دریافت نکرده و متاسفانه هنوز برای خرید عید پولی در بساط نداریم.

وی با اشاره به اینکه امروز بچه‌هایم را برای دیدن کفش و لباس آوردم اما به آن‌ها قول دادم تا هفته آینده همه خریدهای عیدشان را تکمیل کنم ادامه داد: ای کاش مسئولان شب عید کمی بیشتر به فکر قشر کم‌درآمد بودند، گرانی کمر مردم را حم کرده نه می‌توانیم خرید نکنیم و نه قدرت خرید داریم...

بازار امسال نسبت به سال پیش کم‌فروغ‌تر شده

یکی از کفش فروشان شهرکردی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: همانطور که می‌بینید کسی برای خرید مراجعه نمی‌کند البته ما امیدواریم در هفته آخر سال خرید مردم آغاز شود.

وی افزود: بازار امسال نسبت به سال پیش کم‌فروغ‌تر شده و بیشتر مردم برای قیمت گرفتن وارد مغازه می‌شوند، البته برخی هم که به قصد خرید می‌آیند وقتی از قیمت‌ها مطلع می‌شوند مغازه را ترک می‌کنند.




مغازه‌دارها به جای پول مردم، میزبان نگاه‌های‌شان هستند

به گزارش جهانبین نیوز؛ در جست و جوی بوی عید و احوال‌پرسی از حال بازار روانه بازار شهرکرد شدیم اما گویی بوی عیدی در کار نیست و هر چه هست بوی گرانی و ناتوانی مردم برای خرید به مشام می‌رسد.

مردم امسال برای خرید عید با جیب‌های خالی روانه بازار شده‌اند و بازارهای شهرکرد رونق چندانی ندارد، مغازه‌ها به جای پول‌های مردم میهمان نگاه‌های مردم هستند. در بازار امسال دیگر آن شور و شوق مردم برای خرید به چشم نمی‌رسد.

انتهای پیام/1027ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۱۴:۵۷

27 Dec 2019