۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳
کد مطلب : ۳۵۴۲۴
کارشناس مسائل مذهبی:

عدم حمايت از آمرين به معروف عامل گستاخي اراذل در جامعه/اجراي حدود الهي مانع از وقوع منکرات مي شود

يک کارشناس مسائل مذهبي ضمن بيان اين که عدم حمايت نهادها و ارگان ها يکي از عوامل ترک امر به معروف در جامعه است، گفت: اگر حدود الهي به طور کامل اجرا شود ديگر منکري در جامعه رخ نمي دهد.
عدم حمايت از آمرين به معروف عامل گستاخي اراذل در جامعه/اجراي حدود الهي مانع از وقوع منکرات مي شود
به گزارش جهانبین نیوز، سيد محمد علي عدناني در گفتگو با کلار، اظهار داشت: ارکان حکومت اسلامي بر چهار پايه اقامه نماز، پرداخت زکات، امر به معروف و نهي از منکر بنا شده که در کنار آنها عدالت اجتماعي و اقتصادي، معنويت و رشد و کمال انساني شکل مي گيرد.

وي گفت: ارکان هاي چهارگانه در جامعه اسلامي همانند نخ تسبيهي هستند که براي تمام افراد موجب منفعت، خير و برکت مي شود اما اگر ضعف و گسستگي ايجاد شود عظمت، ارزش و جايگاه بين ستون ها از بين مي رود.

عدناني گفت: اگر چه در قانون اساسي براي امر به معروف راهکار و در قوه قضاييه ضابطين قضايي وجود دارد اما عملا اگر شخصي بخواهد در مقابل منکري ايستادگي کند متاسفانه هيچ ارگان و نهادي از او حمايت نمي کند.

عدم حمايت از آمرين به معروف عامل گستاخي اراذل در جامعه

وي، عدم حمايت نهادها و ارگان ها را يکي از عوامل ترک امر به معروف در جامعه دانست و گفت: وقتي که شخص بخواهد در مقابل منکري تذکر بدهد و ارگاني از او حمايت نکند اراذل و اوباش به راحتي معصيت و گناه مي کنند و آمران به معروف را مورد توهين و تمسخر قرار مي دهند.

اين فعال مذهبي ضمن بيان اين که قوه قضائيه بايد ساز و کاري جديدي براي امر به معروف و نهي از منکر طراحي کند، افزود: امر به معروف يک اصل عقلايي و منطقي است که در طول تاريخ بشريت، اديان الهي و تمدن ها وجود دارد.

وي در ادامه حسن و قبح عقلي را برگرفته از امر به معروف دانست و گفت: همه افراد نسبت به کارهاي خوب و نيک واکنش مثبت و در برابر اعمال قبيح واکنش منفي نشان مي دهند.

اجراي حدود الهي مانع از وقوع منکرات مي شود

عدناني با اشاره به اين که متاسفانه امروز به خاطر مصلحت انديشي هاي افراد گناه و معصيت هاي بسياري در جامعه رخ مي دهد، گفت: همه نهادها و افراد جامعه وظيفه دارند در مقابل دين احساس مسئوليت کنند.

وي با تاکيد بر اين که امر به معروف يک وظيفه ديني براي همه افراد جامعه است، گفت: متاسفانه قانون به قدري شفاف شده که اراذل و اوباش از تمام راهکارهاي آن اطلاع دارند و به راحتي گناه و معصيت مي کنند.

عدناني يکي از بهترين راهکارها در جامعه سلامي را اجراي حدود الهي دانست و گفت: اگر حدود الهي به طور کامل اجرا شود ديگر منکري در جامعه رخ نمي دهد.

انتهاي پيام/۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۳۹:۰۹

30 Dec 2019