۰
plusresetminus
یکی از نویسندگان در چهارمحال و بختیاری گفت: متاسفانه مطالعات مردم در همه ابعاد بسیار ضعیف است و این باعث می‌شود مردم به شبکه‌های اجتماعی روی آورده و به خیال خود به نیازهای مطالعاتی خود پاسخ دهند در صورتی که این راهی کاملا اشتباه است چون ارتقای سواد جامعه تنها با مطالعه و کتابخوانی محقق می‌شود.
شبکه‌های اجتماعی پاسخ‌گوی نیازهای مطالعاتی مردم نیستند/ این شهدا بودند که راهم را برای نویسندگی هموار کردند
به گزارش جهانبین نیوز؛ چهاردهم تیرماه در صفحات تقویم "روز قلم" نام نهاده شده است.

قلم به قدری در دین اسلام مقدس است که در قرآن به آن قسم یاد شده است و همچنین نام‌گذاری این روز به نام قلم بی‌ارتباط با تاریخ کهن و فرهنگ‌‏ساز این سرزمین نیست.

تاریخ کتابت، به ۲۰ هزار سال پیش بر می‌گردد و این آمار تنها تخمینی است و ازجمله موادی که در آن دوران برای نوشتن به کار می‏رفته سنگ، چوب، پوست حیوانات، برگ درختان، استخوان، موم، ابریشم، پنبه و کاغذ هستند.

در طول تاریخ، نوشتن به دو صورت یکی خطوطی که بااستفاده از ابزارهای تیز چون سوزن، چاقو و... نوشته شده و کنده‏‌کاری می‌‏شد و دسته دیگر شامل خطوطی است که به وسیله قلم پر، قلم نی، قلم مو و... و با استفاده از جوهر بر سطح ماده نوشتاری ترسیم می‌‏گردید.

این نشان از اهمیت نوشتن در اسلام و در تاریخ دارد و همواره این موضوع که کم رنگ‌ترین نوشته‌ها از پررنگ‌ترین حافظه‌ها ماندگارتر است به عینه دیده می‌شود.

کسانی که قلم به دست می‌گیرند و در این راه گام برمی‌دارند درواقع رسالت عظیمی دارند که باید با همه وجود در این مسیر گام بردارند.

این شهدا بودند که راهم را برای نویسندگی هموار کردند

محمد جان‌نثار یکی از نویسندگان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: ۳۱ سال سن دارم و در رشته حقوق جزا و جرم‌شناسی در مقطع کارشناسی ارشد فارغ‎‌التحصیل شده‌ام.

وی با بیان اینکه نویسندگی را از سال ۹۲ آغاز کردم افزود: نویسندگی را اولین بار و زمانی که در ایام عید برای بازدید از مناطق جنگی در جنوب کشور رفته بودم آغاز کردم و این شهدا بودند که راه را برایم هموار کردند و تا به امروز توانستم یازده کتاب بنویسم.

جان‌نثار اولین کتابش را "مقابله با تهاجم فرهنگی با نگرش بر سیره عملی شهدا" معرفی و تاکید کرد: این شهدا هستند که راه را به ما نشان می‌دهند و از آنجایی که شهدا در راه خدا و برای اعتلای اسلام و انقلاب رفتند ما هم در قبال زحمات و جان‌فشانی‌های آن‌ها مسئولیم و باید برای آگاه‌سازی مردم گام برداریم.


وی رمز ماندگاری شهدا را انگیزه و هدف الهی دانست و افزود: اگر ما هم با نیت الهی گام در این مسیر بگذاریم قطعا ماندگار خواهیم شد و و این افتخاری است برای ما که در مسیر شهدا گام برداریم و برای آن‌ها قلم بزنیم.

نویسندگی اقدامی کاملا دلی و خدایی است

این نویسنده خاطرنشان کرد: افرادی که در مباحث فرهنگی قلم می‌زنند اگر به دنبال پول و مادیات باشند کاری از پیش نخواهند برد و گام نهادن در این عرصه دلی و خدایی است و اگر افراد به دنبال حفظ نظام و انقلاب هستند در این مسیر باید از جیب خود نیز هزینه کنند.

وی با اشاره به زحماتی که در طول تاریخ برای انقلاب و اسلام کشیده شده است اشاره و یادآور شد: همانطور که پدران و مادران ما در گذشته با حضور خود در میدان‌ تظاهرات‌ها و هشت سال دفاع مقدس دین خود را به انقلاب و اسلام ادا کردند امروز نیز ما وظیفه داریم با هنر و قلم که از تاکیدات رهبر انقلاب اسلامی است در عرصه جنگ نرم وارد شویم.

جان‌نثار با تاکید بر اینکه درست است که دشمن برای رسیدن به اهداف خود و پیروزی در جنگ نرم علیه ایران سرمایه‌گذاری‌های زیادی کرده است اما ما می‌توانیم با حرکت جهادی در این مسیر حرکت کرده راه را بر توطئه‌های آن ببندیم.

وی اضافه کرد: باتوجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و بحث انقلابی‌گری در حال کتابت " کتاب من انقلابیم" هستم و ۵۰ درصد کارهای آن انجام شده و تا یک ماه آِینده به چاپ می‌رسد.

این نویسنده قلم زدن در همه مباحث و بویژه مباحث فرهنگی را نیازمند حمایت‌های جدی دانست و ادامه داد: در برخی از موارد نیازمند پشتیبانی‌های مالی هستیم و بیشترین ضعف در این زمینه را در همین عدم حمایت‌ها باید دید.

شبکه‌های اجتماعی پاسخ‌گوی نیازهای مطالعاتی مردم نیستند

جان‌نثار سرانه مطالعه در کشور را بسیار ضعیف عنوان و تاکید کرد: متاسفانه مطالعات مردم در همه ابعاد بسیار ضعیف است و این باعث می‌شود مردم به شبکه‌های اجتماعی روی آورده و به خیال خود به نیازهای مطالعاتی خود پاسخ دهند در صورتی که این راهی کاملا اشتباه است چون ارتقای سواد جامعه تنها با مطالعه و کتابخوانی محقق می‌شود.

وی افزود: این موضوع که از بچگی درس خواندن برای ایجاد شغل صورت می‌گیرد باعث شده انگیزه مطالعه را از مردم بگیرد و افرادی که شغلی پیدا نمی‌کنند با سم‌پاشی در جامعه دیگران را از مطالعه بازدارند.

قلم در بین ثروت و پول مظلوم واقع شده است

فاطمه احمدی فعال در عرصه خبر در چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: ۲۵ سال دارم و سه سال است در عرصه خبر فعالیت دارم.

وی با بیان اینکه متاسفانه قلم در بین ثروت و پول مظلوم واقع شده است و کمتر به چشم آمده اضافه کرد: کسانی که می‌خواهند در عرصه نویسندگی فعالیت کنند نباید به آن به عنوان منبع درآمد نگاه کنند چون قلم زدن بسیار مقدس است و اگر با این دید وارد این عرصه شویم قطعا موفق نخواهیم بود.

احمدی تاکید کرد: قلم زدن عشق می‌خواهد و افرادی که در این عرصه با صدق‌دل و اهداف موافق منویات مقام معظم رهبری و هم‌سو با نظام انقلاب اسلامی قدم بر می‌دارند قطعا نه‌تنها برکات آن را در زندگی خود خواهند دید بلکه پاداش اخروی نیز خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه حساسیت‌های فعالیت در این عرصه بسیار بالا است اضافه کرد: فعالان باید در نظر داشته باشند که چه چیزی و به چه نحوی می‌نویسند.

اهل قلم شهید آوینی را الگوی خود قرار دهند

احمدی تاکید کرد: اهل قلم باید شهید آوینی را به عنوان الگویی برای خود قرار دهند تا بتوانند در این عرصه فعالیت کنند.

احمدی گفت: بنده به عنوان نویسنده در فضای مجازی به جرات می‌توانم بگویم هیچ حمایت جدی در این عرصه وجود ندارد و بعضا هزینه‌های گزافی را خود نویسنده یا خبرنگار متقبل می‌شود.

وی بیان داشت: اگر نویسندگان نیز در برابر حجم حملات دشمنان سکوت کرده قلم به دست نگیرند قطعا شکست خواهند خورد.

احمدی افزود: دوست دارم گزارشاتی که در آینده می‌نویسم از مطالبات به حق مردم باشد تا دردی از مردم را مداوا کند.

گزارش از مرضیه نظری زاده

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۳۹:۱۴

26 Jan 2020