۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
کد مطلب : ۳۳۶۲۴

سهام عدالت ناجي دولت يا دولت احياءگر حقوق از دست رفته مردم؟

هرچندسود سهام عدالت که از مدت‌ها پيش قرار بود به مردم پرداخت شود اين روزها نقل محافل است اما با مراجعه به پايگاه اطلاع رساني سازمان خصوصي‌سازي حاکي مطلب ديگري است.
سهام عدالت ناجي دولت يا دولت احياءگر حقوق از دست رفته مردم؟
يادداشت روز جهانبین نیوز به نقل از پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار اسفندماه؛ ماه شلوغ و پرترافيک، به هيچ کارت نمي‌رسي، اسفند بوي عيد مي‌دهد، زنگ زيباي بهار برتن دارد، مهرباني دورهمي‌هاي سفره هفت سين را به ارمغان مي‌آورد، از شروع اسفند تا پايان آن هر چند ۲۹ يا ۳۰ روز زمان باقي است اما در اين ۱۰ درصد سال قرار است کارهاي ۹درصد بقيه ساماندهي شود.

همانگونه که سال به اسفند رسيده است عمر دولت يازدهم هم به اسفندش نزديک شده است و دولت هم خوب مي‌داند براي آنکه بهاري ديگر را آغاز کند بايد همه کارهاي برزمين مانده‌اش را در اسفندماه کاريش سر و سامان دهد و همين است که در اين روزهاي شلوغ، در اين روزهاي پرترافيک در کنار همه بحث‌هاي موجود بين مردم که از پول نان و قيمت گوشت و کرايه تاکسي و يارانه‌ها و مشکلات اقتصادي شروع مي‌شود و به مسائل کلان سياسي و اقتصادي ختم مي‌شود مساله سهام عدالت نيز افزوده شده است.

روزهاي پاياني سال است و به قول معروف شب عيد، همه در تکاپو هستند تا کوله‌بار خستگي سال کهنه را جمع کنند و با اندک استراحتي سال نو را براي حرکتي جديد آغاز کنند اما آنچه واضح و مشخص است اين است که دست مردم خالي است حتي توانمندان اما احياء مجدد سهام عدالت که از ابتکارات دولت نهم بود مساله را جور ديگري نشان مي‌دهد.

فراگير شدن مساله سهام عدالت باعث شد دولت زمان‌بندي خاصي را بر اساس رقم سمت راست کدهاي ملی هموطنان‌مان مشخص کند تا با مراجعه با آن مردم از تخصيص يا عدم تخصيص، ميزان تخصيص، سود سهام و... مطلع شوند اما آنچه در صورتحساب سهام عدالت خودنمايي مي‌کند اين است که به مردم اعلام شده براي تکميل حق مالکيت خود بر سهام اختصاص يافته مبلغي را جهت خريد مابقي سهام خود پرداخت کنند و اين يعني آب سردي بر پيکره بي‌رمق مردمي که حتي براي شب عيدشان جيب‌شان خالي است و با سيلي صورتشان را سرخ نگه داشته‌اند.

اميدواريم طرح موضوع سهام عدالت روشي براي گرفتن آراء مردم نباشد اما اي کاش کساني که در آخرين ماه‌هاي فعاليت دولت يکباره به فکر پرداخت (دريافت) سهام عدالت مردم افتادند اين موضوع را به اين زمان و البته شب عيد موکول نمي‌کردند تا مردم حداقل از زير فشارهاي پايان سال و مشکلات خاص شب عيد رهايي يافته بودند.

سوالي که در پايان به ذهن‌ها متبادر مي‌شود اين است که طرح مجدد سهام عدالت آن هم با ارائه صورتحسابي که اصلا قرار نيست چيزي به مردم داده شود و ازقضا مبلغي هم به‌عنوان حق‌السهم افراد جهت خريد سهام مشخص شده است قرار است چه خدمتي به دولت يازدهم بکند؟

آيا قرار است سهام عدالت پل عبور دولت يازدهم از انتخابات آينده و تداوم فعاليت اين دولت شود يا اينکه دولت يازدهم درصدد است با احياء سهام عدالت به شکل واقعي در تحقق حقوق از دست رفته مردم خصوصا اقشار آسيب‌پذير تمام توان و تلاشش را بکار بندد؟

مهدي بهزادي تشنيزي

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۴۵:۵۶

29 Dec 2019