۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
کد مطلب : ۳۴۹۰۲
گزارش/

نان بي کيفيت در سفره شهروندان لردگاني، هر روز بدتر از ديروز

وضعيت پخت نان در لردگان، رضايت بخش نيست و پخت نان هاي خمير، سوخته و تيره صداي شهروندان اين شهر را در آورده است.
نان بي کيفيت در سفره شهروندان لردگاني، هر روز بدتر از ديروز
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  خبرنگار سلام لردگان،در سبد خانوار، نان يکي از اصلي‌ترين کالاها است و به عنوان مهمترين غذايي مصرفي مردم محسوب مي‌شود و اين فرآورده همواره بيشترين سهم را در هرم غذايي و بخش جدايي ناپذير سفره‌ها و نقش عمده‌اي در سفره خانواده‌ها داشته و دارد؛ اما متاسفانه کيفيت نان توليد شده در شهرستان لردگان، مطلوب نيست و بخش زيادي از آن به ضايعات تبديل مي‌شود.

هدفمندسازي يارانه‌ها در ابتدا قرار بود که تأثير مثبتي روي کيفيت نان بگذارد اما در اين ميان بسياري از نانوايان نه تنها نان با کيفيت ارائه نمي‌کنند بلکه روز به روز از حجم خمير چانه نان نيز کم کرده و هر چه را که مي توانند به اسم نان تحويل مشتري مي‌دهند.
تهيه نان مناسب و با کيفيت اين روزها در لردگان به يک مشکل جدي براي خانواده ها تبديل شده است.
به همين دليل و براي جويا شدن نظرات شهروندان، سراغ مردم رفته تا صحبت هاي آنها را منعکس کنيم.
يکي از شهروندان لردگاني در گفت و گو با خبرنگار ما در اين خصوص گفت: معمولا دوسوم ازيک قرص ناني که از نانوايي‌هاي سطح شهرستان خريداري مي‌کنيم،  قابل استفاده نيست.

شهروند لرگاني با تاکيد بر اينکه دايره نظارت بر نانوايي ها بايد افزايش يابد گفت: وضعيت بهداشت کاشي، لباس، ميز، رنگ آميزي و ... نانوايي ها بايد مناسب باشد تا نان سالم و با کيفيتي تحويل شهروندان شود لذا بايد نظارت و بازرسي بيشتري از نانوايي هاي سطح شهرستان صورت گيرد.

يکي از فرهنگيان در صف نان سنگك در خيابان چشمه برم با بيان اين جمله، مي‌گويد:  با افزايش چند برابري قيمت نان، انتظار مي رفت کيفيت نان بالا برود اما در اغلب نانوايي‌ها نه تنها کيفيت افزايش نيافته بلکه اندازه نان‌ها هم کوچک تر از قبل شده است.

فرد ديگري به خبرنگار ما مي گويد: آنچه در خصوص نان پخت شده در شهرستان لردگان مشهود است رضايت بخش نبوده و عموم مردم سالهاست از کيفيت پخت نان رنج مي برند بطوري كه به جزء تعداد معدودي از نانوايي ها كه نان آنها از کيفيت مناسبي برخوردار بوده بقيه قريب به اتفاق نانشان از كيفيت پاييني برخوردار است و جاي سوال دارد چرا مسئولين امر ساليان سال اين موضوع مهم را حل و فصل نمي کنند؟.

شهروند خانم ديگري با اعتراض مي گويد: از فرماندار محترم خواشمنديم تدابير ويژه اي در خصوص كيفيت و پخت نان نمايند براي مثال با برگزاري دوره هايي در خصوص شيوه هاي پخت نان با کيفيت و دعوت از خبره هاي اين کار براي نانوايان و ملزم نمودن نانوايان براي رعايت استانداردها و بهداشت و شيوه هاي صحيح پخت نان و ... مي توان در کيفيت بخشي آن اقدام كرد، البته در اين بين کيفيت آرد موجود نيز مي بايست ارتقاء يابد.

 
پاسخ، رئيس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان لردگان
همايون شجاعي ،رئيس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان لردگان در گفتگو با خبرنگار سلام لردگان، اظهار داشت: از ابتداي سال 1395 تا پايان ارديبهشت ماه سال جاري (1396)  نزديک به 50 مورد پرونده تخلف نانوايان به ارزش ريالي بيش از 260 ميليون ريال شامل کم فروشي، گرانفروشي، عرضه خارج از شبکه که عمده ترين تخلفات نانوايان شهرستان لردگان بود به سازمان تعزيرات حکومتي معرفي شدند.

وي ادامه گفت: توسط مأمورين بازرسي اين اداره در هفته دو بار و توسط شوراي آرد و نان شهرستان که متشکل از شبکه بهداشت، تعزيرات،  فرمانداري، اتحاديه مربوطه و اتاق اصناف است در ماه يک بار سرکشي از نانوايي هاي سطح شهرستان صورت مي گيرد.

شجاعي در پايان گفت: مردم  سعي کنند از نانواياني که نان با کيفيت مطلوب ارائه مي دهند نان خريداري کنند و اگر هم تخلفني از نانواييان مشاهده نمودند مي توانند با شماره گيري تلفن هاي 124 و 34443680 اداره بازرگاني شهرستان لردگان با ذکر نوع تخلف و نام و آدرس محل تخلف را به صورت شبانه روزي گزارش دهند تا توسط مأمورين بازرسي اين اداره پيگيري هاي قانوني صورت گيرد .

انتهاي خبر/630 ل
 
مرجع : پایگاه خبری تحلیلی سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۳۰:۰۲

20 Jan 2020