۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
کد مطلب : ۳۲۹۲۲

شيوع مصرف قليان جيبي در بين دانش آموزان بروجني

ضروري است خانواده ها و مديران آموزش و پرورش براي حفظ سلامت دانش آموزان از خطر و آسيب هاي قليان جيبي هوشياري و مراقبت بيشتري داشته باشند.
شيوع مصرف قليان جيبي در بين دانش آموزان بروجني
به گزارش جهانبین نیوز، خبرهاي رسيده به  کلار حاکي از آن است که قليان جيبي چنديست در بين جوانان بروجني بخصوص دانش آموزان راه يافته است.

نتايج تحقيقات و بررسي هاي خبرنگار کلار حکايت از آن دارد که قطره قليان جيبي حاوي ماده مخدر ترامادول است که موجب اعتياد شديد نسبت به آن مي شود.

باور غلط و اشتباه اين که عوارض قليان جيبي به مراتب نسبت به قليان معمولي کمتر است گرايش به استفاده از اين ماده مخدر اجتماعي را در بين جوانان افزايش داده است.

مسموميت، سردرد، وابستگي شديد، بيماري قلبي و تنفسي از جمله عوارضي است که در بين مصرف کنندگان قليان جيبي مشاهده شده است.

يافته هاي خبرنگار کلار از منابع پزشکي نشان مي دهد موضوع نگران کننده در ارتباط با قليان هاي جيبي ترکيب شدن مواد با فلزات سنگين است که بر اثر مصرف، مي تواند برخي از بيماري ها مانند انواع سرطان و مشکلات قلبي و يا تنفسي را ايجاد کند.

منابع پزشکي مي گويند قليان جيبي توسط باتري ليتيوم يا پورت usb شارژ مي شود و با انواع تزئينات و رنگ هاي زيبا روي بدنه و همچنين کاربرد طعم دهنده هاي مختلف از جمله ميوه اي در آن تله اي فريبنده براي جذب عمدتا جوانان است.

با شيوع قليان جيبي که سلامتي جوانان بيشتر از هميشه به خطر افتاده است ضروري است تا خانواده ها و مديران آموزش و پرورش هوشياري و مراقبت بيشتري براي حفظ سلامت دانش آموزان و برخورد با پديده قليان جيبي داشته باشند.

گفتني است در پي شيوع مصرف قليان جيبي اخيرا در اقدامي تحسين برانگيز نيروهاي امنيتي شهرستان بروجن براي مقابله با پديده قليان جيبي وارد عمل شده و با توزيع کنندگان آن برخورد کردند.

انتهاي پيام/۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۱۶:۵۴

31 Dec 2019