۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
کد مطلب : ۲۳۷۴۲
مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری:

آموزش‌های ارائه شده در فنی و حرفه‌ای بازار محور هستند/۸۰ درصد از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای عملی است

مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری 80 درصد از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را آموزش‌های عملی دانست و بیان کرد: این آموزش‌ها در فضایی برگزار می‌شود که براساس استانداردهای بین‌المللی بوده و در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی و ... آموزش‌های مهارتی ارائه می‌گردد.
آموزش‌های ارائه شده در فنی و حرفه‌ای بازار محور هستند/۸۰ درصد از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای عملی است
به گزارش جهانبین نیوز ۶ مرداد سالروز ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کارآفرینی در کشور است.

از آنجایی که سیستم آموزش دانشگاهی ما بیشتر مبتنی بر آموزش‌های نظری است و آمزش‌های نظری هم در بازار کار امروز و در کشور ما زیاد کارآمد نیست باید به دنبال راهی باشیم تا این آموزش‌ها را وارد سیستم آموزشی کشور کرده و این آموزش‌ها در قالب آموزش‌های عملی و دوره‌ای به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان ارائه داده شود.

یکی از راه‌های بسیار موثر برای ارائه این قبیل آموزش‌ها بهرمندی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است که با توجه به نیاز بازار کار آموزش‌های مرتبط را به افراد ارائه کرده و با رائه مدرک و پرداخت تسهیلات راه را برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال باز کرده است.

فنی و حرفه‌ای متولی آموزش‌های غیررسمی در کشور است

محمود تقی‌پور مدیر کل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری در گفتگوی اختصاصی با جهانبین نیوز اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به دو صورت صورت می‌گیرند و فنی و حرفه‌ای فقط در ارائه یکی از این روش‌ها متولی است.

وی با بیان اینکه آموزش‌های رسمی یکی از این روش‌ها است ادامه داد: در این شیوه از آموزش‌ها مدرک داده شده و این آموزش‌ها مانند دوران دبستان و دوران دانشگاه هستند.

این مسئول آموزش‌های غیر رسمی را از دیگر آموزش‌ها در این راستا عنوان و خاطر نشان کرد: در این آموزش‌ها متولی سازمان فنی و حرفه ای است و در پایان دوره برگزار شده گواهی برای فرد صادر می‌شود.

۸۰ درصد از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای آموزش‌های عملی است

تقی‌پور ۸۰ درصد از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را آموزش‌های عملی دانست و بیان کرد: این آموزش‌ها در فضایی برگزار می‌شود که براساس استانداردهای بین‌المللی بوده و در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی و ... آموزش‌های مهارتی ارائه می‌گردد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان جامعه هدف برای ارائه آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای را افراد مختلف بیکار، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و از هر دو جنس مرد و زن بیان و خاطر نشان کرد: فنی و حرفه‌ای در استان ۱۸ مرکز و یک مرکز علمی کاربردی دارد که در این مرکز مدرک کارشناسی و کاردانی ارائه می‌شود.

آموزش‌های ارائه شده در فنی و حرفه‌ای آموزش‌های بازار محور هستند

این مسئول با اشاره به ارائه آموزش‌های بازارمحور در فنی و حرفه‌ای تاکید کرد: این نوع آموزش‌ها متناسب با نیاز کار و بازار اشتغال به افراد داده می‌شوند.

وی در ادامه گفت: در آموزش‌های بازارمحور، آموزش، تولید و بازاریابی بطور هماهنگ به فرد داده می‌شود و فرد در حین آموزش در کارگاه تولید داشته و فروش و بازاریابی هم خواهد کرد و در یک فضای واقعی کسب و کار آموزش می‌بیند.
تقی‌پور این نوع آموزش‌ها را از چند جنبه مفید ارزیابی کرد و افزود: در این آموزش‌ها فرد خود را مثمر ثمر دانسته، در فرد انگیزه و رغبت ایجاد خواهد شد و درآمدزایی برای افراد دارد.

وی خاطر نشان کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای علاوه بر این طرح‌های آموزش مناطق محروم و روستایی، طرح ارتقاء شایستگی‌های حرفه‌ای برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و ... را در برنامه خود دارد و این برنامه‌ها در ایجاد اشتغال و کارآفرینی بسیار موثر بوده‌اند چون آموزش‌ها بر اساس نیازسنجی بازار صورت می‌گیرند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان با اشاره به اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گفت: این آموزش‌ها نه تنها در ایران بسیار مهم و کارآمد هستند بلکه در دنیا هم اهمیت زیادی دارند و این اهمیت تا اندازه‌ای است که سال ۲۰۱۲ به نام سال آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نام گرفت و این نشان از آن دارد که سمت و سوی دنیا هم به سوی این قبیل آموزش‌ها است.

تقی‌پور در ادامه به روز ۶ مرداد روز بزرگداشت کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اشاره و خاطر نشان کرد: از روز شنبه هفته مهارت در کشور آغاز شده است.

این مسئول با بیان اینکه هر روز از این هفته تحت عنوانی خاص نام‌گذاری شده است روز شنبه را روز آموزش فنی و حرفه‌ای، مردم، امام، رهبری و شهدا معرفی کرد و ادامه داد: یک‌شنبه روز آموزش فنی و حرفه‌ای، نخبگان مهارتی، اشتغال پایدار، دوشنبه روز آموزش فنی و حرفه‌ای، زنان، مهارت، تدبیر و تعالی سبک زندگی، سه‌شنبه روز کارآفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، چهارشنبه روز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، توسعه بخش خصوصی، اقتدار ملی و توسعه پایدار، روز پنج‌شنبه روز دانشگاه، صنعت و افزایش توان ملی و روز جمعه روز عدالت آموزش، امید و مهارت در افق چشم‌انداز ۱۴۰۴ نام‌گذاری شده‌اند.

تقی‌پور برنامه‌های این هفته را سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه، دیدار با استاندار، برگزاری جشن‌ها برگزاری ایستگاه گذر مهارتی در پارک‌ها و آموزش مردم به صورت فشرده در ۲ ساعت  دانست و ادامه داد: این برنامه‌ها به همین صورت در شهرستان‌ها هم برگزار خواهند شد.

این مسئول یکی از برنامه‌های اصلی فنی و حرفه‌ای را ترویج و اشاعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دانست و بیان کرد: فنی و حرفه‌ای استان برای المپیاد جهانی در روزهای ۱۶ و ۱۷ مرداد تیم المپیادی به برزیل اعزام خواهد کرد که در سطح بین‌المللی رقابت خواهند کرد.



انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۱۳:۳۷

30 Dec 2019