۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۳۶۵۲۲
امام جمعه شهر اردل:

جامعه اسلامي بايد قدر و منزلت سالمند را بداند

امام جمعه شهر اردل گفت: جامعه اسلامي بايد قدر و منزلت سالمند را بداند چراکه يکي از عوامل بسيار مهم در موفقيت و وحدت خانوارها حضور سالمندان است.
جامعه اسلامي بايد قدر و منزلت سالمند را بداند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از هفت چشمه، حجت الاسلام مهرداد بهرامي امام جمعه شهر اردل در ديدار با مرکز توانبخشي روزانه شهر اردل که به مناسبت گراميداشت هفته سالمند برگزار شد ضمن تاکيد بر اهميت حفظ حرمت سالمندان در جامعه گفت:جايگاه سالمندان در نظام اسلامي از ارزش بسيار والايي برخوردار است.

بهرامي گفت:طبق رواياتي از رسول اکرم (ص) احترام به سالمند مسلمان، احترام به خداوند است و هرکس از امت من بخواهد به من احترام بگذارد به ريش سفيد امتم احترام بگذارد.

وي تصريح کرد: در دين مبين اسلام تاکيد بسيار زيادي بر تکريم سالمندان صورت گرفته است كه از اين جهت جايگاه آنان در نظام اسلامي داراي اهميت ويژه اي است.

امام جمعه شهر اردل با اشاره به اينکه سالمندان سرمايه هاي ارزشمند زندگي هستند گفت: يکي از عوامل بسيار مهم در موفقيت و وحدت خانوارها حضور سالمندان است که متاسفانه امروزه زندگي مدرن و تكنولوژي روز علاوه بر ايجاد فاصله ارتباطي در ميان مردم به يكي از عوامل كم توجهي به سالمندان تبديل شده كه همين دليل باعث تضعيف پايه و بنيان خانواده خواهد شد.

حجت الاسلام بهرامي بيان داشت: سالمندان سرمايه هاي ارشمند زندگي تمامي افراد جامعه هستند که اين سرچشمه هاي بي بديل ازخودگذشتگي، ايثار و فداکاري بايد بيش از پيش مورد توجه قرار گرفته و همچنين حفظ حرمت آنان که جزئي از ارزش هاي ديني نظام جمهوري اسلامي به نسل هاي آينده انتقال يابد.



انتهاي پيام/۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۴۱:۲۷

13 Jan 2020