۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۳۱۲۰۲
شش ماهه نخست سال جاري در چهارمحال و بختياري:

18 هزار و 760 مورد نظارت بهداشتي، دامپزشکي بر مراکز توليد، عرضه و توزيع استان

در 6 ماهه نخست سال جاري مديرکل دامپزشکي استان گفت: حدود 18 هزار و 760 مورد نظارت بهداشتي، دامپزشکي بر مراکز توليد، عرضه و توزيع که شامل مراکز بسته بندي، فروشگاه هاي زنجيره اي، رستوران ها، فروشگاه هاي مرغ و ماهي و قصابي ها انجام داده است.
18 هزار و 760 مورد نظارت بهداشتي، دامپزشکي بر مراکز توليد، عرضه و توزيع استان
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از مشکات برين دکتر عبدالمحمد نجاتي مديرکل دامپزشکي استان گفت: دامپزشکي با نقش حاکميتي که دارد تاثير بسزايي در سلامت غذايي ايفا مي کند و بر فراورده هاي خام دامي که شامل گوشت سفيد، گوشت قرمز، تخم مرغ، عسل و ساير فراورده هاي دامي که فراوري نشده اند نظارت مي کند.

دکتر نجاتي در ادامه اظهار داشت: در 6 ماهه نخست سال جاري حدود 18 هزار و 760 مورد نظارت بهداشتي، دامپزشکي بر مراکز توليد، عرضه و توزيع که شامل مراکز بسته بندي، فروشگاه هاي زنجيره اي، رستوران ها، فروشگاه هاي مرغ و ماهي و قصابي ها  انجام داده است که طي آن مقدار 34 تن و 424  کيلو گرم فراورده خام دامي غيرقابل مصرف انساني ضبط و معدوم سازي شده است.

وي تعداد بازرسي از لاشه هاي کشتاري در کشتارگاه هاي دام استان را يکصد و هفت هزارو 772 مورد برشمرد و گفت: با بازرسي هايي که از طرف دامپزشکي استان صورت مي گيرد گوشت سالم و بهداشتي به دست مصرف کننده مي رسد.

مديرکل دامپزشکي استان گفت: کشتارگاه هاي طيور استان نيز با بازديد هايي که از سوي دامپزشکي استان و مسئولين فني، بهداشتي انجام مي شود سلامت گوشت مرغ استحصالي از کشتارگاه را تضمين مي کند.


روز جهاني غذا سال روزي است مقارن با شانزدهم اکتبر که به افتخار تاسيس سازمان فائو (سازمان خواربار و کشاورزي ملل متحد) در سال 1945 نامگذاري شده است.

انتهاي پيام1026ج /1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۳۵:۰۳

8 Jan 2020