۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
کد مطلب : ۳۰۸۵۲
فرمانده انتظامي استان چهارمحال و بختياري

کشف بيش از 201 ميليارد ريال کالاي قاچاق در استان

فرمانده انتظامي استان گفت: در شش ماهه نخست امسال 201 ميليارد ريال انواع کالاي قاچاق در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزايش يافته است.
کشف بيش از 201 ميليارد ريال کالاي قاچاق در استان
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از مشکات برين، سردار غلامعباس غلامزاده در نشست خبري با اصحاب رسانه و مطبوعات به مناسبت هفته ناجا گفت: داشتن تعامل با اصحاب رسانه در برقراري امنيت بسيار موثر است، بنابراين تعامل با اصحاب رسانه از محوري‌ترين کارهاي پليس است.

وي رسانه ها را پل ارتباطي بين مردم و مسئوليت خواند و گفت: رسانه‌ها با انعکاس مناسب اخبار ، سهم ارزشمندي در افزايش و ارتقاء سطح امنيت بين مردم دارند که در اين زمينه سهم رسانه‌هاي استان در تعامل دوسويه با پليس شايسته تقدير است.

فرمانده انتظامي استان به امنيت پايدار در جامعه اشاره كرد و افزود: مشارکت مردم و ارگان‌هاي موثر در بحث تامين امنيت و در نهايت انعکاس مناسب اخبار ، از سوي اصحاب رسانه مي‌تواند زمينه‌ساز ورود سرمايه‌گذار به استان شود.

اين مقام ارشد انتظامي تعامل پليس با رسانه‌ها را بسيار مهم و ارزشمند دانست و گفت: رسانه‌ها ، زبان گوياي افکار عمومي جامعه و پل ارتباطي ميان مردم و مسئولان هستند که انتظارات ، خواسته‌ها و مطالبات آنان را به گوش مسئولان مي‌رسانند.

وي يادآور شد: يکي از اهداف اصلي نيروي انتظامي ، پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي است و براي تحقق اين مهم و جلوگيري از آسيب هايي که زمينه ساز بروز جرايم است ، همکاري، هم انديشي و تعامل تمامي سازمان ها، نهادها،رسانه هاي گروهي و آحاد مردم لازم و ضروري است .

سردار غلامزاده امنيت و سلامت را دو نعمت مجهول خداوندي دانست و اظهار داشت : نظم و امنيت در جامعه مستلزم همکاري و تعامل آحاد جامعه با پليس است ، از اين رو بدون شک همه افراد جامعه در تحقق امنيت جامعه نقش اساسي و موثري دارند .

اين مقام ارشد انتظامي بيان کرد: رسانه ها بيشترين نقش را در پيشگيري و همچنين کاهش جرايم و آسيب هاي اجتماعي دارند و زماني که تعامل دو سويه پليس و رسانه ها بيشتر باشد امنيت و احساس امنيت در جامعه گسترش و ارتقاء مي يابد.

 غلامزاده با بيان اينکه در سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل جلوگيري از کالاي قاچاق در اولويت است، ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال 201 ميليارد ريال انواع کالاي قاچاق در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزايش يافته است.

سردار غلامزاده به ارائه مشاوره در كلانتري و مركز مشاوره آرامش معاونت اجتماعي اشاره كرد و گفت : بيش از 75 درصد از پرونده هاي اختلافات خانوادگي منجر به صلح و سازش شده است.
 
 وي با اشاره به کاهش 10 درصدي ميزان تصادفات در استان افزود: در حوزه تصادفات شهري و برون شهري با توجه به حادثه خيز بودن جادهها آمار فوت شدگان در تصادفات نسبت به سال گذشته 18 درصد افزايش يافته و در حوزه مصدومين تصادفات 20 درصد کاهش گزارش شده اما مجموعا ميزان تصادفات 10 درصد کاهش يافته است.

اين مقام ارشد انتظامي در ادامه از انهدام 18 باند سرقت احشام ، داخل خودرو ، منزل و مغازه خبر داد و گفت: در شش ماهه اول سال جاري در بحث سرقت به عنف نسبت به مدت مشابه 63 درصد ، سرقت هاي مهم 11 درصد و در مجموع پنج درصد كاهش سرقت داشتيم.

وي به برخورد قاطع پليس با باندها و خرده فروشان مواد مخدر در استان اشاره كرد و افزود: در شش ماهه اول سال جاري بش از 920 كيلوگرم انواع مواد مخدر كشف شد كه نسبت به مدت مشابه 100 درصد افزايش كشف داشتيم.

فرمانده انتظامي استان چهارمحال و بختياري در پايان به برنامه هاي هفته ناجا اشاره كرد و گفت: شهروندان در جامعه به‌عنوان سرمايه هاي اجتماعي پليس هستند، زماني كه پليس برنامه ها و مراسمات را با مشاركت مردم اجرا نمايد بي شک اين امر موجب اعتماد سازي مردم نسبت به پليس خواهد شد.


انتهاي پيام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۰۸:۵۳

29 Jan 2020