۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۲۶۸۰۲
معاون تحقيقات و فناوري دانشگاه علوم‌پزشکي شهرکرد:

۲۹ طرح تحقيقاتي در مرکز تحقيقات دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد تصويب شد

معاون تحقيقات و فناوري دانشگاه علوم‌پزشکي شهرکرد، با اشاره به عملکرد مطلوب مرکز تحقيقات سلولي و مولکولي، از تصويب ۲۹ طرح تحقيقاتي از آذرماه سال گذشته در اين مرکز خبر داد.
۲۹ طرح تحقيقاتي در مرکز تحقيقات دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد تصويب شد
به گزارش اساتيد برتر، دكتر سيد كمال صولتی معاون تحقيقات و فناوري دانشگاه علوم‌پزشکي شهرکرد، با اشاره به عملکرد مطلوب مرکز تحقيقات سلولي و مولکولي، از تصويب ۲۹ طرح تحقيقاتي از آذرماه سال گذشته در اين مرکز خبر داد.

وی تصریح کرد: همچنين براساس گزارش عملكرد مركز تحقيقات سلولي و مولكولي دانشگاه علوم‌پزشكي از آذرماه سال ۹۳ لغايت آذر ماه سال ۹۴، ۳۲ مقاله فارسي و ۶۰ مقاله انگليسي در اين مدت به چاپ رسيده است.

وي با اشاره به محوريت فعاليت‌هاي پژوهشي در اين معاونت بر ارتقاء سطح آگاهي و دانش اساتيد، كاركنان و دانشجويان تاكيد و افزود: در همين راستا در يك سال اخير ۱۱ كنگره و ۱۴ كارگاه و ۲۲ سمينار آموزشي برگزار شده است.

دكترصولتي، تعداد جلسات شوراي پژوهشي مركز تحقيقات سلولي و مولكولي دانشگاه را ۱۶ مورد اعلام كرد و افزود: شوراي عالي اين مركز نيز در يك سال اخير سه جلسه تشكيل داده است.

وي، نصب و راه‌اندازي ۴ دستگاه شامل: تصويربرداري از وسترن بلات - PCR-Real Time، انكوباتور، ميكروسكوپ اينورت، هود كلاس II را از جمله اقدامات صورت گرفته در راستاي ارتقاء كمي و كيفي فعاليت‌هاي مركز تحقيقات سلولي و مولكولي دانشگاه عنوان كرد.

به گفته وي، تصويب پذيرش دانشجو در مقاطع كارشناسي ارشد و Ph.D زيست فن‌آوري پزشكي و Ph.D byresearch و تصويب رشته‌هاي دكتراي مهندسي بافت و دكتراي زيست‌فن‌آوري پزشكي از ديگر اقدامات مركز تحقيقات سلولي و مولكولي دانشگاه علوم‌پزشكي این استان از آذرماه سال گذشته تا آذرماه سال جاري مي‌باشد.

براساس اين گزارش، مركز تحقيقات سلولي و مولكولي دانشگاه علوم‌پزشكي شهركرد، هم‌اكنون به رياست دكتر مرتضي هاشم‌زاده چالشتري از متخصصين ژنتيك انساني با گرايش مولكولي در راستاي گسترش پژوهش و ارائه راه حل در امور بهداشتي درماني، توسعه و بكارگيري دانش بشري در زمينه علم و انجام پژوهش‌هاي بنيادي اپيدميولوژيك و باليني در جهت اصلاح نظام ارائه خدمات بهداشتي درماني كشور به منظور جوابگويي به نيازهاي جامعه اسلامي فعاليت مي‌نمايد.

گفتني است، جمع‌آوري، تنظيم و طبقه‌بندي اسناد، مقالات و مدارك مربوطه و انتشار آنها، تربيت نيروي انساني محقق، ترغيب، تشويق و بكارگيري محققين، كوشش در جلب توجه و همكاري مراكز تحقيقاتي و اجرائي مربوطه در داخل كشور و همكاري علمي با مراكز تحقيقاتي و آموزشي ساير كشورها و سازمان‌هاي بين‌المللي با رعايت قوانين و مقررات دولت جمهوري اسلامي ايران از ديگر اهداف تعيين شده در اساسنامه اين مركز مي‌باشد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۵۶:۳۱

3 Jan 2020