۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶
کد مطلب : ۳۵۳۹۸
رئيس اداره منابع طبيعي شهرستان لردگان خبر داد:

دو هکتار از جنگل‌هاي لردگان در آتش سوخت/ دفع غيراصولي زباله‌ها عامل آتش‌سوزي در جنگل+ تصاوير

رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان لردگان از وقوع يک فقره آتش سوزي در منطقه جنگلي آب چنار ارمند لردگان خبر داد.
دو هکتار از جنگل‌هاي لردگان در آتش سوخت/ دفع غيراصولي زباله‌ها عامل آتش‌سوزي در جنگل+ تصاوير
ايمان اسکندري، رئيس اداره منابع طبيعي شهرستان لردگان در گفت‌وگو با خبرنگار سلام لردگان؛ اظهار داشت: گزارشي مبني بر آتش سوزي در جنگل هاي روستاي ارمند از توابع بخش مرکزي شهرستان لردگان به منابع طبيعي داده شد که سريعاً نيروهاي يگان حفاظت و کشيک را به محل اعزام شد و با مشارکت نيروي آتش نشاني، و اهالي روستاي ارمند توانستيم از روند گسترش آتش سوزي جلوگيري کنيم و آتش را به طور کامل مهار کنيم.


وي افزود: آتش سوزي در سطح 2 هکتار از اراضي جنگلي روستاي ارمند بوده و عامل اصلي آن دفع غيربهداشتي و بدون مجوز زباله توسط دهياري روستا در اراضي جنگلي و آتش زدن غيراصولي اين زباله ها بوده است که باعث شده باتوجه به خشکي زيراشکوب‌ها در بين اراضي جنگلي و باد شديدي که در منطقه حاکم است آتش گسترش پيدا کند و به سطح جنگل نفوذ پيدا کند.

 

اين آتش سوزي ساعت عصر ديروز پنج شنبه 22 تيرماه 96 در منطقه آب چنار ارمند اتفاق افتاد و با تلاش 2 ساعته نيروهاي ستاد بحران، جوامع محلي و يگان منابع طبيعي شهرستان مهار شد.

وي در پايان از مردم خواست در صورت بروز  هرگونه حادثه از قبيل آتش سوزي جنگل ها با شماره 1504 تماس حاصل فرمايند تا ماموران منابع طبيعي سريعاً خود را به محل اعزام شوند.

حدود يک ميليون و 400 هزار هکتار از مساحت چهارمحال و بختياري معادل 86.4 درصد عرصه منابع ملي شامل جنگل و مرتع است که از اين ميزان حدود 307 هزار هکتار را پوشش جنگلي تشکيل مي دهد.

انتهاي پيام /630 ل
 
مرجع : سایت خبری سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۲۲:۲۵

14 Jan 2020