۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۹
کد مطلب : ۲۴۳۱۸
استاندار چهارمحال و بختیاری:

پیشرفت استان در گرو ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است

استاندار بر حمایت از نویسندگان استانی تاکید کرد و گفت: با حمایت از نویسندگان و هنرمندان استان می توان گنجینه ارزشمند آثار گذشتگان را حفظ و میراث داری کرد.
پیشرفت استان در گرو ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
به گزارش جهانبین نیوز ، قاسم سلیمانی استاندار چهارمحال و بختیاری در سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان به اهمیت کتاب و کتابخوانی پرداخت و افزود: همانطور که ما در مورد مسائل و موضوعات مختلف سمینارها و همایش های متنوع برگزار می کنیم باید با برگزاری همایش هایی در خصوص کتاب و کتاب خوانی به ترویج این فرهنگ در جامعه پرداخته و بتوانیم زمینه را برای علاقه مندی جوانان به مطالعه فراهم کنیم.

وی عدم توجه به مستند سازی و کتابت وقایع تاریخی و فرهنگی در استان را نقیصه خواند و گفت :اگر آثار بزرگان استان ما در حوزه ادبیات ، دین ، دفاع مقدس و دیگر موضوعات مکتوب می شد غنای استانمان از نظر فرهنگی و تاریخی بیش از پیش در کشور شناخته می شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه افزود: اصحاب فرهنگ استانمان از جمله اداره کل کتابخانه های عمومی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش ، بنیاد ایران شناسی، صدا وسیما و دیگر ارگانهای فرهنگی باید دست به دست هم داده و فرهنگ کتاب و کتابخوانی را ترویج دهند.

وی بر حمایت از نویسندگان استانی تاکید کرد و گفت: با حمایت از نویسندگان و هنرمندان استان می توان گنجینه ارزشمند آثار گذشتگان را حفظ و میراث داری کرد.

سلیمانی ضمن تاکید بر لزوم افزایش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و نقش آن در توسعه و پیشرفت استان و کشور بر لزوم حمایت از نویسندگان و هنرمندان استانی و حفظ میراث مکتوب تاریخی استان تاکید کرد.


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۴۴:۱۶

30 Jan 2020