۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۹
کد مطلب : ۳۱۹۷۸

بارش 60 ميليمتري باران و 15 سانتيمتري برف در شهرستان کوهرنگ/گردنه عسل کشان مسدود شد

بیشترین میزان بارش در شهرستان کوهرنگ با 60 میلیمتر در شهر صمصامی بوده است و در همین حال بارش باران در شهر چلگرد به 55 میلیمتر رسیده این درحالی است که محور عسل کشان بر اثر بارش 40 سانتي متر برف و کولاک شديد تا اطلاع ثانوي مسدود است.
بارش 60 ميليمتري باران و 15 سانتيمتري برف در شهرستان کوهرنگ/گردنه عسل کشان مسدود شد
به گزارش جهانبین نیوز، منصور مهري بابادي کارشناس هواشناسي شهرستان کوهرنگ در گفت و گو با خبرنگار کوهرنگ خبر از بارش 60 ميليمتري باران تا عصر روز پنجشنبه خبر داد.

مهري بابادي با بيان اينکه بيشترين ميزان بارش در شهرستان کوهرنگ با 60 ميليمتر در شهر صمصامي بوده است، بيان داشت: در همين حال بارش باران در شهر چلگرد به 55 ميليمتر رسيده است.

وي با اشاره به اينکه ميزان بارش باران در سال گذشته در همين روز از سال 50 درصد کاهش يافته است، خاطر نشان ساخت: سال گذشته در همين موقع از سال ميزان بارش باران 260 ميليمتر بود که اين ميزان در امسال به 110 ميليمتر کاهش يافته است.

کارشناس هواشناسي کوهرنگ در ادامه با اشاره به ميزان بارش برف در شهرستان گفت: طبق آخرين اندازه گيري برف در شهر چلگرد تا ساعت 20 روز پنجشنبه 11 آذر 10 الي 15 سانتيمتر بوده بطوري که اين ميزان در ارتفاعات زردکو به 60 سانتيمتر رسيده است.

مهري بابادي اوج بارش برف را شب جمعه اعلام کرد و گفت: پيش بيني بارش 70 سانتيمتري را انتظار داريم.

اين کارشناس هواشناسي ارتفاع برف در گردنه هاي چري و شاه منصوري را 16 ميليمتر اعلام کرد و افزود: پيش بيني مي شود تا 24 ساعت آينده  ارتفاع برف در گردنه هاي چري و شاه منصوري به حدود 60 سانتيمتر برسد.

وي گفت: بارش برف از صبح امروز در شهرستان کوهرنگ آغاز شده و تا فردا ادامه دارد.

مهري بابادي در ادامه با بيان اينکه هم اکنون حداکثر دماي هوا در کوهرنگ ۶ درجه سانتی گراد است بيان داشت: در بيست و چهار ساعت آينده، هواي کوهرنگ نيمه ابري تا ابري همراه با بارش باران و برف و وزش باد گاهي رعد و برق خواهد بود.

وي براي چهل و هشت ساعت آينده هواي نيمه ابري تا ابري همراه با بارش باران و برف و وزش باد شديد گاهي رعد و برقو براي هفتاد و دو ساعت آينده هم قسمتي ابري تا نيمه ابري همراه با رگبار پراکنده و وزش باد به تدريج کاهش پديده پيش بيني کرد.

کارشناس هواشناسي کوهرنگ با بيان اينکه بارش شديد برف از ظهر امروز پنج شنبه در شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختياري آغاز شده است، افزود: بارش شديد برف در اين منطقه موجب سفيد پوش شدن شهرستان از برف شده است.

وي در ادامه با اشاره به فعال بودن اين سامانه تا روز جمعه، بيان کرد: شدت سامانه بارشي در روز جمعه افزايش پيدا مي کند.

تردد در گردنه های کوهرنگ با زنجیر چرخ میسر است

مرتضي زمانپور، فرماندار شهرستان کوهرنگ هم در گفتگو با خبرنگار کوهرنگ خبر، گفت: با توجه به بارش برف و  لغزندگي، تردد در گردنه هاي شهرستان کوهرنگ با زنجير چرخ، استفاده از زنجير چرخ در اين گردنه ها را الزامي دانست.

زمانپور افزود: رانندگان که قصد تردد از گردنه هاي چري و شاه منصوري  را دارند علاوه بر رعايت سرعت مطمئنه، خودروي خود را به تجهيزات زمستاني مجهز کنند.

رضا ظاهري، رئيس جمعيت هلال احمر کوهرنگ هم در گفتگو با خبرنگار کوهرنگ خبر بيان داشت: دو پايگاه امداد و جاده اي دشت زرين و پايگاه امداد جاده اي بازفت بهمراه يک اکيپ سيار آماده ارائه خدمات هستند.

ظاهري از رانندگان خواست از سفرهاي غير ضروري پرهيز کنند ولي در صورت سفر، وسيله نقليه خود را مجهز به سيستم گرمايشي مناسب و مواد غذايي براي مواقع ضروري تجهيز کنند.

گردنه عسل کشان بر اثر بارش 40 سانتی متر برف تا اطلاع ثانوی مسدود است

فرزاد حسيني، بخشدار مرکزي کوهرنگ هم در گفتگو با خبرنگار کوهرنگ خبر، از مسدود شدن گردنه عسل کشان خبر داد و افزود: محور عسل کشان بر اثر بارش ۴۰ سانتي متر برف و کولاک شديد تا اطلاع ثانوي مسدود است.

حسيني بيان داشت: گردنه عسل‌کشان جزء برفگيرترين محورهاي مواصلاتي چهارمحال و بختياري است.

وي با اشاره به غيرممکن بودن تردد از اين محور، از مسافران و رانندگان خواست تا بازگشايي مسير، از ديگر محورهاي ارتباطي (فريدون شهر اصفهان و بزنويد لرستان) استفاده کنند.

انتهاي پيام1026ج /610ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۲۴:۴۹

16 Jan 2020