۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
کد مطلب : ۳۸۹۰۸
در خطبه های این هفته نماز جمعه مطرح شد:

با ملی شدن صنعت نفت دست بیگانگان از کشورمان قطع شد

ائمه جماعات استان چهارمحال و بختیاری طرح ملی شدن صنعت نفت را قطع دست بیگانگان از منابع کشورمان دانستند.
با ملی شدن صنعت نفت دست بیگانگان از کشورمان قطع شد

به گزارش جهانبین نیوز ؛ ائمه جماعات چهارمحال و بختیاری به ۲۹ اسفندماه روز ملی شدن صنعت نفت اشاره کردند و گفتند: ۲۹ اسفند روز ملي شدن صنعت نفت در تاريخ ايران از جمله روزهاي غرورآفرين است چرا که در اين روز دست بيگانگان از منابع زيرزميني کشورمان قطع شد.

 ۲۹ اسفند روز ملی شدن صنعت نفت نقطه عطفي در تاريخ ايران است و موجب شد تا دست انگلستان از صنعت نفت ايران براي هميشه کوتاه شود.

۲۹ اسفند در تاریخ ایران روزی غرور آفرین است

حجت الاسلام محسن محمودي گهرويي امام جمعه موقت شهر اردل ظهر امروز در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردل ضمن دعوت خود و نماز گزاران به تقوالي الهي اظهار داشت:تقوي الهي رارعايت کنيم چرا که تقوا دژ محکمي است که صاحبش راحفظ مي کند.

محمودي با اشاره به حکمت ۳۷۰ نهج البلاغه "ايهاالناس ،اتقوا الله ،فماخلق امرو عبثا فيلهو،ولاترک سدي فيلغو" اظهار کرد: حضرت علي (ع)برکمترمنبري مي نشست که اين عبارات راقبل ازسخنراني نگويد و اين عبارت يعني هيچ کس بيهوده آفريده نشده تابه بازي بپردازدوهيچ کس رابه حال خودش رهانکردند تاسرگرم کارهاي بي ارزش بشود،حساب وکتاب دارد.

وي افزود:سال ۹۶ هم روبه پايان است اين چند روز مانده را غنيمت بشماريم و اگر نيازمندي را ميشناسيم آن را خوشحال کنيم چرا که کمک به همنوعان باعث افزايش رزق و روزي و عاقبت به خيري مي شود.

امام جمعه موقت شهر اردل در بخش ديگر خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردل با تبريک فرا رسيدن سالروز ولادت امام محمدباقر (ع) افزود: امام محمدباقر(ع) افتخار جهان اسلام و افتخار شيعه است چرا که اين امام همام با علم خود به اسلام جاني دوباره بخشيد.

حجت الاسلام محمودي با اشاره به ۲۹ اسفند روز ملي شدن صنعت نفت گفت: اين روز نقطه عطفي در تاريخ ايران است و موجب شد تا دست انگلستان از صنعت نفت ايران براي هميشه کوتاه شود.

محمودي همچنين بيان کرد:۲۹ اسفند روز ملي شدن صنعت نفت در تاريخ ايران از جمله روزهاي غرورآفرين است چرا که در اين روز دست بيگانگان از منابع زيرزميني کشورمان قطع شد.

وي با اشاره به فرارسيدن ايام معنوي اعتکاف و ماه رجب گفت: ماه رجب ماه بندگي ماه استغفار و فرصت خوبي براي تقرب الهي و سبقت گرفتن در رفع اختلافات بين افراد جامعه است.

محمودي تصريح کرد: دعاي ماه رجب، اعتکاف ماه رجب، نماز ماه رجب، همه وسيله اي است براي اين که ما بتوانيم دل و جان خود را صفا و طراوتي ببخشيم؛ سياهي‌ها، تاريکي ها و گرفتاري ها را از خود دور کنيم و خودمان را روشن سازيم.

امام جمعه موقت شهر اردل در پايان از حضور به موقع و تلاش نيروي انتظامي،هلال احمر،اورژانس ۱۱۵و مردم براي پيدا شدن و انتقال پيکر جانباختگان حادثه سقوط هواپيماي ترکيه در کوه هاي هلن تشکر کرد.



توجه به محرومان از مهم‌ترين وظايف مسئولان و مردم است / رمز ماندگاري نظام مردم هستند

امام جمعه لردگان گفت: در آستانه عيد نوروز فرصت مغتنمي است تا مردم کمک‌هاي خود را به خانواده‌هاي نيازمند اهداء کنند زيرا کميته امداد به‌تنهايي قادر به حل همه مشکلات محرومان نيست.

حجت الاسلام سيد مهدي تاج زاد امام جمعه لردگان در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته گفت:مردم نبايد نسبت به احسان و نيکوکاري بي تفاوت باشند زيرا اهل بيت (ع) يکي از اصول اخلاقي آنها رسيدگي به فقرا و نيازمندان بود.

وي افزود: اهل بيت(ع) خودشان در شاديها و غم هاي مردم شريک مي دانستند در قرآن کريم هم سفارش زياد به احسان و نيکوکاري شده است پس افرادي که توان دارند شب عيد است به فقرا و يتيمان کمک کنيد

وي در ادامه گفت : وقتي که يک حادثه اي و يا زلزله اي پيش مي آيد نياز به يک بسيج همه گاني دارد يک بسيج خودجوش و عمومي دارد اکنون هم عيد فرا رسيده همه بايد کمک کنند به پايگاههاي جمع اوري کمکها در کميته امداد و هلال احمر تا به نيازمندان برسانند .

تاج زاد گفت در سالي که گذشت و روز هاي آخر سال در حال سپري است، کارهاي بزرگي شده است و افتخارات نظام است از جمله بر گزاري انتخابات، نابودي داعش در عراق و سوريه ، گسترش نفوذ الهام بخش جمهوري اسلامي در جهان، تجديد ميثاق با امام و رهبري در راهپيمائي ۲۲ بهمن در کشورو... اينها همه مديون مردم هستيم.

رمز ماندگاري نظام مردم هستند

امام جمعه لردگان بيان داشت: استراتژي امام در پيروزي انقلاب دو عنصر بود، يکي اسلام و آن اسلام ناب محمدي و دومين عنصر مردم بود و رمز ماندگاري نظام هم همين مردم هستند .

ايشان گفت : غرب بخصوص آمريکا تمام تلاش خود و همدستانش بر اين است که مردم را از نظام جدا کنند در حالي که اين پيوند روز بروز زيادتر مي شود مسئولين قدر اين مردم را بدانند .علي رغم مشکلاتي که مردم دارند اما پشتيبان نظام و رهبري هستند .

وي خطاب به مسئولين گفت : در سال ۹۷ مسئولين عزم و همت خود را دو چندان کنند تا مشکلات مردم را حل کنند و آنچه را که مردم مي خواهند عمل کنند نه سياسي بازي کنند.

وي با اشاره به سخن مقام معظم رهبري گفت: آينده متعلق به مردم ايران است، ايران با ۸۰ ميليون ايراني شکل گرفته است، مسئولين بايد نمره قبولي خود را از مردم بگيرند.

ايشان به ۲۵ اسفند سالروز بمباران حلب توسط رژيم بحث عراق اشاره کرد که اين مواد شيميائي توسط آمريکا و ايادي آنها به صدام داده مي شد و او روي مردم بي دفاع مي ريخت .

خطيب جمعه لردگان به ۲۶ اسفند سالروز رحلت سيد احمد خميني يار ديرين و مشاور امين امام و ۲۸ اسفند اول ماه رجب ولادت امام محمد باقر (ع) نيز اشاراتي داشتند.


استيضاح مجلس شوراي اسلامي فرمايشي بود/سعودي ها از سرنوشت صدام عبرت بگيرند

خطيب نماز جمعه شهر بروجن گفت: استيضاح اخير چند وزير در مجلس شوراي اسلامي از سوز دل نبود و متاسفانه دردي از دردهاي ملت را دوا نکرد.

حجت الاسلام عليرضا هراتي مطلق در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهر بروجن ضمن توصيه نمازگزاران به تقواي الهي، اظهار داشت: نظام جمهوري اسلامي ايران که اکنون ۴۰ ساله شده از بدو تولد تاکنون با فراز و نشيب هايي مواجه بوده است.

حجت الاسلام هراتي مطلق به رجز خواني هاي ترامپ رئيس جمهور آمريکا و اظهارات نابخردانه وليعهد عربستان سعودي اشاره کرد و گفت: آنها گمان مي کنند جمهوري اسلامي ايران ضعيف است؛ اين خطاي استراتژيک و تفکر غلط را صدام هم داشت و همه ديدند که به چه سرنوشتي دچار شد.

هراتي مطلق با بيان اين که وليعهد نابخرد سعودي در جملات بسيار سبک و پوچي مي گويد امروز ايران ارتشي ندارد، گفت: عربستان در منجلاب و باتلاق يمن و جنگي که خود آغازگر آن بود مانده است.

سعودي ها از سرنوشت صدام عبرت بگيرند

خطيب نماز جمعه شهر بروجن افزود: سعودي ها بايد از سرنوشت صدام درس عبرت بگيرند و بدانند اگر دست از پا خطا کنند با مشت محکم و گره کرده ملت ايران رو به رو خواهند شد.

حجت الاسلام هراتي مطلق به اقتصاد کشور عربستان اشاره کرد و گفت: عربستان هرچه دارد وارداتي و توليد آنها تنها ۱۰ درصد است! آنها در استفاده از نفت و خيانت به ملت خود هميشه جلو هستند.

استيضاح مجلس شوراي اسلامي فرمايشي بود

وي با تاکيد بر اين که مسئولين بايد تجمل گرايي و اشرافي گري را از خود دور کنند، گفت: مسئولي که اشرافي گري را سرلوحه کار و زندگي خود قرار دهد درد ملت را نمي فهمد.

هراتي مطلق در بخش ديگري از سخنان خود به استيضاح اخير چند وزير در مجلس شوراي اسلامي اشاره کرد و گفت: استيضاح مجلس شوراي اسلامي از سوز دل نبود بلکه فرمايشي بود.

وي با بيان اين که استيضاح مجلس شوراي اسلامي متاسفانه دردي از دردهاي ملت را دوا نکرد، گفت: مجلس شوراي اسلامي بايد پاسخگو باشد که سه وزير را اينگونه در روزهاي پاياني سال استيضاح کرد.

مسئولان بايد كارنامه قبولى‌شان را از مردم بگيرند/ پيروزى‌هاى انقلاب اسلامى را بايد به نام مردم ثبت كرد

امام جمعه فارسان گفت: مسئولان بايد تلاش كنند خود را همپاي مردم كنند. كارنامه قبولى‌شان را از مردم بگيرند و در سال ۹۷ عزم و همت بيشترى را براى جامه عمل پوشانيدن به مطالبات بر حق ملت ايران از خود به خرج دهند.

حجت الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: آخرين برگه‌هاى تقويم سال ۹۶ را در حالى داريم ورق مى‌زنيم كه بازهم برگه‌هاى افتخار و عزت امسال را بايد به نام ملت و مردمى ثبت كرد كه سال‌هاست بر عهدى كه با امام راحل عظيم الشان انقلاب بسته‌اند، وفادار مانده‌اند و با عبور از عقبه‌هاى سخت و تاريخى، به قله‌هاى رفيع عزت و اقتدار نزديك شده‌اند.

وي تصريح کرد: افتخارات و پيروزى‌هاى متراكم انقلاب اسلامى در سال ۹۶ را بايد به نام مردمى ثبت و ضبط كرد كه در عرصه‌هاى صيانت از نظام اسلامى، لحظه‌اى ترديد به خود راه ندادند و همه آنچه در چنته داشتند را كريمانه تقديم كردند.

وي اظهار داشت: شكست هيمنه داعش در منطقه غرب آسيا، ناكامى پروژه‌هاى دنياى غرب عليه جمهورى اسلامى ايران، گسترش نفوذ الهام‌بخش انقلاب اسلامى در كشورهاى منطقه، مشاركت شكوهمند مردم در انتخابات رياست جمهورى ۹۶، تجديد ميثاق حماسى مردم در راهپيمايى ۲۲ بهمن امسال علي‌رغم همه كمبودها و مشكلات،حضور غيرتمندانه مردم در شكست پروژه آشوب دى‌ماه و توفيقات متراكم ديگرى كه در سال ۹۶ به نام نظام اسلامى رقم خورد، مرهون حضور و هوشمندى مردمى است كه ۲۹ سال است دست بيعت با ولى زمان خود حضرت آيت‌الله خامنه‌اى (دام عزه العالى) داده‌اند و بر ميثاق الهى خود استوار مانده‌اند.

بزرگ‌ترين هنر امام، ايجاد حلقه‌هاى اتصال ميان مردم با رهبرى بود

امام جمعه فارسان گفت: يكى از پرتكرارترين واژه‌ها در مجموعه بيانات و بيانيه‌هاى بنيان‌گذار انقلاب اسلامى حضرت امام خمينى (ره)، واژه «مردم» است. امام، بر دو عنصر اساسى تكيه داشت؛ عنصر اول، اسلام و عنصر دوم، مردم بود.بزرگ‌ترين هنر امام، ايجاد حلقه‌هاى اتصال ميان مردم به‌عنوان نماد جمهوريت با رهبرى به‌عنوان مظهر اسلاميت نظام بود.

وي بيان داشت: رمز ماندگارى انقلاب اسلامى را بايد در ميراث حضرت امام (ره) جستجو كرد كه پايه‌هاى اقتدار نظام اسلامى را بر دژ نفوذناپذيري بنا نهاد كه نامش «مردم» است.در مرحله «تثبيت» انقلاب و نظام اسلامى هم امام برخلاف تمامى ايده‌هاي رايج آن روز كه پايه‌هاى اقتدار و امنيت يك ملت را بر اساس قابليت‌هاى نظامى و ارتش‌هاى آموزش‌ديده و كلاسيك بنيان گذارده بودند.

حجت‌الاسلام ملک پور افزود: مقولاتى همچون «حضور همه‌جانبه»، «مشاركت حداكثرى»، «رضايت عامه»، «وحدت و انسجام اجتماعى»، «دولت ملى» و «دفاع همه‌جانبه» را وارد مؤلفه‌هاى پايدار امنيت ملى كرد.

وي تصريح کرد: مقام معظم رهبرى احترام امام (ره) به اقشار جامعه را اين‌گونه بيان مى‌نمايد كه من ديدم چشم‌هاى امام از هيجان و عشق به بچه‌هايى كه قلك‌هاى خود را براى جبهه آورده بودند، پر از اشك مى‌شد.وقتى پيغامى از مادر شهيدى را خدمتشان گفتم، اشك از چشمان آن حضرت سرازير شد.

وي اظهار داشت: امام در سخت‌ترين شرايط به مردم اطمينان داشت و به صفا، وفا، غيرت، شجاعت و صداقتشان واقف بود. مردم نيز امام خود را خوب شناخته بودند و پاسخ مناسب به او دادند.اين مردم سرمايه‌هاى اصلى نظام اسلامى هستند.مسئولان بايد قدردان مردمى باشند كه با تمام مشكلات و سختى‌هايى كه در اداره زندگى‌شان دارند اما لحظه‌اى از استقلال و سربلندي و عزت ايران عزيز غافل نبوده‌اند.

دشمنان درصددند بين صفوف مردم فاصله ايجاد كنند

امام جمعه فارسان گفت: هيچ ارتشى در دنيا نمى‌تواند يك ملت را به‌زانو درآورد.دشمنان درصددند بين صفوف مردم فاصله ايجاد كنند.نبايد با خط‌كشى‌هاى ناروا، بين مردم فاصله انداخت. ايران با ۸۰ ميليون ايرانى شكل‌گرفته است.مردم ميراث دار تاريخ و تمدن ايران سربلند و باشكوه هستند. كارنامه اين ملت، لبريز از افتخار و شكوه و عزت است.

وي اظهار داشت: مسئولان بايد تلاش كنند خود را همپاي مردم كنند. كارنامه قبولى‌شان را از مردم بگيرند و در سال ۹۷ عزم و همت بيشترى را براى جامه عمل پوشانيدن به مطالبات بر حق ملت ايران از خود به خرج دهند.آينده متعلق به مردم ايران است. اين وعده لايتخلف الهى است كه اگر ملتى پرچم يارى دين خداوند را بر دوش كشند، خداوند نيز نصرت خود را بر آنان نازل خواهد كرد. وَ کانَ حَقًّا عَلَيْنا نَصْرُ الْمُؤْمِنينَ

شادی را نباید مانند پتکی برای ترویج منکر استفاده کرد

امام جمعه شهرکرد گفت: وجود شادی در جامعه لازم است ولی در چارچوب فرامین خداوند؛ شادی را نباید مانند پتکی برای ترویج منکر استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر ظهر امروز در نماز عبادی و سیاسی جمعه با اشاره به حضور مردم محلی در دقایق اولیه در محل سقوط هواپیمای ترک در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: این اسطوره های فداکاری باید بزرگ و جهانی بشوند.

وی افزود: این فداکاری که در سایه انقلاب اسلامی به دست آمده است باید در جهان ظلم و کفر ترویج داده شود
خطیب نماز جمعه شهرکرد با بیان اینکه در جامعه امروزی جای معروف و منکر عوض شده است، اضافه کرد: جامعه اسلامی موظف است معروف ها را ترویج و با منکر مبارزه کند.

نکونام با اشاره به اینکه بعضی افراد در صدد هستند منکر را با عنوان شادی در جامعه ترویج دهند، ادامه داد: وجود شادی در جامعه لازم است ولی در چارچوب فرامین خداوند؛ شادی را نباید مانند پتکی برای ترویج منکر استفاده کرد.

وی با بیان اینکه صدور مجوز از وزارت و یا پخش از صدا و سیما مجوز معروف بودن عملی نیست، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند همه برنامه های صدا و سیما را تأیید نمی کنند.

امام جمعه شهرکرد افزود: اسلام شاخص دارد و آن هم ولایت فقیه است؛ هر آنچه که توسط وزارت ها و دولت تأیید می شود حتما مورد تأیید دین اسلام نیستند.

نکونام با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سال جدید و نوروز، اضافه کرد: اولین روز سال ۹۷ مصادف است با سالروز شهادت امام هادی (ع)، در مراسم های اجتماعی نوروز شأن این امام عزیز باید گرامی داشته شود.

وی با بیان در پیش رو بودن ماه مبارک رجب، ادامه داد: باید مواظب باشیم د.ر برنامه های اجتماعی ردپایی از معصیت نباشد، تا ماهم جز این الرجبیون قرار بگیریم.

خطیب جمعه شهرکرد گفت: چهارمحال و بختیاری استانی محروم است که رفع مشکلات آن نیازمند وحدت مسؤولان است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۱۸:۳۱

3 Jan 2020