۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
کد مطلب : ۲۵۹۴۸
استاندار چهارمحال و بختیاری:

باید روحیه مطالبه‌گری در دانشجویان تقویت شود/امروز دانشجویان در صف مقدم جبهه مبارزه با داعش قرار دارند

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: دانشجویان باید روحیه مطالبه‌گری را در خود پرورش دهند و مسئولین هم موظفند مسائل و حقوق دانشجویان را پیگیری نمایند.
باید روحیه مطالبه‌گری در دانشجویان تقویت شود/امروز دانشجویان در صف مقدم جبهه مبارزه با داعش قرار دارند
به گزارش جهانبین نیوز قاسم سلیمانی دشتکی استاندار چهارمحال و بختیاری در جشن بزرگداشت روز دانشجو ضمن تبریک این روزاظهار کرد: دانشجو باید در مطرح کردن نظرات آزاد باشد.

وی با بیان اینکه دانشجویان در سه دهه نقش ارزشمندی ایفا کردند ادامه داد: در دهه سی دانشجویان با حضور در صحنه و در جریان ملی شدن نفت بخوبی ایفای نقش کرده و همچنین در سال ۳۲ تحرکات این قشر فعال بعد از کودتای ننگین ۲۸ مرداد قابل مشاهده بود که حرکتی عظیم در مقابل استعمار انگلیس و آمریکا به شمار آمد.

این مسئول به حرکت‌های ارزشمند دانشجویان در دهه ۴۰ اشاره و بیان داشت: در این دهه دانشجویان به تاسی از امام خمینی (ره) و دوشادوش سایر مردم خوب عمل کردند که از آن جمله می‌توان به ایستادگی در مقابل انقلاب سفید و کشف حجاب اشاره کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: از دیگر اقدامات دانشجویان در دهه ۴۰ می‌توان به مقابله با نفوذ آمریکا در کشور و مبارزه با کاپیتولاسیون اشاره کرد که در این مرحله هم دانشجویان کارنامه خوبی از خود به جای گذاشته و بسیار هوشمندانه عمل کردند.

سلیمانی دهه ۵۰ را یکی دیگر از دهه‌هایی دانست که دانشجویان در آن بسیار هوشیار بودند و اقدامات موثری در آن انجام داند و تاکید کرد: در دهه ۵۰ دانشجویان در رخداد‌های سرنوشت‌ساز حضور داشتند و از آن جمله ۱۷ شهریور، ۱۳ آبان و .. که دانشجویان در صف اول مبارزات بودند.

استاندار چهارمحال و بختیاری نقش دانشجویان در دوران بعد از انقلاب را نیز بسیار چشم‌گیر عنوان و اضافه کرد: در این دوران دانشجویان پشت سر امام ایستادند و از آن جمله می‌توان به تسخیر لانه جاسوسی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه نمی‌توان از حضور دانشجویان در هشت سال دفاع مقدس چشم‌پوشی کرد گفت: این حضور ساختاری بود و این قشر فعال در بسیج کردن مردم بسیار نقش‌آفرینی کردند.

سلیمانی با اشاره به ۲۰۰۰ شهید دانشجوی کشور ادامه داد: سهم چهارمحال و بختیاری از این تعداد شهید ۸۶ شهید است که در حدود ۳.۲۷ درصد از شهدای دانشجو در کشور است.

این مسئول خاطرنشان کرد: دانشگاه به عنوان موتور محرکه حرکت خود را از سال ۳۲ آغاز کرد و اکنون نیز در صف مقدم مبارزه با داعش دانشجویان حضور موثر دارند.

این مسئول ادامه داد: دانشجویان باید روحیه مطالبه‌گری را در خود پرورش دهند و مسئولین هم موظفند مسائل و حقوق دانشجویان را پیگیری نمایند.

وی نقد منصفانه و در چارچوب قانون دانشجویان را بسیار مهم دانست و افزود: باید تشکل‌ها صنفی در دانشگاه حضور یابند و دانشگاه از حضور آن‌ها بهرمند شود.


انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۰۷:۴۱

28 Dec 2019