۰
plusresetminus
معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیش از 10 میلیون نفر در 700 سکونتگاه غیررسمی کشور نیازمند دریافت خدمات ویژه بهداشتی و درمانی هستند.
10 میلیون حاشیه‌نشین نیازمند خدمات ویژه بهداشتی و درمانی هستند/ بیماری‌های قلبی و عروقی مهمترین عامل مرگ و میر ایرانی‌ها
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از خبرگزاری فارس، علی‌اکبر سیاری صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز پزشک و داروسازی که در سالن شریعتی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد با اشاره به برنامه‌های طرح تحول سلامت در مناطق روستایی و شهرها، اظهار کرد: در حوزه بهداشت و سلامت ۱۵ برنامه و ۱۰ پروژه در دستور کار قرار دارد و اولویت مهم ما روستاییان است.

وی با بیان اینکه بالغ‌بر ۲۷ میلیون نفر روستایی و عشایر در شهرهای با کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت نیازمند دریافت خدمات بهداشتی و درمانی هستند، گفت: وزارت بهداشت تاکنون عملکرد مطلوبی در حوزه بهداشت روستایی داشته و قبل از اجرای طرح‌های سلامت روستایی بسیاری از واحدهای درمانی ما فرسوده بودند و با کمبودهای جدی پزشک و خودروهای سواری در این مناطق مواجه بودیم.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت با بیان اینکه مشکلات کمبود پزشک و امکانات بهداشتی و درمانی در مناطق روستایی سراسر کشور مرتفع شده است، تصریح کرد: خوشبختانه بالغ‌بر ۲ هزار و ۴۰ پزشک برای روستاها اضافه‌شده و بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ پزشک در مناطق روستایی مشغول به خدمات‌رسانی هستند.

سیاری ادامه داد: ۲۴۳ قلم دارو در تمامی روستاها موجود است و برای رفع مشکل حمل‌ و نقل در این مناطق بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ خودرو نیز به آن‌ها واگذار شده است.

وی با اشاره به احیای خدمات دندان‌پزشکی در برخی از روستاها، بیان کرد: پس از ارائه خدمات بهداشتی در مناطق روستایی بخش‌های حاشیه شهرها هم مورد توجه ما قرار گرفته است و بیش از ۱۰ میلیون نفر در ۷۰۰ سکونتگاه غیررسمی سراسر کشور نیازمند دریافت خدمات ویژه بهداشتی و درمانی هستند.

معاون وزیر بهداشت بیشترین میزان سکونتگاه‌های غیررسمی کشور را در شهرهای مشهد، اهواز و کرج دانست و اضافه کرد: برای تمامی سکونتگاه‌های کشور سیستمی اساسی طراحی‌ شده و خوشبختانه مناطق حاشیه شهرستان سبزوار هم از این خدمات بهداشتی استفاده می‌کنند، بنابراین برای کاهش آسیب‌های اجتماعی اجرای برنامه‌ها را از سال ۹۳ آغاز کردیم و برای افرادی که با این آسیب‌ها مواجه شده‌اند شرایط بهره‌مندی ویژه‌ای ایجاد شده است.

سیاری با بیان اینکه سلامت مردم ایران از سه ناحیه در معرض خطر قرار گرفته است، عنوان کرد: آسیب‌های اجتماعی، بیماری‌های غیرواگیر و واگیر سلامت مردم را تهدید می‌کند و بالغ‌بر ۷۶ درصد علت مرگ‌ و میر مردم کشور ما دلیل بروز بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان و دیابت است.

وی ۱۴ درصد علت مرگ‌ و میر در کشور را حوادث اعلام کرد و گفت: باید برای کاهش میزان مرگ و مسیر در استان‌ها برنامه‌ریزی‌های جدی انجام دهیم و در این راستا شبکه بهداشتی درمانی شهری طراحی‌ شده که به‌منظور پاسخگویی به عوامل خطرناک فعالیت می‌کنند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت با بیان اینکه طرح پیشگیری و کنترل از بیماری‌های غیرواگیر تدوین‌ شده است، یادآور شد: خوشبختانه چندی قبل این برنامه از سوی رئیس‌جمهوری ابلاغ و این برنامه در چهار شهرستان به‌عنوان پایلوت اجرایی شده، لذا امیدواریم این طرح در مهرماه سال جاری در سراسر کشور اجرایی شود.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۵۳:۱۷

26 Dec 2019