۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳
کد مطلب : ۲۳۰۵۸
روستاهاي جا مانده از توسعه کوهرنگ و گردشگري در انتظار گردش ديد معاون اول رئيس جمهور

آقاي معاون اول رئيس جمهور مردم شهرستان کوهرنگ ترحم و گريه نمي خواهند /مردم نان ندارند بخورند

جناب آقاي معاون اول رئيس جمهور اينهايي تنها خواسته هاي مردم کوهرنگ اينها نيستند اينها نياز اوليه کوهرنگ هستند که اينجانب به واسطه سفر به دور ترين روستاهاي کوهرنگ با چشم خود ديده ام و از نزديک لمس کرده ام، مردم کوهرنگ به نگاه دلسوزانه و ترحم نياز ندارند مردم کوهرنگ خدماتي که حقشان است ميخواهند، اينجا در کوهرنگ گريه کن به اندازه کافي داريم.
آقاي معاون اول رئيس جمهور مردم شهرستان کوهرنگ ترحم و گريه نمي خواهند /مردم نان ندارند بخورند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهور جهت سفر چند روزه وارد استان چهارمحال و بختياري خواهند شد.

اميدوارم جناب معاون اول براي تفريحي و لذت بردن از مناظر زيباي استان ما نيامده باشند و مثل بعضي از مسئولين وعده و وعيد به مردم ندهند و مثل ديگر مسئولان پشت سرتان را نگاه نکنند.

شهرستان کوهرنگ را همه هموطنان ايراني مي شناسند و کمتر کسي است که سرما و برف اين شهرستان را در تلويزيون نديده باشد.

جناب معاون اول رئيس جمهور، کمترين و ساده ترين خواسته ي مردم کوهرنگ را براي جناب عالي به زبان ساده مي نويسم خيلي اميد دارم که به گوش شما برسد.


جناب آقاي معاون اول رئيس جمهور، مردم روستاهاي کوهرنگ از جمله تلوو، سووه، چين، دره تيت، دره رزگه، صالح کوتاه و روستاهاي دور بخش بازفت و صمصامي نان براي خوردن ندارند.

ميدانيد براي چه ؟ براي اينکه من در چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ آرد را خيلي قيمت مناسب بخرم ۴۰ هزار تومان پرداخت مي کنم اما يک خانواده اي در روستايي مثل تلوو که جاده ندارد، تا يه کيسه ۴۰ کيلو گرمي به روستا برسد ۱۰۰ هزارتومان پرداخت مي کند، چرا که مشکل جاده دارد و نزديک ترين مسير به آنجا ۶ ساعت طي مي شود، نمي گويم آرد نيست، آرد هست اما پول نيست.

عضو دولت محترم تدبير اميد، مردم شهرستان کوهرنگ در انتظار تدبير شما براي خانواده هاي هستند که در روستاي چين، هزينه اي ندارد تا بچه خود را که از درد دندان رنج مي برد و عفونت کرده است به نزديکترين جايي ببرد که ۸ ساعت مسير (دندانپزشک در فارسان) را بايد طي کند.

اسحاق جهانگيري جان، نميخواهد براي ديدن و لذت بردن از جاذبه هاي گردشگري و طبيعي تو را فقط به چلگرد مرکز شهرستان بياورند ولي مردمي را که در دورترين روستاها در فقر و محروميت و بي خبري به سر مي برند، از نزديک نبيني، مردمي که تلويزيون براي آنها واژه غريبي است.

جناب معاون اول رئيس جمهور، رنگ سياه و سوخته مردمانم در زير آفتاب سوزان دل هر گردشگر و مسافري را بدرد مي آورد، آيا مي داني در ۱۱ فروردين ماه سال ۱۳۷۸ در يک حادثه تاريخي و اسفناک ۵۲ نفر از اهالي روستاي لبد شهرستان کوهرنگ در زير هزاران هزار تن خاک مدفون شدند و تعداد بسيار زيادي روستاهاي کوهرنگ در معرض خطر رانش کوه و زمين لرزه قرار دارند.

شهرستان کوهرنگ در زمينه تامين نيازهاي تحصيلي دانش آموزان به خصوص در مناطق محروم مشکل داشته (بخصوص در روستاهاي چين، دره رزگه، سووه، تلوو و ...) اما کماکان برخي مناطق محروم کوهرنگ از برخي امکانات مورد نياز براي تحصيل مانند البسه و پوشاک، کلاس درس مناسب و يا معلمان دروس مختلف محروم مي باشند و اين باعث مي شود دانش آموزان بسياري ترک تحصيل مي کنند.

راستي جناب معاون داشت يادم ميرفت، ميدوني استان چهارمحال و بختياري ۱۲ درصد آب کشور را تامين مي کند؟ (البته که ميدوني من چه سوالي پرسيدم) اما شهرستان کوهرنگ من که سرچشمه ۳ رود مهم کشور کارون، زاينده رود و دز است مردم بيش از ۶۵ روستاي آن آب لوله کشي بهداشتي ندارند.

زمين هاي کشاورزان کوهرنگ با اينکه در کنار اين سرچشمه هاي آب بيشتر به بياباني برهوت شبيه هستند، نميتوانند کشاورزي کنند چرا که مجوز برداشت آب به آنها داده نمي شود اما استان همسايه ما از اين آب در مصارف صنعتي استفاده مي کند.

جناب معاون، شهرستان کوهرنگ با جمعيتي بالغ بر ۸۰ هزار نفر تنها شهرستان کشور است که داشگاه ندارد و صدف حيف که استعدادهاي زيادي بخاطر مسافت زياد با دانشگاه در شهرهاي همجوار در زير خاک مدفون شد.

مردم شهرستان کوهرنگ هر سال بخاطر نبود بيمارستان دچار صدمات و خسارت هاي جاني و مالي مي شوند، بيمارستاني داريم که سه بار افتتاح شده است اما در خواب زمستاني بسر مي برد هر روز مسئولي قول مي دهد اما ما با اين وعده و وعيد ها زندگي مي کنيم و هر سال شاهد جان دادند عزيزترين عزيزانمان هستيم که باز هم با آن کنار آمديم.


مردمي که ۶ ماه از سال را در بي خبري و عدم داشتن شبکه هاي تلويزيوني سپري مي کنند، چشم به نگاه معاون اول رئيس جمهور دارند.

برادر جهانگيري عزيز، روستاي تلوو در آخرين نقطه مرزي استان چهارمحال و بختياري و لرستان قرار دارد، روستايي که تنها آرزوي آنها يه جاده خاکي است تا به جاده اصلي برسند، جايي که بايد تا مرکز شهرستان کوهرنگ بيش از ۶ ساعت مسير را طي کنند.

از بيکاري و عدم اشتغال و نبود کارخانجات و شرکت ها در اين شهرستان مي گذرم چون بيکاري، قربونش برم تنها مختص شهرستان من نيست، من از آنها صرفنظر مي کنم.

نفر اول هئيت دولت تدبير و اميد: شهرستاني هستيم که بيش از ۳۰۰ جاذبه گردشگري طبيعي از جمله دشت لاله هاي واژگون، آبشار شيخ عليخان، چشمه ديمه، طبيعت بکر و دست نخورده دوآب صمصامي و طبيعت وصف نشدني و جنگلهاي بازفت و ... هستيم اما ....؟

اما شهرستان کوهرنگ يکي از اصلي ترين مکانهاي زيست عشاير ايران است که شيوه هاي زندگي جذاب آنها و تعامل زيبايشان با طبيعت يکي از زيباترين و کمياب ترين جلوه هاي گردشگري ايران را رقم زده است.

شهرستان کوهرنگ به دليل داشتن ظرفيتهاي بي شمار در بخش گردشگري، هرساله شاهد رشد ورود و اقامت گردشگران است.

اما هنوز زيرساختهاي گردشگري در اين شهرستان متناسب با ظرفيتهاي کم نظير آن نيست چيزي که همت مسئولان استاني را مي طلبد اما دريغ از يک قدم کوچک.


اما زماني که مسافران و گردشگران به اين شهرستان سفر مي‌کنند، به دليل عدم وجود زير ساخت‌هاي لازم فرار را بر قرار ترجيح دهند.

جناب آقاي جهانگيري، با اين حال با وجود رشد سالانه ورود گردشگران به کوهرنگ، طي سالهاي اخير شاهد توسعه زيرساختهاي گردشگري نبوده ايم و اين در حالي است که گردشگري يکي از اصلي ترين محورهاي توسعه اين استان شناخته مي شود.

جناب معاون اول رئيس جمهور به خواسته اي ميرسيم که با جان مردم هر روز سروکار دارد و آن هم نبود جاده استاندارد در يکي از پر تردد ترين جاده هاي شهرستان کوهرنگ در مسير اين شهرستان به استان خوزستان به مقصد مسجدسليمان است، با توجه به اينکه عشاير استان ما بهار و تابستان را در چهارمحال و بختياري و پاييز را در خوزستان سپري مي کنند.

هر ساله به علت ايمن نبودن جاده ها، متاسفانه خانواده هاي زيادي سرپرست و عزيزان خود را از دست مي دهند.

از بخش بهداشت هم مي گذرم چون امکانات بهداشتي و درماني با توجه به مساحت زياد و پراکنده گي روستاها جوابگوي مردم کوهرنگ نيست.

امکانات ورزشي در اينجا عدد بدون طرفدار صفر را جلوي خود مشاهده مي کنند شهرستاني که در ليگ برتر آن ۱۲ تيم و ليگ يک آن ۸ تيم جوانان را از سوق دادن به سمت هنجارهاي زياد و فضاهاي مجازي خطرناک باز مي دارد اکنون در تعطيلي بسر مي برد و برگزار نميشود.

اين شهرستان از وجود تنها يک سالن ورزشي آنهم در چلگرد مرکز شهرستان رنج مي برد.

اينجا هميشه ورزش اسکي در سطح کشور جزء سه تيم ممتاز کشور است و قهرمانان زيادي در اين حرفه دارد اما امکانات، تجهيزات و زير ساخت نيست.

جناب آقاي معاون اول رئيس جمهور اينهايي تنها خواسته هاي مردم کوهرنگ اينها نيستند اينها نياز اوليه کوهرنگ هستند که اينجانب به واسطه سفر به دور ترين روستاهاي کوهرنگ با چشم خود ديده ام و از نزديک لمس کرده ام، مردم کوهرنگ به نگاه دلسوزانه و ترحم نياز ندارند مردم کوهرنگ خدماتي که حقشان است ميخواهند، اينجا در کوهرنگ گريه کن به اندازه کافي داريم.


پس اگر به استان چهارمحال و بختياري به قصد تفريح بيايي و مسئولين استاني شما را براي نهار يا شام به مناطق زيبا و ديدني ببرند و مشکلات مردم را نبينيد از الان خواهش مي کنم در تهران بمان و با ويدئو کنفرانس طرح ها را افتتاح کنيد و رنج سفر چندين ساعت را به خود ندهيد.

اشك گرم و آه سرد و روي زرد و سوز دل حاصل عشقند و من اين نكته مي‌دانم چو شمع
چه گويمت كه ز سوز درون چه مي‌بينم ز اشك پرس حكايت، كه من نيم غمّاز
ز اشك من چه مي‌داني گرانيهاي دردم را؟ ز طوفان شبنمي ديدي ز دريا گوهري ديدي
امروز كه در دست توام مرحمتي كن فردا كه شوم خاك چه سود اشك ندامت
هر چند نيست درد دل ما نوشتني از اشك خود دو سطر به ايما نوشته‌ايم
سرسبزي گلشن بود از همت اشكم يك برگ چمن نيست كه شرمندة من نيست


گزارش از همت بدري فرد


انتهاي پيام/1020ج/ ۶۱۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۴۳:۱۰

29 Dec 2019