۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
کد مطلب : ۳۲۷۸۸
نماينده اسبق مردم کيار در مجلس شوراي اسلامي و عضو هيئت مديره شرکت کشتيراني جمهوري اسلامي ايران:

دولت ها عامل اصلي مشکلات اقتصادي/سبک زندگي گذشته استان چهارمحال و بختياري راهگشاي مشکلات اقتصادي موجود است

عضو هيئت مديره شرکت کشتيراني جمهوري اسلامي ايران در جمع نمازکزاران جمعه شلمزار بر ترويج فرهنگ قرض الحسنه و نهادينه شدن سياست هاي اقتصاد مقاومتي براي حل مشکلات اقتصادي تاکيذ کرد.
دولت ها عامل اصلي مشکلات اقتصادي/سبک زندگي گذشته استان چهارمحال و بختياري راهگشاي مشکلات اقتصادي موجود است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پایگاه خبری تحلیلی کیار بیدار: دکتر علي يوسف پور در جمع نماز گزاران جمعه اين هفته شلمزار با اشاره به مشکلات عديده اقتصادي کشور و مردم گفت:اگر چه توانستيم هواپيما بسازيم، اتوبان بسازيم و ... ، اما بايد قبول کنيم در موضوع افتصادي ناتوان عمل کرديم

وي افزود:دولت ها مي خواهند مشکلات را حل کنند اما بنا بر دلايل و شرايط حاکم در کشور و جهان برخي کمتر توفيق مي يابند و برخي بيشتر

نماينده اسبق مردم کيار در مجلس شوراي اسلامي در ادامه به بسياري از امکانات و توانمندي هاي موجود در کشور اشاره کرد و ضمن اظهار تاسف از بلا استفاده ماندن بسياري از توانمندي ها يا هرز رفتن استعداد هاي کشور گفت: کشور ما از همه ي امکانات برخوردار است، گاز، نفت، نيروي انساني، معادن سرشار، دشت هاي حاصلخيز، آب، تنوع فصلي اما در حال حاضر يکي از ضعيف ترين اقتصاد هاي جهان را دارد.

دکتر يوسف چور با اشاره به اينکه در زمان صفويه ايران يکي از قدرت هاي اقتصادي جهان بوده است گفت: در زمان هاي گذشته براي توانمندي کشور نگاه داخل به خارج وجود داشت به اين معني که توليد در داخل و فروش در خارج اما اينک نگاه عوض شده است.

عضو هيئت مديره شرکت کشتيراني جمهوري اسلامي ايران بزرگترين مانع رشد اقتصاد کشور و حل مشکلات اقتصادي کشور و مردم را دولت ها ي حاکم بر نظام سياسي کشور عنوان کرد و گفت: ساختار عريض و طويل دولت، عدم استفاده از نيروهاي متخصص در جايگاه واقعي آنها، کارشکني در انجام کارها توسط برخي مديران و کارمندان مياني، تعداد ميليوني کارمندان دولت، علاقمندي کارکنان دولت به اعمال قدرت حتي در پايين ترين سطوح، رانت خواري مديران مياني باعث شده است نه تنها مشکلات اقتصادي کشور حل نشود که روز بروز بر تعداد آن افزوده شود.

دکتر علي يوسف پور با اشاره به شعار دولت آقاي روحاني که مبنا را بر واگذاري اقتصاد به بخش خصوصي عنوان کرد گفت: اين شعار درستي است اما واگذاري اقتصاد از بخش دولتي به بخش خصوصي به اين سادگي امکانپذير نيست چون عده اي در حال حاضر از وضع حوجود در حال بهره برداري شخصي و حزبي و جناحي هستند.

برادر دو سردار شهيد سرافزار شهرستان کيار شهيدان نجف و زال يوسف پور در ادامه به موضوع اقتصاد مقاومتي که مورد تاکيد رهبر عظيم الشان انقلاب اسلامي است اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتي بايد احياء و به کارگيري شود. اقتصاد مقاومتي در استان چهارمحال و بختياري وجود داشته است و تغيير سبک زندگي باعث شده است مشکلات موجود در استان و منطقه ايجاد شود.

وي افزود: روزگاري از استان چهارمحال و بختياري به عنوان هند کوچک ياد ميشد و تنها دليل آن فقط و فقط محصولات گياهي، و دامي متوعي بود که از اين استان به سمت ديگر نقاط کشور فرستاده ميشد.
دکتر يوسف پور در ادامه گفت: کشور ما توانست در صنايع غذايي، مصالح ساختمان و ...در جهان حرف براي گفتن داشته باشد و اگر در ديگر عرصه ها هم وارد شويم و از مديريت بروز و متعهد و شناخت توانمندي ها بره گيري کنيم باز هم به روزهاي خوبمان باز مي گرديم.

وي در بخشي ديگر از سخنان خود خطاب به نماز گزاران جمعه شهرستان کيار گفت: يکي از عواملي که باعث انتشار خير و برکت در شهرها، روستاها، جوامع و خانواده ها مي گردد ترويج سنت قرض الحسنه است.

دکتر علي يوسف پور با طرح اين موضوع که بانک هاي جمهوري اسلامي تبديل به مرکز ربا خواري شده است گفت: بانک هاي کشور همه ورشکسته اند، هر کدام به نوعي مديون هستند و اين اتفاق حاصل دروغ و بدعت در دين الهي است.

وي افزود: کدام کسب و کار در کشور را سراغ داريد که ۵۰درصد سود داشته باشد؟ اما بانک هاي ما در حال حاضر تسهيلات خود را با بهره ۳۰درصدي در اختيار مشتريان قرار مي دهند و از طرف ديگر اشخاص هم که ناگزير از پرداخت وام و سود آن هستند ناچارند در کسب و کار خود سودي نزديک به ۲۰درصد از مردم را مطالبه کنند و به يکباره يک کالا با سودي نزديک به ۵۰درصد بدست مشتري ميرسد که تداوم اين مساله باعث رکود، تورم، بيکاري و ....مي گردد.

گفتتنی است دکتر علي يوسف پور ناغاني و برادر دو شهيد گلگون کفن سابقه سه دوره نمايندگي مردم کيار در مجلس شوراي اسلامي، معاونت وزارت نيرو، صاحب امتيازي روزنامه سياست روز را در کارنامه دارد.

انتهاي پيام1027ج /۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۴۹:۰۰

31 Dec 2019