۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲
کد مطلب : ۳۱۵۱۸
فرمانده کميته مفقودين ستاد کل نيروهاي مسلح؛

شهدا هيچ گاه در تاريخ فراموش نمي شوند، چراکه آنها خود، تاريخ سازان اين ملت اند

فرمانده کميته مفقودين ستاد کل نيروهاي مسلح در يادواره 288 شهيد شهرستان لردگان صبح امروز گفت: شهدا هيچ گاه در تاريخ فراموش نمي شوند چراکه آنها خودشان تاريخ سازان اين ملت اند.
شهدا هيچ گاه در تاريخ فراموش نمي شوند، چراکه آنها خود، تاريخ سازان اين ملت اند
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از خبرنگار سلام لردگان، سردار سيد محمد باقرزاده، فرمانده کميته مفقودين ستاد کل نيروهاي مسلح در يادواره «سرداران، فرماندهان و 288 شهيد» شهرستان لردگان با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار اعضاي ستاد کنگره شهداي استان هاي کهگيلويه و بويراحمد و خراسان شمالي در مهرماه امسال، لزوم تبيين اهداف و آرمان هاي بلند شهيدان را «خداوند، اسلام، حکومت اسلامي، اسلام انقلابي و احکام ديني مهمي همچون حجاب دانست.

وي گفت: معظم له فرمودند؛ اين آرمان ها در وصيت‌نامه‌هاي شهيدان آشکارا بيان شده است و علت تأکيدهاي امام بزرگوار بر خواندن وصيت‌نامه‌هاي شهيدان نيز درک جاذبه فوق‌العاده اين آرمان ها در ايجاد شوقِ فداکاري و از جان‌گذشتگي است.

سردار باقرزاده خاطرنشان ساخت: اين يادواره ها بايد يک خروجي داشته باشد و خروجي آن نيز برگزاري کميته علمي يادواره است که بايد وصاياي اين شهدا و اين 288 شهيد را به گوش همه بلاخص جوانان برسانيد و اين امر جز با نوشتن وصايا به صورت مکتوب و کتاب شده بر اساس قرآن و احاديث ميسر نمي شود و بايد قدم ها و قلم ها براي ترويج فرهنگ ايثار و شهدا برداشته شود.

فرمانده کميته مفقودين ستاد کل نيروهاي مسلح اضافه کرد: بايد قدم ها و قلم ها براي ترويج فرهنگ ايثار و شهدا برداشته شود و اينگونه ارزش ها موجب وحدت روحي و رواني جامعه ما مي شود.
 
وي در ادامه مثال بارز تزکيه نفس را شهداي اين مرز و بوم دانستند، که با ايثار و گذشت خود در برابر ظلم، استقامت کردند و مانع ورود کساني شدند که مي خواستند در برابر رشد انقلاب ما و کشور ما قد علم کنند.

وي همچنين در خصوص فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله امام خامنه اي (مدظله العالي) که فرمودند: من نگران يادواره ها هستم که مبادا تکراري و کم اثر شود گفت: برگزاري اين يادواره خون تازه اي در اين راه منتقل مي کند و باعث ياد آوري رشادت ها و فداکاري هاي شهدا مي شود.

سردار باقرزاده با اشاره به تداوم ياد و خاطره شهدا اذعان داشت: ياد شهدا هميشه و تا آخر تاريخ در اين کشور زنده است و هيچگاه فراموش شدني نخواهد بود.

وي همچنين در ادامه سخنان خود به جنگ رواني کشورها نسبت به کشور اسلامي ايران نيز اشاره کرد و افزود: هدف جنگ رواني اين است که انسان تابع ادراکات داخلي يعني آن فهم و درک خودش نباشد و از آن چيزي که دشمن مي گويد پيروي کند.

سردار باقرزاده در بخش ديگر سخنان خود گفت: بعد از برجام، بعضي ها هوس هايي کردند که بايد مردم هميشه در صحنه در راهپيمايي 13 آبان نشان دهند که آمريکا ييها خواب ديدند، اگر اين ملت بخواهد دست از مبارزه با آمريکا بردارد.

وي افزود: به برکت خون شهدا اين ملت، داراي حيات و شکست ناپذير است و با فرمول شهادت، دين و انقلاب ما حفظ مي شود.

سردار باقرزاده در پايان، خاطرنشان ساخت: در روزي که رزمندگان اين شهرستان با حرکتي ماندکار و تاريخي تحت عنوان کاروان پياده به جبهه هاي حق عليه باطل در 12 آبان ماه 1365 حماسه اي تاريخي آفريدند، مي بايست هر ساله اين روز را گرامي داشت.

گفتني است: در 12 آبان ماه سال 1365 بيش از 400 نفر از رزمندگان شهرستان لردگان در قالب دو گردان از مسير جاده کنوني لردگان-خوزستان که قبلاً کوه و کوهسار بود، با پاي پياده به جبهه هاي نبرد حق عليه باطل اعزام شدند.

لردگان با بيش از 250 هزار نفر جمعيت، از شهرستان هاي 9 گانه استان چهارمحال و بختياري مي باشد که مرکز آن (شهر لردگان) در فاصله 160 کيلومتري شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهاي پيام1026ج /630 ل
مرجع : پایگاه خبری تحلیلی سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۴۵:۱۹

28 Dec 2019