۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۴۰۴۲۸
اجتماعي؛

کيفيت نامطلوب نان و کاهش وزن چانه درنانوايي‌هاي لردگان

وضعيت پخت نان در شهرستان لردگان چند وقتي است رضايت‌بخش نيست و پخت نان‌هاي خمير، سوخته و تيره صداي شهروندان اين شهر را در آورده است.
کيفيت نامطلوب نان و کاهش وزن چانه درنانوايي‌هاي لردگان
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، کيفيت نان در نانوايي‌هاي شهرستان لردگان مدتي است به شکل چشمگيري کاهش يافته است به‌طوري‌که شهروندان و گردشگران از اين وضعيت گلايه‌مند هستند.

خشکي بيش از حد نان، تکه تکه شدن نان‌ها، غيرقابل مصرف شدن نان در مدت زمان کوتاه، خامي خمير نان و وجود خميرهاي گلوله شده در نان ازجمله مواردي است که مردم  لردگان به شدت از آن گله‌هند هستند.

نان همواره به‌عنوان يکي از نيازهاي بشر است از اين‌رو مصرف روزانه نان در سبد غذايي مردم موردتوجه بسيار زيادي قرار گرفته و همين باعث شده بحث توليد و توزيع آن هم از اهميت ويژه‌اي برخوردار باشد ولي مردم شهرستان لردگان از کيفيت نان در اين شهرستان رضايت ندارند.

 لردگان  يکي از شهرستان‌هاي پرجمعيت و گردش‌پذير استان چهارمحال و بختياري است که طبق آمارها مصرف نان در اين شهرستان جايگاه ويژه‌اي در سبد خانوارها دارد و از اين‌رو مي‌توان گفت: بي‌کيفيتي و عدم نظارت جدي بر نانوايي‌هاي اين شهرستان باعث شده مردم شاهد نان بي‌کيفيت بر سر سفره‌هاي خود باشند.

هر چند در سال‌هاي اخير در کارگروه آرد و نان اين شهرستان براي ارتقاي کيفيت نان تدابير خاصي اتخاذ شده است اما با اين همه، باز تغيير آنچناني در کيفيت نان نشده است و همچنان نان بي‌کيفيت بر سر سفره‌هاي مردم لردگان خودنمايي مي‌کند.


يکي از شهروندان لردگاني در اين باره به خبرنگار ما مي‌گويد: آنچه درخصوص نان پخت شده در شهرستان مشهود است رضايت‌بخش نبوده و عموم مردم سال‌هاست از کيفيت پخت نان رنج مي‌برند به‌طوري‌که به جز تعداد معدودي از نانوايي‌ها که نان آنها از کيفيت مناسبي برخوردار بوده بقيه قريب به اتفاق نانشان کيفيت پاييني دارد است و جاي سوال دارد چرا مسئولين امر ساليان سال اين موضوع مهم را حل و فصل نکرده اند؟

شهروند ديگري نيز در اين باره مي‌گويد: از مسئولان محترم خواشمنديم تدابير ويژه‌اي درخصوص کيفيت و پخت نان نمايند براي مثال با برگزاري دوره‌هايي درخصوص شيوه‌هاي پخت نان با کيفيت و دعوت از خبره‌هاي اين کار براي نانوايان و ملزم نمودن نانوايان براي رعايت استانداردها و بهداشت و شيوه‌هاي صحيح پخت نان و... مي‌توان در کيفيت‌بخشي آن اقدام کرد، البته در اين بين کيفيت آرد موجود نيز مي‌بايست ارتقاء يابد.
 
 
  با اين حال هرچند مسئولان براي ارتقاي نان در سطح شهرستان لردگان اقداماتي انجام داده‌اند اما بايد با نظارت مستمر بر کار نانوايي‌هاي سطح شهرستان رضايتمندي را براي مردم به همراه آورند.
 
انتهاي پيام1026ج /630ل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۰۹:۳۶

27 Dec 2019