۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱
کد مطلب : ۱۷۸۴۸
رئيس پارک علم و فناوري استان:

33 واحد در پارک علم و فناوری استان فعال است

۳۳ واحد در پارک علم و فناوري استان فعال و ۲۷۰ نفر به طور مستقيم و غيرمستقيم در این واحدها مشغول به کار هستند.
33 واحد در پارک علم و فناوری استان فعال است
به گزارش جهانبین‌نیوز به نقل از خبرنگار بام ايران خبر، رحيم ابراهيمي در نشست خبري با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان ايجاد پارک علم و فناوري را در زمينه ضرورت اهتمام به مقوله فناوري، توسعه اقتصاد دانش محور و اشتغالزايي تخصصي در مسير دستيابي به اهداف پيشرفت استان دانست.

وی تصريح کرد: کشاورزي و باغداري و صنايع تبديلي کشاورزي، شيلات، گردشگري و محيط زيست، معادن، آب و صنايع وابسته، صنايع فلزي و گياهان دارويي از جمله زمينه هاي فعاليت پارک علم و فناوري است.

ابراهیمی در خصوص شرايط و نحوه پذيرش و استقرار در پارک، گفت: کليه محققان، نوآوران و کارآفرينان در قالب يک شرکت و واحدهاي تحقيق و توسعه شرکتهاي کوچک و متوسط با احراز شرايط مي توانند به عضويت پارک درآيند و از حمايت هاي آن برخوردار شوند.

رئيس پارک علم و فناوري استان افزود: تاکنون ۱۱۰ واحد متقاضي ورود به پارک بودند که ۳۳ واحد پذيرفته شدند که در اين ۳۳ واحد ۲۷۰ نفر به طور مستقيم و غير مستقيم مشغول به کارند.

ابراهیمی، بسترسازي و ايجاد زيرساخت‌هاي لازم جهت رشد، توسعه و ارتقاء فعاليت‌هاي موسسات فناور، افزايش قدرت رقابت و رشد صنايع متکي بر دانش در سطح ملي و بين المللي، فرهنگ‌سازي اقتصاد دانايي محور سازمان‌هاي کشاورزي، گردشگري را از جمله راهبردهاي پارک علم و فناوري بيان کرد.

وی، ايجاد تعامل سيستماتيک با ديگر بخش‌هاي تحقيقاتي، صنعتي و اقتصادي، تلاش در جهت کاهش محدوديت ها و ايجاد مشوق هاي قانوني براي موسسات دانايي محور و تقويت ساختارهاي حمايتي از موسسات دانش محور را از ديگر راهبردها برشمرد.

ابراهیمی اظهار داشت: تاکنون یک ميليارد و ۶۰۰ ميليون ريال تسهيلات مالي در زمينه تحقق ايده‌هاي کاري موسسات اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۵۰:۳۸

30 Dec 2019