۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
کد مطلب : ۳۱۸۸۸
با استفاده از تسهيلات اقتصاد مقاومتي

كشت زعفران براي نخستين بار با دستان بسيجي لردگاني

يک بسيجي لردگاني موفق به کشت زعفران براي نخستين بار در شهرستان لردگان شد.
كشت زعفران براي نخستين بار با دستان بسيجي لردگاني
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سلام لردگان؛ هادي شريفي جوان 33 ساله، عضو شوراي پايگاه بسيج صاحب الزمان (عج) منطقه ريگ، كارآفريني است كه با كشت زعفران براي نخستين بار در سطح شهرستان لردگان محصولي جديد با کمترين آب را توليد نموده است.
 
شريفي گفت: استفاده از وام 20 ميليون توماني که از طريق سپاه ناحيه لردگان در قالب تسهيلات اقتصاد مقاومتي دريافت نمودم و با لبيک به فرمان مقام معظم رهبري در خصوص روي آوردن به توليدات داخلي، بر همين اساس اقدام به کاشت زعفران در منطقه ريگ نمودم .

 
وي  افزود: در حال حاظر چهار جريب زمين زير کشت زعفران دارم و توانستم براي يازده نفر از اهالي خانواده و منطقه خود اشتغال ايجاد نمايم .
 
اين بسيجي نمونه در خصوص مزيت هاي کشت زعفران گفت: زعفران از محصوصلاتي است که در برابر خشک سالي و کم آبي دوام زياد دارد و در سال دو الي سه دوره آب دهي نياز دارد.
 


جوان کارآفرين لردگاني گفت: کاشت زعفران در مراحل اوليه همچون آماده سازي زمين مقداري سخت است اما در مراحل بعد که پيازچه زعفران را در زمين کاشت کنيم به نسبت کشت هاي ديگر و باغداري بسيار آسانتر است.

وي افزود ميزان برداشت زعفران را در سطح  چهارجريب در سال اول کاشت، يک تا يک و نيم کيلو و در سالهاي بعد قطعا بيشتر خواهد شد.



اين بسيجي در آخر با توصيه به همه باغداران و جواناني که مي خواهند در اين وادي قدم بگذارند گفت: به طرف کشت هاي لوکس و درآمدزا همچون زعفران و داروهاي گياهي بروند و در امر توليدات داخلي سعي و تلاش کنيد .
 نابرده رنج، گنج ميسر نمي شود        مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد
  
انتهاي پيام1022ج /630 ل  
مرجع : پایگاه خبری تحلیلی سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۲۱:۲۷

30 Dec 2019