۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵
کد مطلب : ۳۹۸۰۸

عشايرها مرزداراني شجاع در تمام سختي ها

رئيس مجمع عشاير استان چهارمحال و بختياري گفت: عشاير دلير مردان شجاعي هستند که در تمام سختي ها در جامعه ما حضور پررنگي داشته اند.
عشايرها مرزداراني شجاع در تمام سختي ها
به گزارش جهانبین نیوز ؛ طهمورث فتاحي رئيس مجمع عشاير چهارمحال و بختياري ظهر امروز در همايش تجليل از شبانان و چوپانان استان چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه عشاير استان ما با کمترين توقع بيشترين راندمان را دارند گفت: ۲۰ درصد صنايع دستي استان توسط عشاير ما توليد مي شود.

فتاحي با اشاره به اينکه عشاير نيازمند توجه بيشتري از سوي مسئولين هستند بيان داشت: مشکلات عشاير و دستور العمل هاي مربوط به آن تهيه و تجزيه و تحليل مي شود.

وي با اشاره به اينکه عشاير اقدامات متعددي را در طول سال انجام مي دهند بيان داشت: عشاير ما همه ساله با رهبر معظم انقلاب اسلامي بيعت دارند , استراتژي توسعه عشاير، بررسي نقش زنان در توسعه پايدار و نهايت توليد انديشه ورزي از جمله اقداماتي است که با هدف استفاده حداکثري و رشد و شکوفايي اقتصادي مي باشد.

کم توجهي به مسائل فرهنگي عشاير به وضوح ديده مي شود

رئيس مجمع عشاير استان چهارمحال و بختياري گفت: مسئولان فرهنگي استان ما بايد توجه ويژه اي به مسائل فرهنگي عشاير داشته باشند.

فتاحي بيان داشت: يکي از مهم ترين مشکلات عشاير توليد نارس دام ها است که متاسفانه ۹۰ درصد از يک و نيم ميليون دام به وزن اصلي نمي رسند.

وي با اذعان بر اينکه دامداري و دامپروري شکل سنتي دارد بيان داشت: مي طلبد دامداري و دامپروري عشاير ما به وضعيت مطلوبي برسد.

فتاحي، ناکارآمدي شرکت هاي تعاون در بخش مناطق ، مشکلات زيست محيطي و مشکلات گسترده با منابع طبيعي را از ديگر مشکلات عشاير دانست و گفت: اولين و اساسي ترين مشکلات در حوزه عشاير نظام برنامه ريزي در بخش عشاير است.

وي با بيان اينکه تامين علوفه در زمان مورد نياز از ديگر مشکلات عشاير است بيان داشت: در بخش هاي کشاورزي جايگاه دارد اما عشاير ندارند.

فتاحي اذعان داشت: عشاير بايد ۵ فروردين ماه استان خوزستان را ترک کنند و از طرفي استان ما ۲۱ ارديبهشت را اجازه ورود دام ها اعلام مي کند که اين امر معظلي بزرگ براي آن ها است.

وي يادآور شد: ۵ ايل راه عشاير در استان وجود دارد که توسط روستائيان مورد تصرف قرار گرفته است.

انتهاي پيام/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۵۲:۰۰

27 Dec 2019