۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۲۹۸۱۸
یادداشت مدیر مسئول:

روز خبرنگار، پاسداشتِ مقامِ صداقتِ نگارندگانِ واقعیتها

نگارنده می نگارد و نگاشتنش هنری است که واقعیات را به زیبایی نمایش می دهد و هنرمندانه مطالبه می کند تا نگاشته اش ارزشی پیدا کند و به اندازه یک یادگاری که همیشه در دل مخاطب پایدار بماند، روز خبرنگار پاسداشت مقام صداقت نگارندگان واقعیتها است
روز خبرنگار، پاسداشتِ مقامِ صداقتِ نگارندگانِ واقعیتها
به گزارش جهانبین نیوز، 17مرداد سالروز شهادت مظلومانه خبرنگارشهید محمودصارمی است که به احترام این شهید عزیز و ارج نهادن به حرفه تهیه خبر بنام روز خبرنگار نامگذاری شده است.

نگاشتن ارزشی است که زبان قادر به بیان ارزش آن نیست، عظمتی است که دل توانایی درک این بزرگی را ندارد.

نگارنده هم شخصی است که با آمیختن هنر و تجربه معجونی از اعتماد می سازد برای رسیدن همگان به واقعیتها، چه آنهایی که به عنوان مردم مخاطب هستند و خبرنگار زبان گویای آنان است و چه آنهایی که به عنوان مسئول نظاره گر نتیجه عملکرد خود در جامعه می باشند و خبرنگار راهنمای آنان در شناسایی دغدغه های مردم.

نگارنده می نگارد و نگاشتنش هنری است که واقعیات را به زیبایی نمایش می دهد و هنرمندانه مطالبه می کند تا نگاشته اش ارزشی پیدا کند به اندازه یک یادگاری همیشه در دل مخاطب پایدار بماند.

خبرنگار ازخود چیزی نمی گوید او زبان گویای مردم است و راهنمای برنامه ریزان، او فقط هنر دارد هنر انتقال با ادبیاتی تخصصی که دور از دروغ، تحریف و شایعه باشد.

قلم هم واژه ای مقدس است که تقدّس آن در آیات نورانی قرآن جاودان شده است آنجا که می فرماید«ن والقلم و ما یسطرون» تقدّس قلم و آنچه از آن می تراود، ارزشی همپای آیات قرآن دارد که نویسنده را هوشیار می سازد که آنچه می نویسد باید ارزش نوشتن و خواندن داشته باشد و شاید تقدّس نگارندگی قلم به رسالت هدایتی آن باشد که اگر نویسنده بر مبنای ارزشها دست برقلم گیرد و براساس رسیدن به واقعیات بدون ملاحظه کاری و محافظه کارید مطلبی بنگارد نوشته اش ارزشی خواهد یافت به اندازه رسالت هدایت پیامبران.

قلم و کلام نویسنده ای که داعیه تهیه و نشر خبر دارد باید صادقانه در خدمت مدیریت جامعه،حاکمیت ارزشها و مقابل انحرافات و کج رویها باشد.

مطالب او باید در مسیر محرومیت زدایی و خدمت رسانی به اقشار محروم جامعه باشد تا کارش ارزش جهاد پیدا کند.

قلم باید نماد وحدت و دعوت به یکرنگی و اتحاد باشد قلم باید مصداق «واعتصموا بحبل ا... جمیعا و لا تفرقوا» باشد.


ولی اگر فکر نویسنده از مسیر ارزشها منحرف شد، در خدمت نفس قرار گرفت و با شایعه پراکنی، دروغ پردازی و تفرقه افکنی در مسیر خدمت به استکبار قرار گرفت زبان دشمن می شود که انحراف، یأس و ناامیدی را به جامعه تزریق می کند و او همان کافری است که در صف مستکبران به روی مومنین شمشیر کشیده است.

پس خبرنگار منبع رجوع مردم است که می تواند با خصوصیات ارزشی همچون صداقت، امانت داری، راز داری و بسیاری صفات حسنه دیگر در مسیرتعالی جامعه قلم فرسایی کند.

روز خبرنگار پاسداشت مقام صداقت نگارندگانی است که با تخلّق به خلق اسلامی و ارزشی واقعیات را بدون اغراض منعکس می کنند.

خبرنگار مظلوم است چون از زرق و برق دنیا چیزی ندارد او زیاد حرف می زند اما حرفهای او هیچگاه حرف ازخود نیست تنها کسی که در قلم و کلام او جایی ندارد خود اوست اما سربلند است که فریادش صداقت است باشد که مسئولان و برنامه ریزان دولت خبرنگار را آیینه خود بدانند که آنچه عیان است می نمایاند چرا که«آینه چون نقش تو بنمود راست خود شکن آیینه شکستن خطاست»

یادداشت احسان ربیعی مدیر مسئول جهانبین نیوز

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۰۰:۵۶

25 Jan 2020