۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵
کد مطلب : ۱۴۶۹۸
پانوراما الشرق الاوسط:

مشکل غرب با ایران مسئله هسته‌ای نیست

پک پایگاه خبری -تحلیلی با اشاره به اینکه آمریکا به نمایندگی از اسرائیل در مذاکرات با ایران شرکت دارد، نوشت: مشکل غرب با ایران مسئله هسته‌ای ایران نیست.
مشکل غرب با ایران مسئله هسته‌ای نیست
به گزارش جهانبین نیوز، پایگاه خبری تحلیلی پانوراما الشرق الاوسط در مقاله ای به مشکل غرب با ایران پرداخت و نوشت: مشکل ایران و غرب به مساله هسته ای ارتباط ندارد، بلکه در اساس مساله به ارزش ها و تمدن و اصول اخلاقی مربوط می شود، اصولی که ایران همواره از آنها دفاع می کند، این ارزش ها به صورت کلی با ارزش های امپریالیسم وصهیونیست ها و ... که مجری سیاست های فرصت جویانه غرب هستند در تضاد است.

این اساس و شالوده واقعی علت نزاع و ستیزه جویی آمریکا با تمدن امت عربی و اسلامی از دیروز تا به امروز است، انگلیس که کارشناس مسائل منطقه ای است موفق شد با ایجاد دین جدیدی برای پادشاهان آل سعود آن را " وهابیت " بنامد، از این رو با استفاده از این آیین جدید در صدد ایجاد فتنه ای جدید در عرصه اختلاف افکنی های گذشته بود، انگلیس با استفاده از این فتنه جدید شکافی بین مسلمانان ایجاد کرد و باعث شکل گیری اختلافات اسلامی- اسلامی ( سنی – شیعی ) شد، از این رو با این اختلاف اطمینان یافت دیگر برای وجود اسرائیل در منطقه تهدیدی وجود نخواهد داشت، با استفاده از همین برگ اختلافی انگلیس موفق شد برگ برنده آمریکا را از آن بگیرد و این برگه بازار انرژی و دلار است.

اما عربستان در این بین چیزی جز آلت دست اجرایی آنها در منطقه نیست و این حال روز برخی دیگر از رژیم‌های عربی در منطقه است این رژیم‌ها با مزدوری برای آمریکا سعی دارند تروریسم را برای محقق کردن برنامه های غرب در منطقه به خدمت بگیرند، این رژیم‌ها سعی دارند با دشمنان طرح‌های غرب در منطقه بایستند.

هم اکنون تمام مشکلات منطقه در انتظار نتایج حاصل از مذاکرات بین المللی برای رسیدن به توافق نهایی با ایران هستند، اما آن گونه که رسانه های ایرانی و نیز رسانه های آمریکایی درباره مذاکرات هسته ای ایران اعلام نظر کرده اند در این مذاکرات بحث ها تنها به موضوع هسته ای محدود شده است و مسائل دیگر در آن ارتباطی ندارد، از این رو در این مذاکرات هیچ موضوع منطقه ای دیگری مورد بحث و بررسی طرف های مذاکره کننده قرار نخواهد گرفت و در این زمینه رسیدن به توافق نهایی اهمیت دارد.

اوباما امروز در یک دردسر بزرگ است از یک سو تلاش می کند با تمام توانی که دارد توافق نهایی با ایران را تا قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی که قرار است در یک چهارم آخر سال کنونی میلادی سرنوشت این مساله را مشخص کند تا همچون دستاورد دوره ریاست جمهوری ریگان برای گشودن درها در برابر چین وی نیز دستآوردی به دست آورد، چرا که حزبش واقعاً به این موضوع نیاز دارد ، حال این که وی در پرونده سوریه و پرونده فلسطین و نیز درباره موضوع اوکراین شکست های پی درپی داشته و حال به دنبال راه فراری از این دام است.

خبرهایی که در خصوص مذاکرات هسته ای از سوی رسانه اعلام می شوند حکایت از مواجه شدن مذاکرات با موانع است به گونه ای که رسیدن به توافق نهایی در موعد مقرر انجام نخواهد گرفت و منابع آگاه در این باره معتقدند این مساله تا ۶ ماه دیگر به تعویق افتاده است.

در نتیجه می توان گفت تاکنون راه حل سیاسی برای سوریه و موضوع انتخاب رئیس جمهوری جدید لبنان و حل بحران بحرین و یمن و دیگر مسائل فعلاً به زمانی که نزدیک نخواهد بود موکول می شود، هم اکنون آمریکا در صدد یافتن راه حل‌هایی دیگر برای این مساله است.

هم اکنون اوباما با وجود شکستی که خود و تیمش در خصوص موضوع مذاکرات سازش میان فلسطینیان و اسرائیل به خود دیدند و با وجود تمام مشکلاتی که از سیاست های اسرائیل به خود دیده سعی دارد تا جایی که ممکن است از خشم این رژیم بکاهد و تا جایی که امکان دارد رضایبت اسرائیل را تامین کند، از این رو تمام کمک های مالی ممکن و تضمین های امنیتی لازم را برای این رژیم تضمین کند، مثلا برای همیشه ۳ میلیارد دلار همه ساله به این رژیم رائه می دهد و تضمین پرداخت وام به ارزش ۱۰ میلیارد دلاری به صورت هر ساله و حمایت نامحدود از این رژیم و جنایات آن در حق ملت فلسطین از طریق وتوی قطعنامه های ضد اسرائیلی و غیره از این قبیل هستند.

با این وجود اسرائیل هنوز انتظار بیشتری و بیشتر دارد چرا که تا زمانی که عرب ها ضعیف هستند و همدیگر را می کشند و سر می برند و تا زمانی که فلسطینیان حامیان درست و حسابی نداشته باشند چرا نباید اعراب را خوار و ذیل کرد و از آنها بهره برداری کرد و تا آخرین قطره خونشان را از انها گرفت؟

اخیراً اوباما یک سیستم پدافند موشکی جدیدی به اسرائیل ارائه کرده تا از این طریق سپر موشکی خود را قدرتمند تر سازند و در جبهه داخلی از آن بهتر استفاده شود، از این سپر قرا است در قبال موشک های حزب الله ، ایران و سوریه در صورت وخامت اوضاع استفاده شود چرا که نرسیدن به توافق هسته ای با ایران به مثابه آغاز جنگ است.

حال مساله هر چه بخواهد باشد هم اکنون سخن ظاهراً به توان موشکی ایران و تلاش برای قراردادن این مساله بر روی میز مذاکرات هسته ای است، مساله ای که تهران تاکنون به صورت کلی با آن مخالفت کرده است، اما مشکل آمریکا با ایران این است که واشنگتن همه چیز به ایران داده به استثنای سطح غنی سازی است که از ۲۰ % به ۵ % رسیده است.

اما آمریکا در مقابل از ایران تضمین امنیتی برای اسرائیل می خواهد، دیگر مساله حزب الله و سوریه اهمیتی برای آمریکا ندارد . در این بین به نظر می رسد آمریکا به نمایندگی از اسرائیل در مذاکرات هسته ای حضور دارد و فرانسه به نمایندگی از عربستان سعودی و در این بین ایران تنهاست و چین و روسیه در مرحله بعد قرار دارند.

انتهای پیام/خ ز/
مرجع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۱۶:۱۱

12 Feb 2020