۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۳۳۶۸۸
رئيس کميسيون تحقيقات و آموزش مجلس:

نظام آموزش عالي کشور پاسخگوي مطالبات و انتظارات اقتصاد کشور نيست

رئيس کميسيون تحقيقات و آموزش گفت: موتور محرکه اقتصاد مقاومتي، اقتصاد دانش‌بنيان است و اقتصاد دانش‌بنيان بايد براساس نقشه جامع علمي کشور دنبال شود.
نظام آموزش عالي کشور پاسخگوي مطالبات و انتظارات اقتصاد کشور نيست
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از منطقه آزاد؛ رئيس کميسيون تحقيقات و آموزش مجلس شوراي اسلامي در سفر به شهرکرد در همايش انقلابيون جوان که از سوي جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد شهرکرد با عنوان "معيشت مردم و اقتصاد مقاومتي" برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه‌هاي کشور به جاي پرداختن به آموزش صرف دانشجويان به مساله کارآفريني و فضاي کسب و کار توجه کنند.

محمد مهدي زاهدي تصريح کرد: نظام آموزش عالي کشور پاسخگوي مطالبات و انتظارات اقتصاد کشور نيست و رابطه بين دانشگاه و صنعت و صنعت با دانشگاه بايد تقويت شود و بايد دانشگاه‌ها بتوانند با توليد ايده به محصول و علم به ثروت در حوزه اقتصاد کشور نقش‌آفريني کنند.

به گفته وي، تا زماني که خلاقيت و نوآوري در دانشگاه‌ها نهادينه نشود و مهارت‌آموزي و کارآفريني در دانشگاه‌ها محقق نشود نمي‌توان از دانشگاه‌ها انتظار توليد اقتصاد داشت.

رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي گفت: اسناد بالا دستي از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي و مجلس شوراي اسلامي بايد در زمينه توليد اقتصاد دانش بنيان تصويب شود و زمينه براي اقتصاد دانش‌بنيان ريل‌گذاري شود.

وي اقتصاد مقاومتي را راهکار مهم براي اقتصاد کشور دانست و گفت: موتور محرکه اقتصاد مقاومتي، اقتصاد دانش‌بنيان است و اقتصاد دانش‌بنيان براساس نقشه جامع علمي کشور دنبال شود.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: اقتصاد دانش‌بنيان باعث مي‌شود توليد علم در دانشگاه براي بازار طراحي شود چراکه در فرايند نوآوري دانشگاه‌ها خودش بازاريابي خواهد کرد.

زاهدي گفت: اقتصاد دانش‌بنيان مانند يک موشکي که ماهواره را به فضا پرتاب مي‌کنند مي‌تواند اقتصاد را در مسير اصلي خود قرار دهد و به آن شتاب ببخشد.

نماينده مجلس شوراي اسلامي ياداور شد: دانشگاه‌ها براي تحقق اقتصاد دانش‌بنيان و اقتصاد مقاومتي رسالت سنگيني بر عهده دارند و بايد وزارتين علوم، تحقيقات و علوم پزشکي در اين مسير حرکت کنند.

وي گفت: در برنامه ششم توسعه نيز مجلس شوراي اسلامي توجه جدي به اقتصاد دانش‌بنيان دارد و در بودجه ۹۶ نيز ردپاي خوبي براي تحقق اين اصل وجود دارد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۰۸:۵۶

15 Jan 2020