۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱
کد مطلب : ۳۵۶۶۸
مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

چهارمحال و بختیاری پایتخت اهل‌بیت (ع)

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه کشور چهارمحال و بختیاری را پایتخت اهل بیت (ع) عنوان و خاطرنشان کرد: بالاترین مولفه برای اعتقاد امنیت روحی است و حضور امام‌زادگان این امنیت را برای انسان بوجود می‌آورد.
چهارمحال و بختیاری پایتخت اهل‌بیت (ع)
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام شوزب شیری مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در همایش تکریم امام‌زاده سید محمد (سلطان سبزپوش) در غرب شهرکرد، اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری از ابتدا افتخار پیروی اهل‌بیت (ع) را در کارنامه خود داشته است.

وی مردم چهارمحال و بختیاری و لرستان را دوستدار اهل بیت (ع) دانست و گفت: این به دلیل روحیه اهالی این استان بوده که ارادت بسیاری به اهل بیت (ع) داشتند.

شیری اولین شخصیت از ائمه اطهار که وارد چهارمحال و بختیاری شد را نواده حضرت امام جعفر صادق (ع) معرفی و گفت: این امام‌زاده در  روستای چهراز قرار دارد و در آن زمان به‌عنوان مبلغ و برای تبلیغ علوم الهی وارد این منطقه شد.

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تاکید کرد: یک سوم از امام‌زادگان در چهارمحال و بختیاری نواده حضرت امام حسن مجتبی (ع) هستند و از 95 بقاء متبرکه در این استان حدود ۷۰ نفر آن‌ها امام‌زاده هستند  که ۳۰ نفر از آن‌ها به امام حسن (ع) منسوب بوده، ۷ نفر از نوادگان امام جعفر (ع) و ۱۷ نفر از آل حضرت امام حسین (ع) هستند.

شیری امام‌زادگان را مصداقی از فرهنگ هر منطقه دانست و یادآور شد: از ابتدای قرن سوم هجری اهل بیت (ع) در چهارمحال و بختیاری حضور داشتند و این نشان از فرهنگ غنی مردم در این استان دارد.

شیری با اشاره به اینکه اگر در تاریخ گذری داشته باشیم خواهیم دید که هیچ یک از امامزادگان در این استان شهید نشدند و به مرگ طبیعی از دنیا رفتند تاکید کرد: این امر نشان می‌دهد که مردم این استان دوستدار اهل‌بیت (ع) بوده و هرگز در مقابل آن‌ها ایستادگی نکردند.

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان داشت: امام‌زادگان معلمان الهی هستند و حق بزرگی بر گردن مردم دارند، مزار امام‌زادگان به مانند مبلغان خاموش است.

وی چهارمحال و بختیاری را  پایتخت اهل بیت (ع) عنوان و خاطرنشان کرد: بالاترین مولفه برای اعتقاد امنیت روحی است و حضور امام‌زادگان این امنیت را برای انسان بوجود می‌آورد.

شیری در انتها گفت: نباید امام‌زادگان را فراموش کرد چون نیاز ما به اما‌زادگان است که اجازه نمی‌دهد این بزرگواران فراموش شوند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۳۷:۱۸

25 Jan 2020