۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۲
کد مطلب : ۴۲۱۹

عده‌ای خیال می‌کنند انقلاب سهم الارث پدری آنهاست

 عده‌ای خیال می‌کنند انقلاب سهم الارث پدری آنهاست
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از «خبرگزاری دانشجو»، یامین‌پور امروز در همایش بزرگداشت حماسه 9 دی در سالن سینا و صدرای دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ما از اول گفته‌ایم «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» تصریح کرد: در ابتدا برای عموم مردم ما جمهوریت به روشنی تبیین نشده بود.
وی افزود: شاید تلقی عموم این بود که جمهوری اسلامی همان حکومت اسلامی است و شاید برای امثال ما که در مبارزات انقلاب نبوده‌ایم و سهمی نداشتیم، نخستین اتفاقی که طعم مردم‌سالاری را به ما چشاند، حماسه دوم خرداد 76 باشد.
مجری سابق برنامه «دیروز، امروز، فردا» با اشاره به اینکه بسیاری از علماء و بزرگان در انتخابات 76 به طور شفاف از ناطق نوری حمایت کردند، بیان داشت: آنها می‌خواستند اینگونه جا بیاندازند که نظام می‌خواهد ناطق نوری که ادامه دهنده راه هاشمی رفسنجانی است، برای اداره کشور منصوب شود.
یامین‌پور تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب واقعه دوم خرداد را یک حماسه دانستند؛ چرا که شاید نخستین بار بود که مردم به واقع باور کردند که حضورشان چقدر موثر است. وی ادامه داد: بعد از نتیجه عجیب و غریب دوم خرداد مفهوم جمهوریت به گونه‌ای دیگر در فرهنگ سیاسی کشور متجلی شد.
این فعال سیاسی با بیان اینکه هیچ کس به اندازه رهبر انقلاب نقش مؤثری در انتخابات آن سال نداشت، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب محکم ایستادند و از نتایج انتخابات دفاع کردند.
یامین پور گفت: اما اصلاح طلبان اجازه ندادند طعم شیرین و جذابی که جمهوریت نظام به وجود آورده بود، دوام آورد و  بعد از چند سال مردم احساس کردند که از اصلاح طلبان فریب خورده‌اند.
وی افزود: در واقع اصلاح طلب‌ها بر خلاف آنگونه  که چهره خود را از سال 76 تا 79 نشان داده بودند، به صورت صریح و بی‌پروا نسبت به جمهوری و دموکراسی که حق مردم بود، پشت کردند. یامین پور گفت: اگر نهادهایی مثل شورای نگهبان نبود چه بسا برخی‌ها علاقه‌مند بودند که نتیجه انتخابات را تغییر دهند.
وی با بیان اینکه اگر شورای نگهبان و مسائلی مانند تبعیت از امر ولایت فقیه نبود شاید در آن انتخابات هم مسئله تقلب عنوان می‌شد، گفت: این طعم شیرین جمهوریت پس از سال‌ها از آن بابت تلخ شد که سیاه بازی اصلاح طلب‌ها برای مردم افشا و آشکار شد. یامین پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه عده‌ای تا زمانی به دموکراسی و جمهوریت نظام اعتقاد دارند گه دیگ آن به نفع و برای آنها بجوشد، گفت: ما با کسانی می‌توانیم دیالوگ کنیم که در دایره نخبگان شناخته شده باشند و رأی هم بیاورند.
 وی با بیان اینکه نتایج انتخابات 84 مفهوم جمهوریت اسلامی را محقق کرد، افزود: هیچ کس از محمود احمدی نژاد در انتخابات 84 حمایت نکرد که احمدی‌نژاد هم این مسئله را به صورت برگ برنده با خود تا کنون به همراه دارد. مجری سابق برنامه «دیروز، امروز، فردا» گفت: مردم در انتخابات 88 به دور از حُب و بغض‌های سیاسی و تحت تأثیرقرار گرفتن زور و تزویر رئیس جمهور خود را انتخاب کردند.
 یامین پور خطاب به اصلاح طلبان بیان داشت: جمهور مردم، با انقلاب اسلامی هستند نه با شما و همچنین انتخابات 88 اولین بار بود که 85 درصد از مردم شرکت می‌کردند و رأی می‌دادند و اثبات شد که هر چه رأی بالا برود همنشینی با انقلاب اسلامی و ترویج گزاره‌های مقام معظم رهبری بالاتر می‌رود.
 وی با اشاره به اینکه انتخابات 88 ملت ایران، میخ محکمی را بر تابوت دموکراسی نخبه‌گرا کوبید، خاطرنشان کرد: طبیعی است که در انتخابات 88 تعادل روانی جبهه ضد انقلاب و اصلاحات به هم بخورد.
مجری سابق برنامه «دیروز، امروز، فردا» در بخش پایانی سخنان خود به تبلیغات سیاسی بعد از نتایج انتخابات اشاره کرد و گفت: تبلیغات سیاسی در آن زمان به گونه‌ای رشد کرده بود که حتی برخی از مردم به شبهه تقلب بودن واکنش نشان داده بودند و باید اتفاقی به وجود می‌آمد تا مفهوم بیعت با ولایت فقیه بار دیگر در کشور متجلی شود که 9 دی مصداق بارز آن تجلی بود.
 یامین‌پور ادامه داد: هشت ماه دندان روی جگر گذاشتن لازم بود تا ذهن عموم مردم به یک باور قطعی برسد که طرف مقابل نه تنها اعتقادی به مردم‌سالاری و دموکراسی ندارد؛ بلکه اعتقادی هم به ولایت فقیه ندارد، اما حلقه وصل در 9 دی اتفاق افتاد.
وی با اشاره به اینکه از صدر اسلام تا کنون در هیچ زمانی به اندازه امروز فقیه جامع الشرایطی در این حد از مقبولیت قرار نداشته است، گفت: بلوغ مفهوم ولی‌فقیه در دوران تشیع مربوط به 22 تا 23 سال اخیر است.
 این فعال سیاسی ابراز امیدواری کرد: هر ساله مراسم 9 دی پاس داشته شود تا داغی بر بینی بلند کسانی باشد که خیال می‌کنند انقلاب سهم الارث پدری آنها است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۳۸:۳۳

8 Feb 2020