۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۵۴۰۷

چهارمحال و بختیاری تنها از 2.5 درصد از منابع آبی خود بهره‌مند است

چهارمحال و بختیاری تنها از 2.5 درصد از منابع آبی خود بهره‌مند است
مجید جلیل امروز در گفت‌و‌گو با جهان‌بین نیوز اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری دارای 11 درصد از منابع آب شیرین کشور است
وی افزود: این در حالی است که به طور سرجمع، تنها از دو و نیم درصد از این میزان در مصارف شرب، کشاورزی و صنعت استان بهره می‌گیرد.
جلیل ادامه داد: برهمین اساس پیگیری تخصیص آب مورد نیاز استان در سطح ملی و استانی یکی از مهمترین موضوعاتی است که مجمع نمایندگان به طور جدی پیگیر آن هستند.
نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از روستاها و شهرهای این استان با مشکل کم‌آبی و بی‌آبی روبرو هستند، تصریح کرد: خشکسالی‌های اخیر به شدت توسعه کشاورزی این استان را تحت‌‌الشعاع خود قرار داده و ضروری است تا در این رابطه تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود.
جليل با بيان اينكه، تخصيص آب يكي از مطالبات به حق مردم اين استان است، خاطرنشان كرد: قوانینی که مراجع ذی‎صلاح و بالادستی وقت گذاشته و به صورت کارشناسی به تصویب رساندند توجه شود و از گرفتن تصمیم‌های سلیقه‌ای و دستکاری کردن مقررات پرهیز شود.
وي خاطرنشان كرد:زمانی که مردم این استان به شدت با کمبود آب مواجه هستند انتقال آب به استان‌های دیگر یک امر غیرمنطقی است این در حالی است که اگر آب مازادی در استان وجود داشته با انتقال آن مخالف نیستیم بلکه با روش انتقال آن مخالفیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۰۹:۵۷

6 Feb 2020