۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۹۱۸۸
تغییر سبک زندگی:

فراموش شدن ونادیده گرفتن زحمات سالمندان تنها دغدغه آنها است

امروزه امکان نگهداری سالمند در خانه نیست، یکی از دلایل آن، تغییر سبک زندگی مردم در این دوران است که باعث فراموشی زحمات پدر ومادرشان می شود.
فراموش شدن ونادیده گرفتن زحمات سالمندان تنها دغدغه آنها است
پدر و مادر واسطه فیض الهی به فرزندان هستند، و رضای خدا در رضای ایشان است و احسان به والدین در قرآن در کنار عبادت خدا واجب شمرده شده است، از اینرو لازم است که حقوق آنها را بشناسیم و در برآوردن آن بکوشیم؛ چراکه برآوردن حقوق پدر و مادر جز از طریق آشنایی با حقوق ایشان امکان ندارد.

به گزارش جهانبین، در شهرستان شهرکرد ۲ مرکز خانه سالمندان به نام های "شایستگان" واقع در کوی پلیس شهرکرد و خانه سالمند" مادر" واقع در شهرکیان وجود دارد.
در هنگام ورود به خانه سالمندان آنچه که بیشتر توجه ما را به خود جلب می کند، چشم هایی است که سمت تو می چرخند، اول احساس غریبی می کنید، کمی که می گذرد، پای درد دل ها که می نشینید، وقتی مرهمی برای درد هایشان نمی یابید؛ آنگاه پی می برید این چشم ها در اینجا از تو غریب ترهستند.

با "خانم جعفریان"، مدیر خانه سالمندان مادر واقع در شهر کیان گفت و گویی داشتیم که در ادامه می خوانید.

وی در ر ابطه با عملکرد خانه سالمندان اظهار کرد: امروزه امکان نگهداری سالمند در خانه نیست، یکی از دلایل آن، تغییر سبک زندگی در این دوران است که باعث فراموشی زحمات پدر ومادرشان می شود.

جعفریان ادامه داد: برخی از
این سالمندان مکان مستق یا خویشاوندی نزدیک ندارند، یا همسرشان فوت شده و کسی برای نگهداری از آن ها نیست. برخی نیز برای رسیدگی بیشتر سالمند خود به این مراکز مراجعه می کنند. این ها عواملی است که دست به دست هم می دهند تا سالمند به آسایشگاه منتقل شود.

این مدیر مرکز سالمندان تاکید کرد: بیشترین عاملی که باعث آزار و اذیت سالمند می شود فراموش شدن است. خیلی از آنها فراموش می شوند، برخی نیز که اصلا هیچ کس را ندارند و آنقدر چشم به راه می مانند که بیهوده می باشد.

وی بیان کرد: از سال ۱۳۸۷در این مرکزمشغول به کار هستم. ظرفیت این مکان ۵۰ نفر است و ۱۰ نیرو دارد که ۴ نفر کارشناس پرستار، ۱نفر آشپز و بقیه کارهای خدماتی انجام می دهندو همچنین یک تیم پزشکی ۵ نفره تشکیل شده از ۲پزشک که ویزیت سالمندان را انجام می دهند و۱ نفر پرستار، ۱ نفر مددکارکه به صورت پاره وقت مشغول به کار است و یک نفز فیزیوتراپ  و به صورت جامع یعنی به صورت شبانه روزی در اینجا خدمت رسانی می کنند.

جعفریان انتظار خود را از مسئولین استان این طور بیان کرد: من کارشناس پرستاری هستم و به خاطر علاقه به سالمندان ترجیح دادم در این مرکز فعالیت کنم و با دوست شدن با آنها بتوانم از تنهایی آنها کم کنم، از مسئولین انتظار خاصی ندارم جز اینکه به این امر توجه داشته باشند که مراکز خانه سالمندان باید دارای مکانی فاقد پله باشد و حداقل چند متری فضای سبز داشته باشد تا سالمند بتواند برای آرامش خاطر خود از این فضا استفاده کند، همین طور این مراکز شبانه روزی هستند و باید مکان مستقلی از خودشان داشته باشند تا بتوانند بهترین خدمات را ارائه دهند، نه اینکه دائم در حال اسباب کشی از مکانی به مکان دیگر باشند. متاسفانه مرکز ما مکان مستقلی ندارد و هر بار در نقطه ای ساکن هستیم و با وجود مشقات زیاد همیشه در حال اسباب کشی هستیم.
مرجع : مشکات برین بام ایران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۰۸:۳۴

30 Dec 2019