۱
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹
کد مطلب : ۳۹۳۷۶
جهانبین نیوز گزارش می‌دهد

معضل حل نشدنی پارکینگ در شهرکرد!/ خیابان‌های اطراف مراکز درمانی در محاصره خودروها!

در حالی که بیمارستان‌های شهر در حال توسعه هستند اما هنوز در شهرکرد مراجعه‌کنندگان از نبود جای پارک در اطراف بیمارستان‌ها و مراکز درمانی رنج می‌برند.
معضل حل نشدنی پارکینگ در شهرکرد!/ خیابان‌های اطراف مراکز درمانی در محاصره خودروها!
به گزارش جهانبین نیوز، معضلات شهر شهرکرد با توجه به رشد و گسترش شهرنشینی و مهاجرت‌های شهری، بیش از پیش پیچیده‌ شده و برنامه‌ریزی کاربری اراضی شهری را با چالش‌های جدی روبه‌رو ساخته است.



در میان کاربری‌های شهری، کاربری پارکینگ، ازجمله مواردی است که کلیه کاربری‌های شهری به وجود آن نیاز دارند و روشن است که در دنیای وابسته به خودرو، پارکینگ‌ها نیز به اندازه راه‌ها و پل‌ها اهمیت دارند، زیرا دسترسی آسان به‌ محل کار، سکونت، خرید، تفریح و غیره را فراهم ساخته و بخش لاینفکی از تأسیسات زیربنایی هستند.

اما به‌رغم همه‌ برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری شهرکرد که در راستای ساماندهی و افزایش تعداد پارکینگ‌ها انجام شد، در حال حاضر حاشیه خیابان‌ها تبدیل به پارکینگی از انواع خودروها و موتورسیکلت‌ها شده است، پارکینگی که حتی زیر تابلوهای ایستگاه‌های اتوبوس، توقف مطلقاً ممنوع و پیاده‌روها هم انجام می‌شود بدون اینکه کسی توجهی به تابلوهای حمل با جرثقیل داشته باشد.
 

شهروندان شهرکردی هم از این مسئله ابراز نگرانی می‌کنند، آنها کمبود پارکینگ را یکی از مشکلاتی می‌دانند که هر روزه باعث فرسایش اعصابشان می‌شود.

یکی از شهروندان که هر روز با این مشکل دست و پنجه نرم می کند، می‌گوید: از همان اول صبح مشکل ما شروع می‌شود، در پارکینگ را که باز می‌کنم، شاهد پارک خودرو جلوی درب ورودی هستم و باید نیم ساعت منتظر بمانم تا پس از پیگیری راهم باز شود.
 

در این راستا حتی شهروندانی که مشکلی برای پارک خودرو در پارکینگ منزل مسکونی ندارند، هنگامی که به محیط کار یا مراکز خرید می‌روند با مشکل پیدا کردن جای پارک مواجه هستند و زمانی که شخص برای یافتن جای پارک صرف می‌کند، گاهی اوقات از مسیری که برای رسیدن به مقصد طی کرده بیشتر است.

این مشکل در معابر اطراف مراکز درمانی و بیمارستان‌های شهر پررنگ‌تر می‌شود و مراجعه‌کنندگان به این مراکز علاوه‌بر رنج بیماری باید مشقت پیدا کردن جای پارک را هم تحمل کنند.

بیمارستان‌های شهرکرد برای مراجعان خود پارکینگ ندارند

یکی از مشکلاتی که در حال حاضر در سطح شهر شهرکرد وجود دارد، توزیع نامناسب تقاضا و کاربری‌ها است، این مشکلات در ارتباط با کاربری‌های درمانی، آموزشی و خدماتی بیشتر است زمانی که با تغییر کاربری یک ملک جریان ترافیک معابر اطراف آنها دچار اختلال ترافیک می‌شود.



شاید این آمار آنچنان درست نباشد اما با کمی تأمل و نگاه به خیابان‌هایی که هر روز کوچک‌تر می‌شوند به این خاطر که ماشین‌های سواری دوبل و سوبل پارک می‌کنند این واقعیت پررنگ‌تر می‌شود.


هم‌اکنون بحران کمبود پارکینگ‌های عمومی و طبقاتی که از شاخص‌های اصلی تدبیر اداره شهر است کمتر در هیاهوی بحران ترافیک و حمل و نقل و آلودگی هوا نمود پیدا کرده است، این در حالی است که اختصاص فضای کافی و مناسب برای پارک خودروها به طوری که از سطح خیابان‌ها کم نشود می‌تواند به حل معضل ترافیک کمک کند.

مشکل کمبود پارکینگ در شهرکرد به خصوص در اطراف مراکز درمانی، تجاری و اداری مربوط به دیروز و امروز نیست، بلکه شهروندان شهرکردی سال‌های سال است که آن را تحمل می‌کنند که امیدواریم با تدبیر مسئولان شهری این معضل نیز برطرف شود.

ضلع جنوبی بیمارستان آیت الله کاشانی به صورت موقت آماده‌سازی و پارکینگ عمومی می‌شود

محقق، کارشناس واحد ترافیک شهرداری شهرکرد در این باره به خبرنگار جهانبین نیوز می‌گوید: طی جلسات متعددی که با مسئولین دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان آیت الله کاشانی انجام شد مصوباتی در شورای ترافیک استان درخصوص رفع مشکل پارکینگ بیمارستان انجام شده است.

محقق تصریح کرد: در این رابطه مقرر گردید که ضلع جنوبی بیمارستان به صورت موقت آماده‌سازی و پارکینگ عمومی گردد و در بلندمدت مصوب شد که دانشگاه علوم پزشکی با معاوضه زمین سازمان امور مالیاتی و تملک آن و تخریب بخش شمال غرب بیمارستان کاشانی و اضافه شدن معبر بین استادیوم انقلاب و بیمارستان به زمین بیمارستان از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به مرحله اجرا در آید.

کارشناس واحد ترافیک شهرداری شهرکرد افزود: هم‌اکنون این طرح در دستور کار جهت انجام مطالعات نیازسنجی درقالب یک مطالعه کامل درخصوص تعداد مراجعین به بیمارستان کاشانی و هاجر و کلینیک امام علی (ع) جهت احداث یک پارکینگ طبقاتی از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی می‌باشد.

حال باید دید با توجه به اهمیت موضوع و مشکلات و معظلات روزافزون و عدیده‌ای که در رابطه با نبود پارکینگ در اطراف مراکز درمانی شهر وجود دارد مسئولین و دستگاه‌های ز‌ی‌ربط چه قدر در انجام این مهم مصر می‌باشند.

پایان پیام/۱۰۲۴ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۲۳:۳۹

27 Dec 2019