۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
کد مطلب : ۲۷۳۰۶
کارشناس مسائل اجتماعی:

انقلاب اسلامی ایران، الگویی برای جهانیان است

کارشناس مسائل اجتماعی گفت: مردم ایران با دستان خالی اما ایمانی محکم، بزرگ‌ترین انقلاب غرب را رقم ردند و باعث موفقیت و بیداری برای دیگر مستضعفین جهان شدند.
انقلاب اسلامی ایران، الگویی برای جهانیان است
محمدرضا آقابابا کارشناس مسائل اجتماعی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ در خصوص روز ۲۲ بهمن اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران که به امامت رهبر کبیر انقلاب و بنیان‌گذار آن از سال ۱۳۴۲ شروع شده بود، سرانجام در شب ۲۲ بهمن و روز ۲۲ بهمن به صورت کامل به پیروزی رسید.

وی ادامه داد: انقلابی که جهانیان را به حیرت واداشت، به دلیل اینکه شاه و اربابانش همیشه، ایران را جزیره ثبات می‌نامیدند و تصور به پا خاستن ایران را کمتر در ذهن‌شان می‌پروراندند.

این کارشناس مسائل اجتماعی ادامه داد: شاید یکی از علل دشمنی سردمداران کشورهای غربی و خودکامه، همین وحشت داشتن از سرایت تفکر انقلابی کشور ایران به کشورهای‌شان باشد، که در حرفی غیرقابل توجیه، اکثر مواقع می‌گویند که ایران می‌خواهد انقلابش را صادر کند و به گفته آن‌ها آرامش آن‌ها را به هم بریزد، در صورتی که کسانی باید وحشت داشته باشند که پایگاه مردمی در کشورهای‌شان ندارند و خود را میراث‌دار حکومت هرچند اقلیت در کشور خود می‌دانند، مانند بحرین که یک حکومت اقلیت بر اکثریت است.

آقابابا با اشاره به فداکاری مردم گفت: مردم ایران با دستان خالی اما ایمانی محکم، بزرگترین انقلاب غرب را رقم زدند و باعث موفقیت و بیداری برای دیگر مستضعفین جهان شدند.

وی افزود: انقلاب اسلامی و بارقه آن در دل امت‌ها به ارزانی به دست نیامد، بلکه با خون هزاران شهید گلگون‌کفن که جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و همچنین برابر زورگویی‌های عوامل استعمار و استثمار ایستادند و درخت نوپای انقلاب را که نهال آن را در سال ۱۳۴۲ کاشته شده بود به نتیجه رساندند.

این کارشناس مسائل اجتماعی در مورد افراد مهمی که در این راه به شهادت رسیدند بیان داشت: در این راه بزرگانی از جان خود گذشتند و با زندان‌های مخوف ساواک را تحمل کردند و زیر شکنجه‌ها مقاومت کردند، از جمله، آیت‌الله سعیدی، مرحوم آیت‌الله طالقانی و هزاران شهید و جانباز از آن نمونه و در این راه دست از اهداف والای خود برداشتند.

آقابابا با اشاره به رهبری مردم ایران در دوران انقلاب اضافه کرد: رژیم مخوف پهلوی که فکر می‌کرد با خاموش کردن روحانیت و به خصوص امام خمینی (ره) می‌تواند صدای انقلاب را خاموش کند و مانع اساسی را از سر راه خود بردارد در حالی که سخت در اشتباه بود.

وی ادامه داد: نه‌تنها با تبعید امام خمینی (ره) اول به ترکیه و بعد به عراق نزدیک به ۱۵ سال دوری از وطن، امام خمینی (ره) از پای ننشست بلکه با از دست دادن ثمره عمر خویش، شهید مصطفی خمینی، اسلام را زنده نگه داشت و انقلاب را هدایت کرد و برای رضای خداوند، به فرموده خودشان از همه چیز گذشتند.

آقابابا در پایان خاطرنشان کرد: اینک این مائیم و این وظیفه که هیچ وقت از یاد نبریم که چه بودیم، چه کردیم، چه شدیم و اینک کجاییم.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۵۲:۲۱

20 Jan 2020