۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸
کد مطلب : ۳۴۰۵۶

ريشه مشکلات اقتصادي در جامعه، ضعف در مديريت و دانش اقتصادي است

سرپرست ناحيه مقاومت بسيج شهرستان سامان گفت: وجود مشکلات اقتصادي در جامعه به دليل ضعف در مديريت و دانش اقتصادي است.
ريشه مشکلات اقتصادي در جامعه، ضعف در مديريت و دانش اقتصادي است
به گزارش جهانبین نیوز؛ سرپرست ناحيه سپاه شهرستان سامان مهرداد رحيمي در گفت‌وگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه امسال هم مانند سال هاي گذشته توسط رهبر عظيم الشان انقلاب اسلامي ايران با عنوان اقتصاد مقاومتي، اشتغال و توليد نامگذاري شده است که بيانگر اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتي در اين برهه از زمان دارد، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتي از ديدگاه مقام معظم رهبري يعني اينکه اقتصادي که کشور را در برابر تهديدهاي اقتصادي دشمن حفظ مي کند.

مهرداد رحيمي با اشاره بر اينکه اقتصاد يعني بالا بردن توليد با استفاده از منابع محدود مورد بحث اقتصاد شامل منابع طبيعي، نيروي انساني، سرمايه و دانش، که کشور ايران از نظر منابع محدود داراي منابع طبيعي و ذخاير عظيم و نيروي انساني جوان است که جز سرمايه ها و زيرساخت هاي مناسب براي رشد و بالندگي است، بيان داشت: در موضوع دانش هم داراي تمدن کهن است.

رحميي با بيان اينکه در حال حاضر با توجه به شرايط اقتصادي مي توانند ضعف در اقتصاد را به ضعف در مديريت و دانش مديريت نسبت داد، اذعان داشت: شهرستان سامان از موهبت هاي الهي برخوردار است و با بهره گيري از اقتصاد مقاومتي در راستاي توليد و اشتغال در اين شهرستان مي توان گام هاي بزرگي در اين وادي برداشت.

وي افزود: در شهرستان سامان اقداماتي که مي توان در زمنيه اقتصاد مقاومتي انجام داد شامل دانش بنيان شدن اقتصاد مطرح شهرستان در زمينه کشاورزي و صنعت گردشگري، مبارزه با جدي با فساد، زمين خواري، ويژه خواري و جاري شدن عدالت اجتماعي، ارتقاء بهره وري از انرژي ، نگاه ويژه به صنايع متوسط، تشکيل تعاوني و تشکيل الگوي کاشت در بخش کشاورزي و ساير بخش ها است.

برگزاري دوره هاي آموزشي و مهارت افزايي در راستاي اجراي اقتصاد مقاومتي

سرپرست ناحيه مقاومت بسيج شهرستان سامان با بيان اينکه سپاه ناحيه شهرستان سامان برنامه هاي از قبيل گفتمان سازي و فرهنگ سازي در راستاي اقتصاد مقاومتي، اصلاح الگوي مصرف و حمايت از کار و سرمايه ايراني، اجراي کلاس هاي آموزشي، مهارتي، در راستاي مهارت افزايي در عرصه هاي کشت قارچ، پرورش شترمرغ، زنبور عسل، باغباني، و... است.

رحيمي با اشاره طرح محدوديت زدايي، اردو هاي جهادي و پرداخت تسهيلات جهت توليد در شهرستان به متقاضيان اعطا شده است، تاکيد کرد: ۸ ميليارد و ۴۰۰ ميليون ريال اعتبار جهت تسهيلات اشتغالزايي و توسعه اشتغال مشاغل خانگي در سال گذشته در سطح شهرستان سامان اعطاء شده است با اعطاي اين اعتبارات، زمينه اشتغال ۴۵ نفر در اين شهرستان مهياء شده است.

وي با بيان اينکه در شهرستان سامان ۵۵۰ نفر در ۱۰ دوره آموزش طرح اقتصاد مقاومتي در سطح شهرستان حضور داشته اند، بيان داشت: دوره ها شامل آموزش مهارت هاي اقتصادي در زمينه هاي کشت زعفران، دام سنگين، باغباني، ايجاد گلخانه، پرورش شترمرغ، صنايع دستي و فرآوري بوده که در بخش زاينده رود در روستا هاي هوره و سوادجان برگزار شده است.

انتهاي پيام1026ج /601س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۱۸:۵۵

12 Jan 2020