۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۲۹۷۴۶
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

برخی کمر به تقدیم نظام جمهوری اسلامی به آمریکا بسته‌اند/ وظیفه رسانه‌ها روشنگری است نه آب به آسیاب دشمن ریختن

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: متاسفانه برخی از روی عمد و برخی سهوا کمر به این بسته‌اند که نظام جمهوری اسلامی ایران را تقدیم آمریکا کنند و دغدغه مقام معظم رهبری نسبت به مذاکرات، برجام، بدعهدی آمریکایی‌ها، لزوم تکیه بر توانایی‌های درونی و... تنها ماندگاری اسلام است.
برخی کمر به تقدیم نظام جمهوری اسلامی به آمریکا بسته‌اند/ وظیفه رسانه‌ها روشنگری است نه آب به آسیاب دشمن ریختن
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در دیدار با اصحاب رسانه و مطبوعات چهارمحال و بختیاری حرفه خبرنگاری را کاری بسیار سخت و پراسترس دانست و اظهار کرد: خبرنگاری از آن جهت سخت و دشوار است که باید با انواع ظرافت‌ها، تدبیر، عقلانیت، تفکر و بصیرت همراه باشد.

وی نماز جمعه را مانند رسانه دانست و گفت: از این نظر کار ائمه جمعه و خبرنگاران با هم وجه اشتراک دارد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در اینکه تقوا عاملی برای سلامت در کارها، رشد و کمال الهی و رساننده به مقصد اصلی است شکی نیست اما متاسفانه در برخی موارد تنها با اسم تقوا آشنا هستیم و نیاز است درک خود را از تقوا بالا برده و مفهوم آن را تجزیه و تحلیل کنیم چون این وجود تقوا است که باعث می‌شود امور به سرانجام برسد.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: کلیه رسانه‌های فعال در کشور رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران بوده و نیاز است که اسلام به‌عنوان مهم‌ترین دغده‌ آن‌ها مطرح شود که به دلیل گرفتاری‌های سیاسی، قومی، قبیله‌ای، مدیریتی و دیگر حاشیه‌ها، متن که همان فرهنگ اسلامی است به فراموشی سپرده شده است.

نکونام با تاکید بر اینکه رسانه‌ای لایق دریافت عالی‌ترین رتبه در جمهوری اسلامی ایران است که بیشترین نگرانی را نسبت به اسلام داشته باشد چون درحال حاضر متاسفانه شاهد آنیم که برخی اسلام را به بازی گرفته‌اند درحالی که اسلام مهم‌ترین مسئله برای ایران است.

وی تقدس سیاست‌ها، گروه‌ها و جناح‌ها را تنها در صورتی دانست که از اسلام نشات گرفته باشند و خاطرنشان کرد: باید قدرت تمییز میان فرهنگ غربی و فرهنگ اسلامی در رسانه‌ها وجود داشته باشد چون فرهنگ حاکم بر صدا و سیما و سایر رسانه‌ها الزاما فرهنگ اسلامی نیست.

امام جمعه شهرکرد به تلاش جهت جایگزینی فرهنگ بیگانه به جای فرهنگ ایرانی اسلامی توسط دشمن اشاره و اضافه کرد: این خطر بزرگی است چون امروز ما شاهد آنیم که برخی حتی برای خدا نیز بدل ساخته‌اند و این یعنی ما نیازمند آن هستیم که رسانه رسالت عظیم خود را انجام داده مرزبندی‌های لازم را در این زمینه انجام دهد.

نماینده ولی‌فقیه این موضوع که خطبه‌های نماز جمعه دیکته شده است را رد کرد و یادآور شد: رسالت خطبه‌های نماز جمعه مشخص است و این موضوع که خطبه‌ها باید درخصوص مسائل روز باشد غیرقابل انکار است.

نکونام با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از روی عمد و برخی سهوا کمر به این بسته‌اند که نظام جمهوری اسلامی ایران را تقدیم آمریکا کنند تاکید کرد: دغدغه مقام معظم رهبری نسبت به مذاکرات، برجام، بدعهدی آمریکایی‌ها، لزوم تکیه بر توانایی‌های درونی و... تنها ماندگاری اسلام است و نباید رهبر انقلاب را در یک طیف یا جناح قرار دهیم.

وی ولایت‌فقیه را شاخصه اصلی اسلام معرفی و ادامه داد: ولی‌فقیه حجت پروردگار درزمین است و وظیفه رسانه‌ها در این است که در این راستا روشنگری کنند نه اینکه آب به آسیاب بیگانگان ریخته و اسلام را در معرض خطر قرار دهند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: رسانه‌ها نباید در مقابل پیگیری امور اگر برای اسلام باشند کوتا بیایند و نیاز است که هر کس به اندازه توان خود در این زمینه گام بردارد همچنین نباید رسانه‌ها به طیف، گروه یا جناح خاصی مرتبط باشند.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۴۳:۱۳

7 Feb 2020