۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
کد مطلب : ۳۱۲۶۶
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خبر داد

مناطق ژئو پارک و ژئوتوریسم معدن در چهارمحال و بختیاری ایجاد می شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: گزارشات مطالعات مناطق ژئو پارک در این استان از سال گذشته آغاز شده است و مناطق ژئوپارک و ژئوتوریسم با هدف حفظ و احیاء مناطق معدنی استان ایجاد می شود.
مناطق ژئو پارک و ژئوتوریسم معدن در چهارمحال و بختیاری ایجاد می شود
به گزارش جهانبین نیوز؛ سید نعیم امامی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در نشست با کارشناسان بخش معدن سازمان زمین شناسی در شهرکرد اظهار کرد: گزارشات مطالعات مناطق ژئو پارک در این استان از سال گذشته آغاز شده است و با تکمیل بررسی های نهایی این مناطق به شهروندان معرفی می شود.

وی ادامه داد: هم اینک ۱۸۳ معدن در این استان وجود دارد که از این تعداد ۱۰۲ معدن فعال است و در نیمه نخست امسال بیش از ۲.۵ میلیون تن مواد معدنی از معادن فعال استان استخراج شد.

به گفته وی، مطابق برآوردهای سال های گذشته سالانه حدود ۷.۵ میلیون تن مواد معدنی از معادن فعال استان استخراج می شود.

امامی با بیان اینکه یکهزار و ۵۶۰ نفر به صورت مستقیم در بخش معدن در استان مشغول به کار هستند، میزان سرمایه گذاری انجام شده در معادن چهارمحال و بختیاری را ۶۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

وی افزود: ۶ نوع ماده معدنی شامل سنگ های تزئینی، سنگ لاشه، سنگ گچ، سیلیس، خاک نسوز و مواد اولیه تولید سیمان از معادن استان استخراج می شود.

بنابر تعریف یونسکو، ژئو پارک گستره ای با مرزهای آشکار و پهنه کافی که در بر گیرنده چند پدیده زمین شناختی کمیاب و برجسته بوده و در آن گستره جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی ارزشمند نیز یافت می شود که این گستره باید از برنامه های مدیریت گسترش و بهره برداری از طرح های حفاظتی برخوردار باشد و توان بالا بردن سطح اقتصادی جامعه محلی و جلب همکاری های مردمی را دارا باشند.

ژئوپارک ها اهداف گسترده ای را دنبال می کنند که توسعه اقتصادی جامعه محلی از راه گسترش ژئو توریسم، تبیین ارزش و اصالت زمین و طبیعت در اندیشه همگان، جلب مشارکت همگانی در حفاظت و نگهداری میراث زمین شناختی و بالا بردن دانش و آگاهی مردم در مورد علوم زمین، از جمله موارد راهبردی در اندیشه برپاکنندگان شبکه ژئوپارک ها است.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۳۸:۴۰

10 Jan 2020