۰
plusresetminus
انگلیس استعمارگرهمواره با سیاست تفرقه بنداز و حکومت کن کشورها را تحت استعمار خود درآورده و با حضور خود در منطقه خاورمیانه مشکلات زیادی برای مردم ایجاد می‌کند.
تفرقه افکنی و فتنه انگیزی سیاست استعمار پیر انگلیس/روابط دیپلماتیک با سایر کشورها باید براساس عزت کشور باشد
به گزارش جهانبین نیوز ۱۲ شهریور سالروز شهادت رئیسعلی دلواری ه نام روز مبارزه با استعمار انگلیس نام‌گذاری شده که این نام‌گذاری بسیار بجا و درست است چون رئیسعلی خود یکی از بزرگترین مبارزان با استعمار انگلیس است.

رئیسعلی دلواری

رئیسعلی دلواری در سال ۱۲۶۳ هجری شمسی برابر با ۱۸۸۱ میلادی در روستای دلوار از توابع تنگستان متولد شد. و پدر رئیسعلی دلواری به نام زائیرمحمد، کدخدای دلوار بود که بعد‌ها به «معین‌الاسلام» ملقب شد. با شروع نهضت مشروطیت، رئیسعلی در حالی که ۲۵ سال بیشتر نداشت از جمله پیشگامان مشروطه‌خواه در جنوب ایران شد و همکاری نزدیکی با محافل انقلابی و عناصر مشروطه‌طلب در بوشهر، تنگستان و دشتی آغاز کرد.

در آغاز جنگ جهانی اول در سال ۱۹۱۴ قوای روس از شمال و نیروهای انگلستان از جنوب، ایران را در معرض هجوم قرار دادند و کشتی‌های جنگی انگلستان در مقابل بوشهر لنگر انداختند و نیروهای اشغال‌گر در ۱۷ مرداد ۱۲۹۴ بصورت تدریجی قصد اشغال بوشهر و نواحی ساحلی اطراف را داشتند.



رئیسعلی پیشاپیش از حمله به دلوار آگاهی داشت، بلافاصله در اقدامی تاکتیکی به تخلیه دلوار پرداخت و به سمت کوه‌های اطراف منطقه‌ای معروف به کلات بوجیر عقب‌نشینی کرد. سربازان انگلیسی و هندی هنگامی وارد دلوار شدند که تقریبا روستا خالی از سکنه بود. به همین جهت خشمگینانه شروع به گلوله‌باران منازل مسکونی خالی و قطع نخل‌های دلوار کردند.

رئیسعلی در‌‌ همان شب با ۴۰۰ نفر از نیروهای خود به قوای انگلیسی شبیخون زدند و ۶۰ نفر از نیروهای متجاوز از جمله یک ژنرال بلندپایه را از پای درآوردند و همین امر سبب پیروزی وی در این جنگ شد. پس از این جنگ رئیسعلی دلواری بر حملات شبانه خود به بوشهر و پادگان انگلیسی‌‌ها افزود و با همفکری دیگر خوانین منطقه طرح حمله سراسری به بوشهر و آزادسازی آن را پی‌ریزی کرد.

در گیرودار تدارک این حمله بود که در شب ۱۲ شهریور ۱۲۹۴ برابر با ۲۳ شوال ۱۳۳۳ و سوم سپتامبر ۱۹۱۵ میلادی هنگامی‌که او قصد شبیخون به عمارت سفید سبزآباد را داشت، در محلی به نام تنگک صفر از پشت مورد اصابت گلوله یکی از همراهان خائنش به نام غلامحسین تنگکی قرار گرفت و در سن ۳۴ سالگی به شهادت رسید، اما نهضتی که او درجنوب ایران به راه انداخت تا سال‌ها مایه وحشت انگلیسی‌‌‌ها بود. پیکر رئیسعلی دلواری در قبرستان وادی‌السلام در نجف عراق مدفون است.

ضرورت توجه به حضور انگلیس در منطقه

پرداختن به استعمار انگلیس و توجه به آن به معنای فراموش کردن خطراتی که از سوی آمریکا برای کشور وجود دارد نیست اما این موضوع که انگلیس بیش از ۲ قرن با حضور جدی خود در خاورمیانه و خلیج فارس و سابقه این کشور استعمارگر در اشغال نقاطی از کشور در طول تاریخ ضرورت پرداختن به آن را نمایان می‌سازد.

انگلیس این کشور استعمارگر که همواره با سیاست تفرقه بنداز و حکومت کن کشورها را تحت استعمار خود درآورده و با حضور خود در منطقه خاورمیانه مشکلات زیادی برای مردم ایجاد می‌کند.

 
اقدامات انگلیس در خاورمیانه

انعقاد قراردادهای مختلف نفتی و به زیر سلطه در آوردن تولیدات نفتی و به طور کلی غارت منابع نفتی ایران

ایجاد و تقویت فرقه‌های انحرافی، یکی از لطمات بزرگ استعمار انگلیس به اسلام و مسلمانان جعل فرقه‌های مذهبی به اسم اسلام و ... می‌باشد. ترویج بهائیت و بابیگری در ایران و وهابیت در کشورهای عربی خصوصا عربستان سعودی نمونه‌ای واضح و آشکار از این اقدام است، متاسفانه امروز همین فرقه‌های ساختگی با حمایت آمریکا و انگلیس بزرگترین معضل را برای جهان اسلام ایجاد کرده‌اند.

تحریک جریان های تجزیه طلب قومی، تفرقه اندازی و تشدید اختلافات مذهبی بین اهل تشیع و اهل تسنن. حمایت از جریان ها و سازمان‌های صهیونیستی، بدون تردید یکی از کشورهایی که نقش اصلی و محوری در اشغال سرزمین فلسطین و تاسیس رژیم اشغالگر قدس را داشت و تاکنون نیز حامی جدی آن می‌باشد دولت انگلستان است.

انتشار مطبوعات و تاسیس احزاب وابسته برای توسعه و تثبیت حضور خویش در ایران

روابط دیپلماتیک با سایر کشورها نباید در تضاد با سیاست‌های کشور باشند

احمد راستینه رئیس بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری در مصاحبه اختصاصی با جهانبین نیوز اظهار کرد: یکی از آرمان‌ها و اصول اساسی ایران مبارزه با سلطه و سیاست‌های استعماری سلطه است.

وی با بیان اینکه روابط دیپلماتیک که به دنبال احقاق حقوق جمهوری اسلامی ایران است نمی‌تواند در تضاد با آرمانهای کشور تعریف شود تاکید کرد: برقرار کردن رابطه با سایر کشورها که صرفا راهکارهای حفظ منافع ملی و دفاع از این منافع را ارائه می‌دهد باید راه نفوذ و تسلط سیاست‌های استعماری را برای سایر کشورها ببندد.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی رابطه با کشورهای دنیا را با سه اصل حکمت، عزت و مصلحت مقدور دانست و ادامه داد: باید ایجاد ارتباط با سایر کشورها بر اساس این سه اصل باشد و برای این نوع تعامل با سایر کشورها باید برنامه‌ریزی شود.

راستینه هرگونه روابط دیپلماتیک با کشورهایی که سابقه تاریخی آن‌ها بر استعمار نهاده شده است و نیز امروز سیاست‌هایی مبتنی بر استعمار و استسمار دارند باید هوشمندانه باشد و افزود: باید راه‌ها برای نفوذ بسته شود و با هوشمندی با این موضوع برخورد شود.


رابطه با آمریکا نه معقول و نه منطقی است

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه ایران، آمریکا را سردمدار نظام سلطه می‌داند و به فرموده امام خمینی (ره) آمریکا شیطان بزرگ است تاکید کرد: پس با توجه به این شرایط به هیچ عنوان رابطه با آمریکا نه معقول است و نه با سیاست‌های ایران همخوانی دارد.

وی روابط دیپلماتیک با سایر کشورها به جز اسرائیل که هیچگاه موجودیت آن برای ایران به رسمیت شناخته نشده است را تنها با نگاهی هوشمندانه و با سد نفوذ سیاست‌های استعماری تعریف کرد و بیان داشت: استکبار ستیزی جزء اصول اساسی . مبارزهخ با آن ریشه در باورها و اعتقادات دینی مردم ایران دارد.

استکبار ستیزی ریشه در باور مردم دارد

راستینه خاطرنشان کرد: استکبارستیزی علاوه بر اینکه به باور مردم تبدیل شده است ریشه در نگاه عاقلانه و منطقی مردم و سیاست امروز کشور دارد.

راستینه با تاکید بر اینکه مبارزه با آمریکا تا زمانی که این کشور سردمدار ظلم، استسمار و بهره‌کشی از ملت‌های مظلوم دنیا است جزء شعارهای اصلی انقلاب ایران باقی خواهد ماند.

احزاب و گرئه‌ها مراقب باشند در نقشه‌های انکلیس ایفای نقش نکنند

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی با اشاره به بازگشایی سفارت استعمار پیر در ایران تاکید کرد: همه باید بدانیم که سیاست‌های این روباه پیر در طول تاریخ بر مبنای نفاق، تفرقه‌افکنی و فتنه‌انگیزی بوده و اکنون که شاهد بازگشایی مجدد این سفارت‌خانه در ایران هستیم همه مسئولان باید مراقب فتنه‌انگیزی و سیاست‌های نفوذی آن در راستای وحدت‌شکنی ملت ایران باشیم.

این کارشناس مسائل سیاسی از احزاب، گروه‌ها و جریان‌های سیاسی خواست مراقب باشند در نقشه سیاست‌های انگلستان ایفای نقش کنند.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۵۲:۰۵

27 Dec 2019