۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۱۱۸۲۶

جشنواره رضوی فرصتی مغتنم برای معرفی سیره رضوی

دبیر اجرایی جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی با تاکید بر لزوم نقش چهره‎های علمی در پررنگ تر شدن خروجی جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی گفت: این جشنواره برای شکل‎گیری سیری از ادبیات دینی به ویژه در حوزه معرفی سیره رضوی نقش به سزایی دارد.
جشنواره رضوی فرصتی مغتنم برای معرفی سیره رضوی
حبیب‌الله توفیقی در گفت‌و‌گو با جهانبین نیوز، اظهار کرد: برگزاری جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی نه تنها به منزله  تربیت و شکل‌دهی ذهنی به کودکان و نوجوانان بر سیره  رضوی بود بلکه نمونه‌ی این درک تعالی‌یافته و آگاهی خردمندانه است که شکل گیری ادبیات کودک و نوجوان در شاکله و محتوا، در دست بزرگسالان و نویسندگان کاریزمات در این عرصه است.

وی افزود: در این میان نکته قابل تاملی که باید بیش از پیش به آن تاکید کرد این است که این جشواره در پی خلق آثاری در حوزه ادبیات کودک و نوجوان رضوی است که به طور خاص با داشتن سوژه های معنوی از بی رونقی سوژه در آثار رنج می‌برد.

توفیقی تصریح کرد: این نکته رسالت روحانیت را در استخراج و بازآفرینی سوژه‌های قرآنی و روایی دوچندان می‌کند.

دبیر اجرایی جشنواره کودک و نوجوان رضوی گفت: اهداف ارزشمند این جشنواره بیانگر آن است که این رویداد فرهنگی پشتوانه قوی کارشناسی در سطح کشوری را می طلبد و اهل نظر و معرفت در تداوم آن نقش دارند.

توفیقی با اشاره به این نکته که نقش روحانیت و حوزه علمیه در این جشنواره کمرنگ به نظر می‌رسید، خاطرنشان کرد: علما و روحانیت همواره مورد اعتماد مردم بودند و در راستای تبلیغ دینی با هنر و ادبیات نقش محوری داشته اند.تلاش هایی که روحانیون در عرصه ادبیات دینی کودک و نوجوان داشته اند موید آن است که حوزه ی علمیه با تلاش و کوشش مسیر را برای نسل بعد از خویش هموار کرده است.

معاون مالی اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به ارائه داستان‌ها و عناصر ادبی با پشتوانه مذهبی و هنری در شکل گیری دوره  جدیدی از ادبیات کودکان و نوجوانان پرداخت و گفت: توجه به جایگاه فرهنگی، جذابیت‌ها و زیبایی‌های معنوی علوم دینی در جامعه و توجه به نقش حوزه‌های علوم دینی، نوآوری‌ها و افزایش‌ آگاهی تجربه و بینش نویسندگان را میسور خواهد کرد.

توفیقی اذعان داشت: تلاش روحانیون در عرصه نگارش کتاب برای کودکان و نوجوانان بسیار ارزشمند و ضروری بوده است و یزبانی برپایی جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی تحولی شگرف در عرصه رشد و شکوفایی ادبیات خصوصا ادبیات دینی کودک و نوجوان را می‌طلبد.

وی بر نقش بسیار اساسی و محوری علماء در تقویت و غنی‌سازی ادبیات دینی کودکان و نوجوانان تاکید کرد و افزود: حوزه علمیه نوعی خودپویایی را دارد که مخاطبان را جذب می‌کند اگرچه از منظر ادبی مخاطب‌شناسی باید همچنان مورد بحث و بررسی پژوهشگران در این حوزه قرار گیرد.

انتهای پیام/خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۰۸:۱۴

26 Jan 2020