۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
کد مطلب : ۳۹۸۲۶
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور:

انقلابی بودن و انقلابی ماندن از مهمترین ضرورت‌های امروز کشور است/نامه ۳۱ نهج البلاغه، نقشه راه دستگاه تعلیم و تربیت قرار گیرد

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: انقلابی بودن و انقلابی ماندن یکی از مهمترین ضرورت‌های امروز کشور است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
انقلابی بودن و انقلابی ماندن از مهمترین ضرورت‌های امروز کشور است/نامه ۳۱ نهج البلاغه، نقشه راه دستگاه تعلیم و تربیت قرار گیرد
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت ‌الاسلام محمدجواد حاج‌ علی ‌اکبری، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، در چهارمین شب از بیست و پنجمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی، با تبریک ایام‌الله دهه کرامت، بر ضرورت بهره‌گیری از فرصت‌های این ماه نورانی تأکید و اظهار کرد: انقلابی بودن و انقلابی ماندن یکی از مهمترین ضرورت‌های امروز کشور است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی نهج البلاغه را بهترین نقشه راه تربیت انقلابی برشمرد و افزود: متأسفانه نهج البلاغه در بین عموم مردم مظلوم و مهجور است و نتوانسته‌ایم آنچنان که باید از این گنجینه الهی نهایت استفاده را ببریم.

حاج علی اکبری با تأکید بر اینکه در واقع با خواندن نهج البلاغه خود حضرت در مقام تبیین و ارائه نقشه راه هستند، تصریح کرد: نهج البلاغه به قلم شخص امیر مؤمنان حضرت علی (ع) است؛ بنابراین در همه زمینه‌ها جذابیت و جامعیت دارد

نامه ۳۱ نهج البلاغه گنجی عظیم و ناشناخته است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به نامه ۳۱ نهج البلاغه، این نامه را بهترین نقشه راه دستگاه تعلیم و تربیت جامعه اسلامی دانست و ادامه داد: این نامه ویژه جوانان انقلابی و مربیان تربیت نظام اسلامی است که باید قدر آن را بدانیم و از مطالب دسته‌بندی و پردازش شده آن به‌عنوان یک نقشه، نهایت استفاده را ببریم.

وی نامه ۳۱ نهج البلاغه را یک گنج عظیم و البته ناشناخته دانست و ابراز کرد: مهمترین نیاز امروز جامعه اسلامی این است که خود را مخاطب این نامه نورانی بداند و به راحتی از کنار آن عبور نکند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با تأکید بر اینکه باید عموم افراد جامعه با محتوای نامه ۳۱ نهج البلاغه انس بگیرند و این از ضرورت‌ها است، خاطرنشان کرد: توصیه من این است یک دوره از طرح تقویت مبانی اعتقادی به طور کامل به تشریح زوایای مختلف این نامه نورانی اختصاص داده شود.

حاج علی اکبری، بی‌بهره ماندن از این نقشه راه خوشبختی را از مصادیق حسرت عظمی بیان کرد و افزود: در آینده نه‌چندان دور خواهیم دید همان‌طور که نامه حضرت امیر به مالک اشتر به‌عنوان یک منشور جهانی در حوزه سیاست شناخته و مورد استفاده قرار گرفت، نامه ۳۱ نهج البلاغه نیز به‌عنوان یک منشور تربیتی ثبت و در سطح جهان مطرح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حضرت امیر این نامه را در باب پدر و فرزندی مطرح کرده‌اند تا شیرین و دل‌نشین باشد، اظهار کرد: در واقع نامه ۳۱ نهج البلاغه حکایت طبیعی تربیت در مواجه بین دو نسل متفاوت است؛ توصیه بنده این است که موضوع پایان‌نامه‌های طلاب و دانشجویان به این مهم اختصاص داده شود تا جامعه بهتر با مفاهیم نورانی آن انس بگیرند.


نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، انجام کار پژوهشی جامع برای تبیین زوایای مختلف این نامه نورانی را در جامعه لازم و ضروری دانست و تصریح کرد: به یقین کسی که می‌خواهد به فراخوان رسول الله (ص) که فرمود: «من و علی پدر امت هستیم» لبیک بگوید باید به سمت این نامه که همان سبک زندگی علوی است، حرکت کند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۳۶:۱۶

28 Dec 2019