۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶
کد مطلب : ۲۹۳۳۰
دکتر محمد حسين رجبي دواني

حجاب باعث امنيت زنان مي شود

دکتر محمد حسين رجبي دواني در همايش حجاب و عفاف بانوان شهر چلگرد گفت: حجاب باعث امنيت زنان مي شود.
حجاب باعث امنيت زنان مي شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پايگاه خبري تحليلي کوهرنگ خبر، دکتر محمد حسين رجبي دواني در همايش بزرگ حجاب و عفاف در حسينيه محمد رسول الله (ص) در جمع بانوان شهر چلگرد با اشاره به زنده به گور کردن دختران در صدر اسلام گفت: فرهنگ جاهلي عرب، عزت و افتخار را در داشتن فرزندان پسر مي‌ دانست و نگه‌ داري دختران را مايه ننگ و به همين دليل آنها را مي‌کشتند.

وي گفت: در زمان جاهليت معمولاً ميان قبائل عرب جنگ و درگيري بود و سرنوشت و بقاي قبيله در اين جنگ‌ها رقم مي‌خورد؛ لذا آنان براي اين نبردها فرزندان شجاع و دلير مي‌خواستند، و اين از عهده زنان و دختران خارج بود.

 رجبي دواني بيان داشت: حجاب بهترين حافظ و حصاري است که زن را از شر نگاه بيگانه حفظ مي کند.
 
دواني اظهار کرد: پوشيده بودن زن در جامعه نه تنها موجب تقويت بنيان خانواده بوده بلکه سبب حفظ ارزش زن و جلوگيري از ابتذال او نيز مي شود.
 
وي افزود: خداوند حجاب و پوشش را براي زن مايه مصونيت از آفات و حفظ حريم و علت جامعه قرار داده و پوشيدگي زنان در برابر نامحرم مايه اعتلاي شخصيت آنان است.

دکتر رجبي دواني با بيان اينکه حجاب باعث امنيت زنان مي شود، گفت: حجاب دور کننده چشم ناپاک از زن است.

دواني افزود: مردي غيور است که نسبت به زن و دختر خود تعصب داشته باشد.

دکتر دواني گفت: کسي که از دين و انقلاب خود دفاع کرده که روي غيرت و ناموس خود تعصب داشته است.

وي تصريح کرد: شروع راهپيمايي زنان از شهداي گمنام شهر چلگرد نشان دهنده اين است که مردم پايبند به اهداف شهدا هستند.

اين استاد حوزه و دانشگاه افزود: در ايران پيش از اسلام چه مردان و چه زنان حجاب ويژه اي داشتند و پوشش زنان قبل از اسلام هم بوده، حتي اشراف زادگان و درباريان هم پوشش کاملي داشتند و ديدن اعضاء زن توسط ديگران را ننگ ميدانستند.

دکتر دواني گفت: مسلمانان ديدن چادر بر روي سر زنان ايراني را حجاب کامل تشخيص دادند و چادر را بعنوان يک حجاب کامل هديه بردند.

استاد رجبي دواني تصريح کرد: چون حاکميت مسلمانان به دست صالحان نبود تعاليم اسلامي رنگ باخت بخصوص در دوران بني اميه و بني عباس، حرام ها، حلال شد و شراب که در قرآن حرام بود در اين دوران روايج يافت.

دکتر دواني گريزي هم به اقدامات شنيع رضاخان براي کشف حجاب زد و گفت: رضاخان با گستاخي تمام حجاب را از سر زنان ايران برداشت و در اين ميان زناني بودند که بخاطر حجاب خود 7 سال از خانه بيرون نزدند، اين حجاب آنقدر مهم بود که بخاطر حفظ آن هر کاري ميکردند.


استاد رجبي دواني، حجاب زنان بختياري را حجاب کامل بيان کرد و گفت: چه زنان و چه مردان بختياريها توانستند لباسها و سنت هاي خود را حفظ کنند و در برابر اقدامات رضا خان ايستادگي کردند و با مقاومت خود حجاب را حفظ کردند.

وي انتقادي هم به دولتمردان وارد کرد که چرا با گذشت 37 سال از عمر انقلاب هنوز نتوانستيم براي مردان الگوي لباس داشته باشيم.


انتهاي پيام1022ج /610ک
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۲۲:۲۱

4 Feb 2020