۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۴
کد مطلب : ۱۰۳۳۰
گزارش تکمیلی زنجیره انسانی اطراف فردو

زنجیره هزاران دانشجو به قلب «فردو» پیوند ‌‌خورد

زنجیره هزاران دانشجو به قلب «فردو» پیوند ‌‌خورد تا تیم ظریف چشم در چشم حریف در ژنو، پشت خود را به نخبگان دانشجویی گرم ببیند.
زنجیره هزاران دانشجو به قلب «فردو» پیوند ‌‌خورد



به گزارش جهانبین نیوز، گزارش لحظه به لحظه از زنجیره دانشجویی به دور سایت «فردو» پیش رویتان قرار دارد:

۱۶:۵۰ دقیقه: حلقه انسانی دانشجویان با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و همچنین با به آتش کشیدن پرچم آمریکا به پایان رسید. دقایقی دیگر بیانیه پایانی تجمع توسط مهدی زینالو - دارنده مدال نقره المپیاد شیمی و دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی شریف - قرائت خواهد شد.

۱۶:۳۰ دقیقه: صالحی در جمع خبرنگاران گفت: حرکت دانشجویان نشان دهنده اراده ملی ماست، دانشجویان نترسید، دولت مردان ما از حقوق هسته ای‌مان دفاع میکنند و دانشمندان هسته ای کشورمان همانگونه که شهدای ما در ولفجر ۸ حماسه آفریدند، هر روز در ولفجر ۸ را رقم خواهند زد.

۱۶:۲۷ دقیقه: شبکه خبر سیمای جمهوری اسلامی هم اکنون به صورت مستقیم، زنجیره انسانی دانشجویان را تحت پوشش قرار داده است.

۱۶:۲۵ دقیقه : تعداد دانشجویان حاضر، قریب به دو هزار تفر تخمین زده می شود. برخی از دانشجویان به صورت انفرادی و با وسیله شخصی خود را به این زنجیره انسانی رسانده اند

۱۶:۲۰ دقیقه: صالحی در جمع خبرنگاران حضور یافت، سرود مرگ بر آمریکای حامد زمانی در حال پخش است.

۱۶:۲۰ دقیقه: طنین شعار "دانشجو بیدار است، از آمریکا بیزار است" در کنار سایت هسته ای فردو طنین انداز شده است.

۱۶:۱۵ دقیقه: حلقه انسانی به دور نیروگاه فردو تشکیل شد، دانشجویان فریاد مرگ بر آمریکا سر دادند.

۱۶:۱۰ دقیقه: قدیری ابیانه، سفیر اسبق ایران در مکزیک و ایتالیا خود را به جمع دانشجویان رساند.

۱۶:۰۵ دقیقه: دانشجویان در حال تشکیل زنجیره انسانی به دور سایت فردو هستند، شور و نشاط خاصی بین دانشجوها موج می زند.

۱۵:۵۵ دقیقه: علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی در بین دانشجویان حضور یافت. او قرار است در بین دانشجویان سخنرانی کرد.

در آستانه مذاکرات گروه ۱+۵ دانشجویان و نخبگان کشورمان در حرکتی نمادین حلقه انسانی را به دور سایت فردو تشکیل خواهند داد.

دانشجویان با ایجاد این زنجیره تلاش دارند تا اعلام کنند که تا آخرین قطره خون از حق مسلم ایران در برخورداری از انرژی هسته‌ای دفاع خواهند کرد.

۱۵:۴۵ دقیقه: دانشجویان دانشگاه‌های تهران، امیرکبیر، شریف، شهید بهشتی، علم و صنعت، شاهد، خواجه نصیر الدین طوسی دانشگاه آزاد اسلامی اعضای تشکل‌های دانشجویی مانند: بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، جامعه اسلامی دانشجویان، جنبش عدالتخواه دانشجویی و دفتر تحکیم وحدت حضور دارند.

۱۵:۱۵ دقیقه: حرکت دانشجویان به سمت سایت هسته‌ای «فردو» برای تشکیل زنجیره انسانی آغاز شد.


متن بیانیه پایانی زنجیره انسانی هزاران دانشجو در اطراف نیروگاه هسته ای فردو


بسم الله الرحمن الرحیم


مقام معظم رهبری: استکبار به انسان ها و دولت های اطلاق می شود که دخالت در امور ملت های دیگر و تحمیل بر دیگران را حق خود می دانند و به هیچ کس هم پاسخگو نیستد.


برای ملت ایران امروز بیش از هر زمان دیگری روشن شده است که دولت های مستکبر به عنوان پایه های اصلی استعمار نوین و تروریست دولتی نه تنها انگیزه ای برای به رسمیت شناختن حقوق ملت ایران ندارند بلکه از تمام ظرفیت خود بهره می برند تا حداکثر فشار و تحمیل های گوناگون را به جمهوری اسلامی دیکته کنند.


استکبار جهانی امروز بر مدار صهیونیست بین الملل می چرخد و این مدار شیطانی هرگز جایگاهی را برای قطب های مستقل علمی و سیاسی دیگر به رسمیت نمی شناسد.


دانشجویان نخبه ایرانی که امروز از میان دانشگاه های سراسر کشور برای اعلام حمایت خویش از حلقه های پیشرفت علمی ایران اسلامی در سایت فردو کنار یکدیگر جمع شده اند به عنوان زبان گویای ملت رشید ایران، پیام روشنی را اعلام می کنند که همان حفظ بی قید و شرط از منافع ملی کشور و افزایش شتاب حرکت علمی در سطح مراکز دانشگاه است.


۱- دانشجویان نخبه که از سراسر کشور که امروز به حمایت از دستاوردهای ملی کشور خود زنجیره انسانی تشکیل داده اند طی نمودن مسیر قله های رفیع علم ودانش در کشور را یکی از بهترین اهداف والای خویش می دانند و به عنوان مهم ترین بخش بدنه انقلاب اسلامی اجازه ذره ای کاسته شدن از کتاب علمی کشور را نخواهد داد.


۲- جایگاه امروز جمهوری اسلامی ایران در مرزهای دانش علم روز دنیا قرار دارد. این امر به همت و جانفشانی دانشمندان غیور کشور حاصل شده است. دانشمندانی که خالصانه برای رسیدن به مرزهای دانش و ربودن و سبقت در این عرصه از رقیبان جهانی از جسم و جان و آبروی خویش نیز دریغ نورزیدند. دانشجویان نخبه ایران اسلامی این عهد جادوانه را با علی محمدی ها، شهریاری و احمدی روشن ها بسته اند که تحت هیچ شرایطی اجازه پایمال شدن خون دانشمندان خود را نخواهند داد و برای حفظ و ارتقای دستاوردهای آن عزیزان، سکان دینی کشور را با دستان جوان و پرتوان خویش خواهند گرداند.


۳- بدنه علمی و نخبگانی دانشگاه های کشور موکد به این راهبرد اساسی معتقد است که مسیر پیشرفت های علمی در جمهوری اسلامی تنها از میان اعتماد واتکا به نیروهای داخلی و ظرفیت های درون زا می گذرد. هرگز کسی از بیرون مرزهای جغرافیایی برای پیشرفت علمی کشور ما دل نخواهد سوزاند . نخبگان دانشجو این باور را به خوبی دریافته اند تنها زمانی می توان میوه های شیرین پیشرفت را از درخت دانش چید که سیاست های داخلی دولتمردان بر پایه حمایت و ضمانت و ظرفیت های داخلی کشور بر تمام زمینه های علمی تعریف شود.


۴- به فرمایش مقام معظم رهبری هرگز کسی را به خاطر غفلت مورد ستایش قرار نخواهند داد. دانشجویان نخبه که امروز وظیفه خود را در کنار تحقیق و مطالعه در آزمایشگاه ها و کارگاه های علمی، بدون صورت در حمایت از تأسیسات فردو تشخیص داده اند؛ به یکایک مسئولین کشور در رده های مختلف این تذکر را گوشزد می نمایند که تحت هیچ شرایطی شتاب پیشرفت علمی کشور در هیچ زمینه های نباید کند شود. و چنانچه هر گونه مانعی موجب خدشه وار نمودن به این مسیر علمی باشد، جامعه نخبگان کشور وظیفه اصلی خویش می داند تا برای برطرف ساختن آن موانع از تمام ظرفیت های خویش کمک بگیرد.


۵- دستاوردهای و تأسیسات صلح آمیز هسته ای کشور بخشی از زنجیره های پیشرفت علمی جمهوری اسلامی محسوب می شود. دانشجویان نخبه کشور ضمن حمایت قاطع از تلاش های دیپلماتیک کشور جهت حفظ این دستاوردها معتقد هستند که منافع ملی کشور هرگز نمی تواند موضوع مذاکره باشد. جامعه نخبگانی نیز همراه با تیم مذاکره کننده کشور که معتقد است تعلیق و یا توقف هر بخشی از برنامه های هسته ای کشور هرگز مورد مذاکره با دولت های غربی نیست؛ بر این حق ملی تأکید می ورزد. غنی سازی به هر میزانی که برای نیازهای صلح آمیز داخلی کشور مورد نظر باشد و همچنین فعالیت های نیروگاه آب سنگین اراک و فردو و نطنز و همه و همه همان طور که تیم هسته ای کشورمان معتقد است موضوعاتی تصویب شده و غیرقابل معامله هستند.
مرجع : خبرگزاری دانشجو
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۵۴:۵۹

2 Jan 2020