۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
کد مطلب : ۳۹۷۸۰

مقابله با گرد و غبار با مشارکت همه ي دستگاه ها

مدير کل حفاظت محيط زيست استان بر لزوم مشارکت دستگاه ها در جلوگيري از رشد کانون هاي داخلي مستعد گرد و غبار تأکيد کرد.
مقابله با گرد و غبار با مشارکت همه ي دستگاه ها
به گزارش جهانبین نیوز ، شهرام احمدي مدير کل محيط زيست چهارمحال و بختياري در چهاردهمين کارگروه مقابله با آلودگي هوا و گرد و غبار عدم رعايت مسائل زيست محيطي را از دلايل تغيير اقليم عنوان کرد و افزود: تغيير اقليم خودش را با رويکردهاي متفاوتي از جمله خشکسالي و کمبود بارش ها، کاهش رطوبت در اکوسيستم هاي طبيعي و افزايش گرد و غبار در کانون هاي محلي دائمي نشان مي دهد.

وي اظهار داشت: در راستاي تغيير اقلام و الگوي کشت و کاهش سطح زير کشت ارقام آب بر مقرر گرديد دستگاه هاي متولي نظارت لازم را در اين زمينه داشته باشند.

احمدي تصريح کرد: جهت احياي دشت شهرکرد که يکي از کانون هاي داخلي توليد گرد و غبار مي باشد، مقرر گرديد مطالعات احيا و تغذيه مصنوعي اين دشت انجام شود.

وي در پايان به اهميت مشارکت مردم و کشاورزان در کاهش مصرف آبهاي زيرزميني اشاره کرد و افزود: جهت فرهنگسازي و صرفه جويي در مصرف آب برنامه هاي ترويجي و آموزشي در قالب تهيه مستند و تيزر و ايجاد کارگاه هاي آموزشي براي مردم محلي و کشاورزان در دستور کار دستگا هاي متولي قرار گرفت.

گفتني است اين جلسه با حضور مسئولان دستگاه هاي عضو کارگروه در سالن اجتماعات معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري برگزار شد.

انتهاي پيام/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۳۷:۵۲

4 Feb 2020